Bukefalos 28 år!

Bilradion tar inte in några kanaler

Fixar kontakt igen. Är man händig kan man hitta avbrottet och eventuellt löda ihop/byta kabel/byta kontakt. Eller hitta en egen lösning för elektrisk kontakt.

Men jag tror de flesta lämnar till verkstad för en sån grej.
Ok, ja det blir då att lämna in. För jag pallar inte att riva bilen för att hitta en jävla kabel som är av.

Eller sälja bilen.
 
Fixar kontakt igen. Är man händig kan man hitta avbrottet och eventuellt löda ihop/byta kabel/byta kontakt. Eller hitta en egen lösning för elektrisk kontakt.

Men jag tror de flesta lämnar till verkstad för en sån grej.
Gör dom? För mig är det en typisk grej som man antingen fixar själv eller låter vara.

Om vi nu förutsätter en gammal bil där man vill minimera kostnaderna. Billigare att lyssna på radio genom mobilen.
 
Eller skaffa en vanlig batteriradio om du inte vill använda mobilen som radio? Jag hade ingen radio i min första bil och var på tok för snål /lat för att sätta in en.
Skulle aldrig lägga pengar på att be nån annan göra det.
Jag tycker det är för dåligt ljud i mobilen och jag har också dåligt med mobilsurf. Går liksom i nödfall.

Men jag är liksom beroende av musik och tycker det är jobbigt när det är tyst. Nu när jag åkte till affären satt jag liksom och lyssnade på ett missljud jag hade inne i kupen. Sjukt störande.
 
Jag lämnade till verkstad.
Vid fint väder och gott om tid så hade jag demonterat antennen och kontrollerat jordningen mot karossen och kablar samt bytt ut om det varit trasigt.
Men jag har jobbat med radio inom flygradar och mobiltelefoni så jag vet vad jag skall leta efter.
Jag vet inte ens hur man demonterar antennen föutom att man kan skruva bort den. Men sen då?
 
Jag tycker det är för dåligt ljud i mobilen och jag har också dåligt med mobilsurf. Går liksom i nödfall.

Men jag är liksom beroende av musik och tycker det är jobbigt när det är tyst. Nu när jag åkte till affären satt jag liksom och lyssnade på ett missljud jag hade inne i kupen. Sjukt störande.
Stoppa i en skiva? Problemet löst, du har musik å slipper höra missljud
 
Jag vet inte ens hur man demonterar antennen föutom att man kan skruva bort den. Men sen då?
Man får ta loss fästet på taket, det brukar vara där som problemet med jordplanet är.
Men om man inte vet hur ett jordplan fungerar så kan det ju vara knepigt att få till det.
 
Stoppa i en skiva? Problemet löst, du har musik å slipper höra missljud
Jag äger nog bara en enda cd-skiva. Vet inte om sånt fortfarande går att köpa. Vill ha mer variation än vad en cd-skiva ger.
Man får ta loss fästet på taket, det brukar vara där som problemet med jordplanet är.
Men om man inte vet hur ett jordplan fungerar så kan det ju vara knepigt att få till det.
Ok. Det vet jag inte hur man gör och jag vet inget om jordplan.
 
Jag tycker det är för dåligt ljud i mobilen och jag har också dåligt med mobilsurf. Går liksom i nödfall.

Men jag är liksom beroende av musik och tycker det är jobbigt när det är tyst. Nu när jag åkte till affären satt jag liksom och lyssnade på ett missljud jag hade inne i kupen. Sjukt störande.
En nackdel till med att lyssna via mobilen är att jag inte kan byta kanal när folk pratar, när det är reklam och om de spelar en låt jag hatar. Blir ju trafikfarligt att pilla med mobilen när jag kör.
 
Bränn själv på din dator.
Så kan du blanda som du vill.
Men var får man ens tag på musik? Har nog bara köpt musik (på cd) en gång i mitt liv. Här är jag helt tappad liksom.

Min gamla dator som inte används längre, kan nog bränna. Den nya datorn kan inte det.
 
Men var får man ens tag på musik? Har nog bara köpt musik (på cd) en gång i mitt liv. Här är jag helt tappad liksom.

Min gamla dator som inte används längre, kan nog bränna. Den nya datorn kan inte det.
OT

Jag känner mig allt ensammare som står i kö till skivsläppen på CD. Men fick två igår och bidde superglad, snart dags att lyssna.

Lyssnar nästan enbart på CD när det gäller musik, radion är helt värdelös på det. Fast är ju bra för exempelvis P1.
 
Googla så lär du hitta cd-skivor som kan skickas hem till dig.

Annars tycker jag väl att du borde kunna ha musik sparat lokalt på din mobil som du kan lyssna på utan uppkoppling. Om ljudet är för dåligt kanske du kan skaffa ett par enkla sladd-in ear hörlurar, kostar väl någon hundring.
 
Youtube och Spotify t.ex.
Du har väl internet?

Du kan ladda ner radioprogram från Sveriges Radio och fri Radio också.
https://www.radio-sveriges.se/rix-f...1cbLTfISGVvpReD6Gfrej70RYN9KeFXgaAqqJEALw_wcB
Jo, jag har internet. Visste inte att man kunde köpa musikfiler på de ställena. Brukar bara lyssna på youtube och spotify.

Radioprogram lyssnar jag inte på. Orkar inte med folk som pratar. Då ska det i så fall vara något jag tycker är extra intressant.
Googla så lär du hitta cd-skivor som kan skickas hem till dig.

Annars tycker jag väl att du borde kunna ha musik sparat lokalt på din mobil som du kan lyssna på utan uppkoppling. Om ljudet är för dåligt kanske du kan skaffa ett par enkla sladd-in ear hörlurar, kostar väl någon hundring.
Jag har ingen musik alls i mobilen. Skulle inte få plats heller. In ear-lurar kan jag inte använda. Allt ramlar ut på en gång p.g.a. trånga öron. Och hörlursutgången är trasig på min mobil.

Sen vet jag inte alls vilken musik på cd jag skulle vilja köpa. Trodde inte ens sånt såldes längre. Vet vilka låtar jag gillar, men en hel cd? Ingen aning. Det är sällan alla låtar på en cd är bra.

Mycket av den musik jag gillar finns inte ens släppt på cd.
 

Liknande trådar

Kultur Lyssnar ju sedan ett bra tag tillbaka nästan enbart på P1 när jag kör bil, och det har aldrig varit några problem. Men, de senaste cirka...
Svar
9
· Visningar
518
Senast: Jeffery
·
Skola & Jobb Ni som letar bland annonserna där... Hur gör ni egentligen? Jag blir aldrig klok på sökfunktionen och matchningar där. Tycker alltid...
Svar
10
· Visningar
835
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 879
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Har upptäckt att Tilda har märkliga förhårdnader eller liknande på sina två baktassar. Jag har inte tidigare sett detta, även om hon...
Svar
7
· Visningar
945
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp