Bildtråd 11:orna

Sv: Bildtråd 11:orna

Ja, visst gör han!
Mammans första avkomma är Monster Drive, så vi har stora förväntningar på honom. Tyvärr fick hon livmoderframfall vid årets fölning, så hon är inte dräktig nu. Vi hoppas att hon tar sig nästa säsong!
 
Sv: Bildtråd 11:orna

'knapplån'


Första advent i gegga och regn..... Inte riktigt sig likt!

32815631.jpg


32815630.jpg
 
Sv: Bildtråd 11:orna

Här kommer lite nya bilder på virvelmarsvinen.

Alfas Galaxy med sin mamma Delilah Kemp:
galaxy.jpg



Alfas Genie med sin mamma Supernatural:
genie-1.jpg



Alfas Gold med fel mamma, nämligen Hillary Clinton. Han har adopterat henne som mamma sedan vi fick vänja av honom en aning tidigt till förmån för hans gamla mamma som flyttade till en välförtjänt pensionärstillvaro.
_DSC1436.jpg



Alfas Game Boy:
_DSC1488.jpg



Alfas Gazpacho, alias Lill-Soppan (Hennes mamma heter Chocolate Soup och kallas Soppan. :D ) ville bara äta hö och inte alls bli fotad, så bilder på henne får det bli en annan dag.
 
Sv: Bildtråd 11:orna

2012-01-22
Dagsfärska bilder på Marilyn. Har nu stått i egen box nattetid sedan månadsskiftet oktober/november och nu i helgen har vi skiljt av dem även dagtid i separata hagar...... 3-åriga Maya får agera barnvakt, och det har gått jättebra hitills!

32859070.jpg


32859068.jpg


32859067.jpg


32859069.jpg
 
Sv: Bildtråd 11:orna

*kl*

Hell Yeah

32859635.jpg


32859634.jpg


Eftersom Hälge skaffat sig ett alldeles eget stort sår, har vi frångått lösdrift och Humlans (Mammas) uppfostran och börjat stå på gången och fixa sår, av något märklig anledning så står han bara där och låter mig fixa och dra?
Bilden är från idag, andra dagen har står på gången och där står han?
Vihar inte jobbat något med uppfostran eller liknande, ändå står han där så snällt, blir bostad, fixar stort sår på vänster bak knä samt lyfter hovar? Han håller ett öga på mig bara? Är han sjuk? Lever han?
Märkligt? :love:
 
Sv: Bildtråd 11:orna

Igår släppte vi Sjelfbo Marilyn på sommarbete med andra ston-11. Hon mätte in på 1,38 cm, normalstort för ett kallblod skulle jag säga :)

Hon ska gå på bete och sedan köras in där. Här är en film från släppet...

http://www.youtube.com/watch?v=uk0PLWSnJok
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråd 11:orna

Kellie, vi väntar på ett samtal i vinter sen ;)

Härliga tider, och med det sällskapet hon har så hoppas vi hon slipas ytterligare under sommaren!! :D
Men håll i plånboken för vi skickar morsan på semin med Tekno Odin under 2013, om det blir klart att han får skicka till Sverige tills dess....;)
Vi tror inte hon klarar resa till Norge utan problem, och han finns bara på fryst i år, ingen hit med kallbloden direkt :angel:
 
Sv: Bildtråd 11:orna

Alfas Genie

DSC_4631.jpg


DSC_4780.jpg


Alfas Gazpacho och Alfas Genie
DSC_4683.jpg


Alfas Gazpacho

DSC_4771.jpg


DSC_4727.jpg
 
Sv: Bildtråd 11:orna

En bild till på Genie och Gazpacho. Nu ska jag lugna ner mig lite, jag lovar ...:o

DSC_4659.jpg
 
Sv: Bildtråd 11:orna

Grön av avudsjuka:devil: viskar jag menande i ditt öra så Via inte hör...men det ju förfan ingen skönhetstävling.....:D
gulan

Håller med.... och du ser väl vilket hovskägg de har.. inga klasshästar det där inte :mad:



*fortsätter viska*
Via, Gazpacho skulle trivas finemang hos mig :love::love::love:
 
Sv: Bildtråd 11:orna

Haha, ni är ju knasiga! :D:love:
Humlan: Gazpacho är till salu för högst rimlig peng. ;) (Å andra sidan borde du EGENTLIGEN få henne i provision eftersom det var ditt fel att vi köpte Hillan en gång i tiden ...)
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: Ketrawzc
·
Kultur Tänkte att vi kunde ha en tråd för livemusik under året, pepp inför och recensioner när man varit iväg. Kanske man kan möta upp någon...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 802
Senast: Piglet
·
  • Artikel
Dagbok Behöver skriva av mig... och nej, innan någon anmäler till polisen - det är inte ett människobarn det är talan om. Men min hästs bebis...
Svar
14
· Visningar
2 498
Senast: Tualma
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 598
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp