Bukefalos 28 år!

Billigast köksluckor?

FadeAway

Trådstartare
Är det ikea (applåd)? Eller finns det nått annat skoj?

Funderar om jag ska byta inför försäljning därav är jag inte intresserad att lägga ut massa pengar. Men lite finare vore ju inte en nackdel.
 
Sv: Billigast köksluckor?

Ett ännu billigare alternativ är att lämna in de befintliga köksluckorna på målning och eventuellt byta handtag. Kan göra mer än man tror och kanske är ett fullgott alternativ om det är inför försäljning? Såvida luckorna inte är alltför nötta förstås. Om du är händig så kan du ju eventuellt måla själv också, ett ännu mer budgetalternativ.
 
Sv: Billigast köksluckor?

Det är inte aktuellt. Har redan målat om dem en gång. Då kan ju lika gärna köparen måla om själv :)
 
Sv: Billigast köksluckor?

Ja, lika som att denne kan köpa nya luckor själv.:)

Skulle faktiskt inte lagt pengar på nya luckor om jag inte själv skulle njuta av dem.
 
Sv: Billigast köksluckor?

Applåd var ju enkel o snygg! Hur många luckor är det som ska bytas?
Skulle vara kul att se före och efter-bilder på lägenheten, det verkar som att du pysslat en del!
 
Sv: Billigast köksluckor?

Eller så köper du bara några luckor i avvikande färg och placerar ur lite här och där....
 
Sv: Billigast köksluckor?

Låter inte som en hit. Det är ett litet mikroskopiskt kök.
Blir nog mer lusiga huset över det :rofl:

Jag lät måla luckorna mörklila en gång :devil:

Skumbananen
Jag har nog inte gjort så mycket än. Spånar en del vad som kan vara värt att göra. Lägenheten är en typisk 60-tal lägenhet med löjligt tråkig planlösning. Den är inget märkvärdig alls. Flyttar till en tvåa beställde en offwhite hall.. har lyckats få en rosa :rofl:
 
Sv: Billigast köksluckor?

Betänk att Ikeas luckor är vissa mått och ja de kök jag övervägt byta bara luckor till har aldrig klaffat just med Ikea, däremot har ju de flesta städer lokala sprut och luck-nissar (vad snuskigt det lät haha) som gör måttbeställda luckor.... då vi tog prisuppgift här där vi bor var det lika billigt som att välja Ikea :)
 
Sv: Billigast köksluckor?

Jo men det känns inte så vettigt att måla om dem hos någon då de redan är ommålade för hand en gång. Och måla om dem själv har vi inte tid med ;)

Lucknissar har jag kikat men då har det varit mer än dubbelt så dyrt som ikeas applåd. Då får köparen byta kök själv :p
 
Sv: Billigast köksluckor?

Men du tror inte du kan få ut lika mkt för lyan utan att byta? Du får homestyla på andra sätt, måla ljuuuuusa väggar, minimalisera inredningen..... De flesta är ju ändå så sålda på superdupermoderna kök och badrum att jag tror dom kanske ändå tänkt göra om?
 
Sv: Billigast köksluckor?

Jo det kommer tapetseras om i hall och rum.
Måla väggar i köket känns onödigt de är vita och ser okej ut (vill nån göra om köket helt och hållet får den ändå måla om liksom)

Men problemet är att köket ser urtrist ut nått vill jag göra men jag kan inte komma på något som är ekonomiskt försvarbart. :o
 
Sv: Billigast köksluckor?

Haha..snyggt med rosa hall!
Vi flyttade in i vår lägenhet med någon slags rosa färg på köksluckorna och en annan ljusare rosa färg på väggarna. Antar att det ska föreställa någon slags lattefärg, men det blev kanske fel. Det vi undrar över är hur killen som bodde här innan stog ut med det rosa!:D (om det inte var han som satte dit det iofs)
 
Sv: Billigast köksluckor?

Det är hemskt med rosa hall :devil: Tyvärr ser tapeten inte rosa ut i dagsljus men när den kom upp blev den rosa antagligen för att jävlas :devil:

Mitt kök var mintgrönt innan. Men rosa låter ju som snäppet värre :D
 
Sv: Billigast köksluckor?

De billigaste luckorna på IKEA är ju just billiga. De är dessutom snygga, i allfall hemma hos mig. Med rätt handtag så är de helt ok. Hos mig sitter det inte IKEA skåp så det var lite trixigt att få dit dem, fick borra och trolla lite innan jag fick dit dem, men det går. Bara måtten stämmer så funkar det även om man får trolla lite med gångjärnen. Men ska du ändå göra dig av med lgh så ska du inte byta dem, personen som ska köpa kanske tycker det är skitsnyggt som det är.
 

Liknande trådar

Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 555
Senast: cewe
·
Trädgård & Växter Är det någon som vet hur man kan göra rent och snygga till en gård med plattor som blivit vildvuxen? Har fått tips om högtryckstvätt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 293
Senast: Krålus
·
Tjatter Jag ska åka till Karlstad senare i år genom jobbet. Jag funderar på att ta ett tidigare tåg och passa på att se lite av stan, men vad...
Svar
10
· Visningar
714
Senast: Guldaskig
·
Hemmet Jag går i planerna att köpa en lagerhylla. Spånskivor som förvisso är behandlade på något vis, men... På dessa hyllor tänker jag ställa...
Svar
5
· Visningar
586
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp