Bildtråd! Vi som bor i en etta!

Puttar upp denna tråden i förhoppning om att någon kan ge lite input gällande denna planlösning. Är en lägenhet på 35 kvm. Stör mig något så EH-HE-NORMT på badrumsdörrens placering, men visst borde det kunna gå att ha en något större säng där? Tänker att sovrumsdörren inte behöver kunna öppnas helt.
 

Bifogade filer

  • IMG_9271.jpeg
    IMG_9271.jpeg
    40,6 KB · Visningar: 238
Puttar upp denna tråden i förhoppning om att någon kan ge lite input gällande denna planlösning. Är en lägenhet på 35 kvm. Stör mig något så EH-HE-NORMT på badrumsdörrens placering, men visst borde det kunna gå att ha en något större säng där? Tänker att sovrumsdörren inte behöver kunna öppnas helt.

Va den hade gynnats av att ha en skjutdörr 🙃
Kan en annars ställa sängen på tvären mot fönstret?
 
Puttar upp denna tråden i förhoppning om att någon kan ge lite input gällande denna planlösning. Är en lägenhet på 35 kvm. Stör mig något så EH-HE-NORMT på badrumsdörrens placering, men visst borde det kunna gå att ha en något större säng där? Tänker att sovrumsdörren inte behöver kunna öppnas helt.
Vilken är sovrumsdörren? Andra lösningar jag kommer på är att byta plats på sängen och skrivbordet/ ha en kombination säng och soffa där soffan står nu. Men hade själv föredragit nuvarande lösning, den på ritningen, av de tre iaf :)
 
Puttar upp denna tråden i förhoppning om att någon kan ge lite input gällande denna planlösning. Är en lägenhet på 35 kvm. Stör mig något så EH-HE-NORMT på badrumsdörrens placering, men visst borde det kunna gå att ha en något större säng där? Tänker att sovrumsdörren inte behöver kunna öppnas helt.

Varfor inte gora en egen vikdorr som i @tornblomma 's lagenhet? Den dorren tar halften sa stor plats nar den oppnas (fast det gar kanske att satta in en skjutdorr?)
 
Är en hyresrätt så är begränsat vad jag kan/vill göra.
Skulle tro att det kan vara enkelt att sedan sälja vikdörr eller skjutdörr till nästa hyresgäst. Alla vill väl utnyttja det lilla utrymmet maximalt.
Är toalettdörren av standardmått kan nog andra, utöver nya hyresgäster till lägenheten, också vara intresserade av den.
 
Takhängt draperi mellan säng och kyl/frys?
Det finns ju takfästen som går i vinkel så att man även kan skärma för lite av nederdelen av sängen.

Och/eller byta skåpet till en typ Kallaxhylla så att man kan använda den som sänghylla också och skippa den lilla hyllan. Ger aning mer plats i hallen. Om man vill stänga för lite mer så kan man ju sätta snygga lådor i Kallaxhyllan så skymmer det sängen och man får mer förvaring, snyggt även från hallsidan då.
 
En till som bor i en 1:a. Har 45 kvm. Skippar köksbord o har min läshörna m fåtölj i köket.
Har delat upp rummet i sektioner. Soffan mitt i rummet som avdelare mot sänghörnet. Kör kallaxbokhyllor som klädfövaring.

En tvåa är för stort.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag ska flytta och köpa en tvättmaskin till min nya lägenhet. Frågan är om jag ska ha en med inbyggd torktumlare eller inte? Jag har...
2
Svar
30
· Visningar
1 178
Senast: Hoarfrost
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
373
Senast: Trott
·
Hemmet Ja eh, det var visst dags att bli sambos. I slutet av nästa månad ska vi flytta till vår lägenhet. Bostaden blir både större än vad vi...
Svar
9
· Visningar
892
Senast: Fruentimber
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 754
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp