Bildtråd! Vi som bor i en etta!

Gjorde ett snabbt kollage på ”infällningen”. Har ingen fläkt men pga att det är en kanal typ med ventil där uppe så upplever jag inte att det blir mkt os när man lagar mat. Det lilla diskstället viker man bara upp när det inte används. Brukar inte ha disk stående där men orkade inte plocka undan imorse :angel:

4CC79B0E-233B-4860-831E-8DEF099D573A.jpeg
 
Nästan lite avis på er som bor smått och trivs så bra med det, tänker främst på @tornblomma jättefina lägenhet! Det är ju både billigare och bättre för miljön. Själv känner jag att jag typ kvävs i mindre än en 3a och är troligt glad att jag flyttade innan pandemin drog igång som värst.
Och jag är tvärtom, stor lägenhet får jag typ torgskräck i. 😂 Har bott i en tvåa ett tag och minns bara att jag blev rastlös och gick mellan rummen och köket och att det behövdes så mycket möbler för att kännas trivsamt. Nu bor jag på 30kvm och det funkar fint. Visst kan jag ibland önska lite större när jag vill ha hem folk och jag har en ärvd kökssoffa och ett köksbord som jag inte får plats med. I övrigt finns allt jag behöver med badkar, fyraplattorsspis och ugn, hel kyl/frys och balkong utefter hela lägenhetens längd.
 
Vet du vad den vita tapeten med blå blommönster heter? :love:

Ingen aning tyvärr! Den var där när jag köpte lägenheten. Mäklaren sa "ja denna är ju lätt att bara rolla över med vitt så blir det lite mer stilrent". Jag tackade för tipset och har inte rört den ;)

Här är en tydligare bild på den, kanske går att söka på ngt sätt?

14596453-DAB0-407A-B48A-7EC899BE9CC1.jpeg
 
Och jag är tvärtom, stor lägenhet får jag typ torgskräck i. 😂 Har bott i en tvåa ett tag och minns bara att jag blev rastlös och gick mellan rummen och köket och att det behövdes så mycket möbler för att kännas trivsamt. Nu bor jag på 30kvm och det funkar fint. Visst kan jag ibland önska lite större när jag vill ha hem folk och jag har en ärvd kökssoffa och ett köksbord som jag inte får plats med. I övrigt finns allt jag behöver med badkar, fyraplattorsspis och ugn, hel kyl/frys och balkong utefter hela lägenhetens längd.

Jag är likadan.
Bodde i hus på 116 + 116 kvadrat med exekt, var så onödigt stort och jag trivdes aldrig riktigt även om jag försökte.
Älskade min etta på 50 kvm, den var perfekt!
Nu bor jag med sambon på 63 kvm i tvåa, känns på gränsen till för stort och jag är så glad att vi inte valde en trea 😅

@tornblomma älskar ditt kök och hela lägenheten 😍😍😍
 
Och jag är tvärtom, stor lägenhet får jag typ torgskräck i. 😂 Har bott i en tvåa ett tag och minns bara att jag blev rastlös och gick mellan rummen och köket och att det behövdes så mycket möbler för att kännas trivsamt. Nu bor jag på 30kvm och det funkar fint. Visst kan jag ibland önska lite större när jag vill ha hem folk och jag har en ärvd kökssoffa och ett köksbord som jag inte får plats med. I övrigt finns allt jag behöver med badkar, fyraplattorsspis och ugn, hel kyl/frys och balkong utefter hela lägenhetens längd.
Min 3a är 78 m² tror jag, jag hade definitivt klarat mig med lite till ytan mindre rum utan problem. Mitt största behov ligger i tydliga avgränsningar. Även fast jag hade hundkojan i min etta som typ.. blev ett sovrum så är det ändå inte samma sak.

Jag behöver ett separat rum som endast är för att sova i samt ett kontor. Dels jobbar jag delvis hemifrån just nu men jag har också en hobby (datorspel) som kräver en del yta och ja.. ful teknik så att säga och vill liksom inte ha det mitt i vardagsrummet.

Jag skulle kunna tänka mig en öppen planlösning mellan kök/vardagsrum, det gör ytan mer effektiv men en vägg mindre och de rummen smälter ju gärna ihop oavsett.

Jag vill gärna flytta till hus någon gång då jag är uppvuxen så och saknar trädgård rätt mycket. Känner absolut inget behov av att ha ett hus som är så mycket större än min nuvarande lägenhet dock. Tre rum skulle fortfarande vara alldeles lagom även med både mig och partner då det heller aldrig kommer bli några barn som tar upp extra plats :)
 
Gjorde ett snabbt kollage på ”infällningen”. Har ingen fläkt men pga att det är en kanal typ med ventil där uppe så upplever jag inte att det blir mkt os när man lagar mat. Det lilla diskstället viker man bara upp när det inte används. Brukar inte ha disk stående där men orkade inte plocka undan imorse :angel:

Visa bifogad fil 69743
Jag gillar verkligen lösningen med dörren.
Det kommer att fixa den större öppning mellan mina två vardagsrum.
Det vore trevligt att kunna stänga där.
 
Då är det inte det jag letar efter. Men om jag vet hur din lösning ser ut kanske jag kan hitta nåt som funkar i min lägga. Så ja pls! Eller bilder helst :)
Det finns en del bolag som säljer/tillverkar loftsäng tex https://www.compact-living.com/

Sen går det nog även att hitta begagnade på tex blocket. När jag flyttade in i min lägenhet fanns det en loftsäng där och då jag inte ville sova så så sålde jag den på blocket. :) Den jag sålde var mkt lik de loftsängar som kommer upp om du klickar på länken ovan.
 
Men så mysigt @mysboll 😍

Jag bor i en etta med sovalkov på 44 kvm med faktiskt stort badrum vilket är sjukt lyxigt. Nackdelen är att man bara får plats med en 90 säng om man vill ha sängbord (vilket jag vill ha) och att det bara är ett litet förråd till. Annars älskar jag den ❤ Saknar att inte få plats med ett skrivbord också bara.

Fick leta som fasen efter bilder 😅
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20210519-064640_Instagram.jpg
    Screenshot_20210519-064640_Instagram.jpg
    103 KB · Visningar: 264

Liknande trådar

Hemmet Jag ska flytta och köpa en tvättmaskin till min nya lägenhet. Frågan är om jag ska ha en med inbyggd torktumlare eller inte? Jag har...
2
Svar
30
· Visningar
1 203
Senast: Hoarfrost
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
14 323
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
418
Senast: Trott
·
Hemmet Ja eh, det var visst dags att bli sambos. I slutet av nästa månad ska vi flytta till vår lägenhet. Bostaden blir både större än vad vi...
Svar
9
· Visningar
900
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp