Bukefalos 28 år!

Bilder på eksemhästar

Sv: Bilder på eksemhästar

Sant, det kommer alltid ston till honom oavsett. Kanske de som bor nära o vill ha granngårdens hingst? Han är billig tror jag jmf med andra sist jag läste något.
 
Sv: Bilder på eksemhästar

Fast de senaste fem åren har han enligt WF bara fått 1-5 avkommor/år. Hans tidigare popularitet berodde antagligen på att han faktiskt är en väldigt fin häst som tävlades framgångsrikt i yngre dar. Det tar ju ett tag innan det finns såpass mycket avkommor att man kan konstatera att en häst verkar nedärva vissa egenskaper, och att det inte bara kommer från stoet. Så sååå konstigt är det ju inte att han fick många ston en gång i tiden. :) Särskilt inte om han själv är eksemfri och frisk.
 
Sv: Bilder på eksemhästar

Det här kanske verkar vara en helkonstig tråd men jag har sett väldigt få eksemhästar. Några få på tävling och nån bekants nån enstaka gång och så ett par med lite klitendenser. Jag skulle i rent utbildningsyfte se bilder på eksemhästar, både välskötta och mindre bra skötta.
Tänker också att det kan vara bra för tex. männsikor i hästköpartagen att få se hur olika det kan se ut osv.

Påminner lite om att man gärna får peta in bilder :) Dock finner jag även diskussioner runt eksem ytterst relevanta och givande. För min del känns dock bilder viktigt eftersom jag nästan bara stött på eksem i teorin och inte så mycket i verkligheten :)
 
Sv: Bilder på eksemhästar

Exakt som din ser min ena häst ut i den vita delen av mankammen. Hon har också mörk övre halva av mankammen och vit resten. Det bröt ut för 3 år sen på henne. Jag provade med eksemtäcke, men det hjälpte inte. Det som funkar på henne är att smörja mankammen (som blir ilsket rosa) med vattenfast solskyddskräm med hög skyddsfaktor. Då håller det sig i schack. Hur gör du med din? (Pixbox krånglar för tillfället så jag kan inte ladda upp bild)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Lady_S
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
19 358
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 048
Senast: escodobe
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 686
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp