Blä för nyår som singel

Min poäng är att det finns massvis med sätt att fira (om man vill)som inte betyder antingen att sitta ledsen hemma eller pussas med sin älskling på någon parfest.
Absolut! Men om nån säger sig vara ledsen över att vara ensam på nyår för den vill gärna fira med vänner och med lite flärd så känns ju ensam korvgrillning i skogen som ett rätt märkligt förslag. I mitt tycke.
 
Absolut! Men om nån säger sig vara ledsen över att vara ensam på nyår för den vill gärna fira med vänner och med lite flärd så känns ju ensam korvgrillning i skogen som ett rätt märkligt förslag. I mitt tycke.
Tja förslag om att bjuda in sig eller bjuda in andra var ju inte heller någon bra idé tyckte du.

Men visst. Jag kan klappa Tott på huvudet och tycka synd om henne om henne. Men det lär nog ingen bli gladare av.

Hon kan få marsmallows istället om hon hänger med ut i skogen
 
Tja förslag om att bjuda in sig eller bjuda in andra var ju inte heller någon bra idé tyckte du.
Nej men vad tramsigt. Jag har själv föreslagit att @tott ska bjuda in folk, det är ju bara att titta på vad jag skrev (i punktform dessutom, för tydlighetens skull). Jag förutsätter dock att @tott själv vet mer om sina vänner än jag gör och säger hon att de inte kan komma så kan jag inte säga annat än "vad synd".
Och nej, jag tycker inte att det är en god idé att bjuda in sig till folk om man inte känner sig bekväm med det.

Men visst. Jag kan klappa Tott på huvudet och tycka synd om henne om henne. Men det lär nog ingen bli gladare av.
Men seriöst? Herregud vilken jädra nivå. Den där attityden har skinit igenom alla dina svar tycker jag.

Som sagt - det kan hända att TS behöver omformulera sin idé om hur ett nyår bör se ut. Men jag tror inte att du uppnår det med det där bemötandet.
 
Hmm.
Om man, förslagsvis, byter ut tältet mot ett större timrat vindskydd vid nån vandringsled nordost eller sydost om stan... tar med ordentligt med ved... kör riklig kollektivknytis på mat och dryck... och marsmallows att grilla... och en padda att kolla grevinnan & betjänten på, om man inte har så trevligt att man glömmer det... så skulle det kunna vara riktigt trivsamt!
Nä inte för mig. Kom också ihåg att kollektivknytis kräver flera människor, och då firar jag hellre med middag inomhus.
 
Du slipper;)

En av mest fantastiska nyår jag firat så var jag i mörkret och grillade fisk.
Min poäng är att det finns massvis med sätt att fira (om man vill)som inte betyder antingen att sitta ledsen hemma eller pussas med sin älskling på någon parfest.
Satt du ensam i mörkret och grillades fisk?
 
I skogen är helt frivilligt. I stan går det ju inte att undvika om man nu är orolig för sin säkerhet ;)

Shit det verkar ju som jag har nyårsplaner redan i november! Det har aldrig hänt tidigare.
Hur kan du ha nyårsplaner redan i november??
 
Tja förslag om att bjuda in sig eller bjuda in andra var ju inte heller någon bra idé tyckte du.

Men visst. Jag kan klappa Tott på huvudet och tycka synd om henne om henne. Men det lär nog ingen bli gladare av.

Hon kan få marsmallows istället om hon hänger med ut i skogen
Jamen tack då! Det ver empatifullt skrivet...:( not.
 
Min poäng till niphredil som sågade mina inlägg var att bara tycka synd om dig inte hjälper utan då kommer jag hellre med konkreta förslag om du nu inte kan få det du egentligen vill
Till exempel hänga med ut i skogen. .
 
Min poäng är att bara tycka synd om dig inte hjälper utan då kommer jag hellre med konkreta förslag om du nu inte kan få det du egentligen vill
Till exempel hänga med ut i skogen. Eftersom Niphradil sågade alla mina förslag.
Jag har inte bett dig tycka synd om mig!!
Jag är tacksam för att du engagerar dig, men jag känner inte att dina förslag passar in i mitt liv riktigt. Det ser niphredil. Det samma borde du kanske acceptera.
 
Min poäng till niphredil som sågade mina inlägg var att bara tycka synd om dig inte hjälper utan då kommer jag hellre med konkreta förslag om du nu inte kan få det du egentligen vill
Till exempel hänga med ut i skogen. .
jag var trött och mitt svar till niphredil lät nog skarpare än vad jag egentligen menade.
 
BARNET ylade om musslor på Konsum idag:D men jag blir så tveksam, vilken dag ska man köpa musslor och inte? Är det måndagar jag ska undvika? Är mycket cool (host). Men BARNET är coolare, fråga @Anna som stalkar mig på instagram;)

Rent allmänt älskar jag hotellbarer. När jag blev singel i min UNGDOM och upptäckte att min närmsta vän bodde 45 mil bort började jag frekventera dylika. Det var perfekt för att ta en drink efter jobbet utan att känna sig som ett ufo. De flesta är liksom ensamma i hotellbarer en vardagkväll, så jag slank glatt in, beställde en kaffe eller vin/drink och läste en tidning. Sen till hemmets lugna vrå.

Intygar härmed att @Hyacinth -BARNET är schweincoolt.
 
Vilken nyårsångest det ska vara , om jag vore ts skulle jag bjud in mig själv, man får vara lite på ibland:)
Själv är jag en sån person som är väldigt öppen och ofta bjuder alla på mina fester frågar gärna en gång för mycket än för lite, dock har jag inget typiskt gäng utan många olika vänner , allt från alkisar på soc till folk som jobbar på bank=)

Bjud in dig själv var öppen och lite drivande är mitt tips man får inget av att bara tänka, handla istället.
Eller bjud in på egen fest och bjud trevliga människor , ge bekanta en chans.
det är inget konstigt att bjuda nya människor som inte är i ens närmaste grupp ännu,
 
Absolut! Men om nån säger sig vara ledsen över att vara ensam på nyår för den vill gärna fira med vänner och med lite flärd så känns ju ensam korvgrillning i skogen som ett rätt märkligt förslag. I mitt tycke.
Ja fast i detta fallet va, just "fira med vänner" inte aktuellt...
Då får en tänka sig något annat, beroende på ekonomi och intresse
Jag tycker TS har får jättemånga bra förslag
i tråden. Allt från att ge sig ut på äventyr i skog och mark, singelkryssning och till att mysa hemma med film och gott att äta
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 883
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 470
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 506
Senast: LovingLife
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 269
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp