Bilist skrämde ner hästekipage i diket

Sv: Bilist skrämde ner hästekipage i diket

#@!!'**!?+?! (svordommar, heh..) . vad arg jag blir när jag läser sån't här!! visa lite hänsyn, tack! De hade ju för ******** kunnat bli påkörda..!
 
Sv: Bilist skrämde ner hästekipage i diket

Tur att inte sånt brukar hända där jag bor.. Fy f*n vad orespektlöst!
 
Sv: Bilist skrämde ner hästekipage i diket

Sånt där händer ofta omkring här. Folk har inte vett att vara rädda om vare sig själva eller nån annan.
 
Sv: Bilist skrämde ner hästekipage i diket

Ja, fy! Såna borde inte få sitta bakom ratten.
Kan tyvärr inte säga att jag inte varit med om liknande, det är sällsynt att folk saktar in när de möter hästar här omkring...
 
Sv: Bilist skrämde ner hästekipage i diket

Bor en mil därifrån och sånt händer här med, tyvärr. Värst är motorcyklisterna som tror att de är kung på vägarna så fort det blir sommar. Livsfarligt.
 
Sv: Bilist skrämde ner hästekipage i diket

fyfaan. Så mkt sånt händer faktiskt inte här och om det kommer en bil i 300! så tar jag bara lite större plats på vägen. Dom har inget annat val en att sakta ner.
 
Sv: Bilist skrämde ner hästekipage i diket

Måste säga att postbilen är värst häromkring:crazy:
 
Sv: Bilist skrämde ner hästekipage i diket

KL

Vad jag inte förstår är hur nånkan tycka att det är värt det lixom... jag skulle INTE vilja leva med att ha en annan människas liv på mitt samvete, bara för att jag ska "markera" en ståndpunkt..
 
Sv: Bilist skrämde ner hästekipage i diket

*kl*

Min häst råkade ut för ngt liknade som femåring, men det var en lastbil och pålle hade dessutom vagn efter sig! :eek:


Tyvärr finns det idioter överallt!
 
Sv: Bilist skrämde ner hästekipage i diket

Men snälla nån!!! Jag är chockad!:crazy:
Det skadar inte någon att visa varandra lite hänsyn!!
Folk kör som f-n häromkring, men för det mesta visar de hänsyn till häst och ryttare, även på smala vägar.
Det är inte riktigt klokt att vuxna människor agerar och beter sig på detta sätt.
Man kan undra vad folk lär sig på körskolor.
 
Sv: Bilist skrämde ner hästekipage i diket

*kl*

Händer jämt sär jag rider och som tur är så är hästen mer trafiksäker än vad jag är för vissa kör verkligen som de äger vägen.

Men till skillnad mot vad ni andra säger så är det faktiskt motorcyklister och lastbilar som faktiskt saktar ner och visar hänsyn. Detta har varit mkt positivt då min häst nu är riktigt nyfiken, framförallt på motorcyklister.

Nej, det där är otäckt. Man undrar om förarna ens funderar över vilka konsekvenser dt kan få om hästen hoppar upp PÅ vägen och bir påkörd, jag menar, det är ju som att få in en ÄLG och det finns väl inte en enda vettig människa som skulle vilja få en något sånt genom vindrutan???
 
Sv: Bilist skrämde ner hästekipage i diket

Tyvärr finns det ju också ryttare som inte visar hänsyn till förarna och det gör ju även sin del i hur förarna uppför sig. Ibland verkar det inte som att ryttare vill känna sig säkra i trafiken. Tar bara detta med reflexer som exempel.

Jag tycker att både förare och ryttare ska försöka göra så gott den kan på vägarna och visa varandra bästa möjliga hänsyn, men det kan ju ibland vara svårt om inte ryttaren vet vad som är lättast för bilisten och tvärtom, vid möte.


Dock tycker jag att det var hänsynslöst ur ryttarens och hästens perspektiv i artikeln. Men jag skulle även vilja höra bilistens historia.
 
Sv: Bilist skrämde ner hästekipage i diket

Hästen kan ju bli rädd och "hoppa ut" framför bilen.. Då blir hästen o ryttaren påkörda och alla tre inblandade riskerar livet... Det tänker nog inte många idioter till bilförare på...
 
Sv: Bilist skrämde ner hästekipage i diket

Det hände mig för några veckor sen :crazy: Min häst är trafiksäker, men det kom en hund springande i en trädgård som han inte la märke till förens den var bredvid! Samtidigt som han blir rädd för hunden (han är inte rädd för hundar i övrig, blev bara överraskad!) så han hoppade ut på vägen där det kom 3 bilar i minst 70-80! Vi hamnade mitt emellan bil nr 2 & 3, bil nr 3 tvärbromsade så det skrek i däcken och bilen tvärdog! Det enda jag såg framför mig var min häst liggandes på vägen med 4 brutna ben!!! :eek: Gissa om jag var skakis när vi kom tillbax till stallet!!! Förarna borde tänka på att det är deras fel om det händer något!
 
Sv: Bilist skrämde ner hästekipage i diket

varför är folk så förvånade? :eek:
de där har hänt mej flera gånger.. inte alls ovanligt att dom tutar eller ropar för att få hästen å springa!

är så J*VLA TRÖTT PÅ FOLK SOM INTE FATTAR ATT DE KAN HÄNDA MER ÄN ATT HÄSTEN SPRINGER!!

"haha va kul, hästen springer!" :devil: fy f*n! fattar ni inte att hästen kan springa ut på vägen?

är jätteglad att min pålle är så trafiksäker och säker i största allmänhet, annars hade jag flugit av x antal ggr vid de här laget..
 
Sv: Bilist skrämde ner hästekipage i diket

Måste säga att postbilen är värst häromkring:crazy:

Ring till posten och be att få prata med någon chef, berätta att de kör oansvarigt. De vet ju vem som kör på ett visst område.
Det ser verkligen illa ut när firmabilar med loggo skämmer ut hela kåren.
Själv har jag ringt ASG, kommunala bostadsbolaget mm när de inte visat hänsyn.
Från det kommunala bostadsbolaget var det en vaktmästare som var lång ifrån sitt ordinarie arbetsområde.:devil: Så chefen tackade för upplysningen.
 
Sv: Bilist skrämde ner hästekipage i diket

:devil::devil::devil::devil:
Tyvärr blir jag inte förvånad att sånt händer.
Kanske skulle lägga fram ett lagförslag om att en bilist som medvetet skrämmer en häst eller inte visar hänsyn ( visa hänsyn gäller givetvis ryttare också) till ett ekipage blir av med körkortet (eller i ala fall väldigt hårda böter) då det kan vara fullständigt livsfarligt för ryttare att möta bilister som beter sig så (bilister= även inräknat motorcykel/moped/crossåkare)
 
Sv: Bilist skrämde ner hästekipage i diket

hej!
ville bara säga att jag har varit med om samma sak, en bred lastbil körde för fort och min stora häst gick igenom en stor buske på 3meter med ett järnstaket bakom. det resulterade i en axel ur led och en häst som fick sys....lastbilschaffören stannade aldrig...
 
Sv: Bilist skrämde ner hästekipage i diket

Kl

Dessvärre händer det mig väldigt ofta...............dock är motorcyklisterna oerhört försiktiga alltid så en stor eloge till alla dem.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Lägger in texten jag har på min hemsida rakt av. Men vill uppmärksamma alla på at vara extra försiktiga. Jag kommer jobba för att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
12 730
Senast: syrran
·
  • Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Det var en helikopter som inspekterar elledningar som skrämde hästarna i Storvik. – Piloten tar hänsyn till om det är...
Svar
4
· Visningar
1 022
Senast: Love_energy
·
  • Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Företrädare för Gävle Ryttarsällskap vill att kommunen fattar beslut om att sätta igång projektering inför att bygga...
Svar
1
· Visningar
787
  • Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Flickorna var ute och red längs grusvägen när en bil körde förbi och föraren tutade. Han skrämde hästarna och orsakade...
Svar
19
· Visningar
2 268
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp