Blä för nyår som singel

Nej, det har framgått med all önskad tydlighet. Du får ursäkta men dina inlägg känns så typiskt bukiga. Om jag hade startat en liknande tråd och nån hurtigt hade föreslagit att jag skulle bjuda in mig till en kollega eller sätta mig i en bar hade jag också sagt nej till det - för jag känner mig själv och för MIG fungerar det inte. TS frågar i sin trådstart om vart hon kan åka, inte hur hon kan försöka dra igång till en hemmafest. Jag tycker det är helt fritt fram att föreslå hur mycket man vill men man kan inte förvänta sig att TS ska svara peppigt jakande på allt. Vad spelar det för roll om du kan bjuda in dig till folk och ha kul om det inte funkar för TS? Hur hjälper det TS om hon sitter obekväm hos nån på nyår bara för att du hade tyckt att det var roligt? Och absolut - det kan hända att TS bör försöka byta mindset vad det gäller nyår men det lär knappast ske genom opedagogiska "gör nåt åt det"-inlägg.

Alltså sorry men jag fattar inte.

(sorry @tott för tredjepersonsprat)
Jag har ju även gett en MASSA andra förslag?
Eller har du hoppat över dom inläggen?
Tott skriver dock flera gånger att hon helst VILL umgås med vänner. Då ger jag även tips om hur hon kanske kan göra det
 
Jag har ju även gett en MASSA andra förslag?
Du får ursäkta men jag kan inte minnas exakt vilken bukefalist som skrivit vad i tråden. Men det spelar ingen roll - min poäng är den samma. TS frågade specifikt om en grej då behöver man inte kalla henne passiv och whatnot bara för att hon inte vill jobba i soppkök, anordna buketräff eller bjuda in sig hos folk hon inte känner så väl.

Jag tycker hennes frågeställning är rätt straightforward. Som sagt, kasta fram alla förslag man kan men TS är knappast passiv bara för att inte alla faller henne i smaken.
 
Jag kan förstå @tott

Och jag tycker det är okej att känna sig ledsen för att det inte blir som man vill. @tott vill ju ha tex en middag med vänner. Tott vill inte jobba i soppkök eller bjuda in sig till folk hen inte känner.
Grejen är ju att folk är olika. Vissa människor skulle älska att komma på en fest där den inte känner någon eller skulle älska att jobba i soppkök. Men alla är ju inte såna.

Och visst kan man ge det som förslag men det TS ville var uppenbarligen inte det utan att få åka någon annanstans där hen inte känner sig så ensam.
 
Jag kan förstå @tott

Och jag tycker det är okej att känna sig ledsen för att det inte blir som man vill. @tott vill ju ha tex en middag med vänner. Tott vill inte jobba i soppkök eller bjuda in sig till folk hen inte känner.
Grejen är ju att folk är olika. Vissa människor skulle älska att komma på en fest där den inte känner någon eller skulle älska att jobba i soppkök. Men alla är ju inte såna.

Och visst kan man ge det som förslag men det TS ville var uppenbarligen inte det utan att få åka någon annanstans där hen inte känner sig så ensam.
Det har hon ju fått?
 
Är Det inte regn så kanske man skulle göra något liknade i år? Kan inte pimpla då jaginte hartillgång till isborr, spö eller is i gbg men Tälta går ju
Hmm.
Om man, förslagsvis, byter ut tältet mot ett större timrat vindskydd vid nån vandringsled nordost eller sydost om stan... tar med ordentligt med ved... kör riklig kollektivknytis på mat och dryck... och marsmallows att grilla... och en padda att kolla grevinnan & betjänten på, om man inte har så trevligt att man glömmer det... så skulle det kunna vara riktigt trivsamt!
 
Hmm.
Om man, förslagsvis, byter ut tältet mot ett större timrat vindskydd vid nån vandringsled nordost eller sydost om stan... tar med ordentligt med ved... kör riklig kollektivknytis på mat och dryck... och marsmallows att grilla... och en padda att kolla grevinnan & betjänten på, om man inte har så trevligt att man glömmer det... så skulle det kunna vara riktigt trivsamt!
Javisst! Jag har en bekant som sovit ute de senaste två nyårsnätterna. Jag är lite sugen...
 
Totalt OT men jag kommer att vara ensam (av eget val pga många anledningar och inget jag mår dåligt av) på julafton. Är det någon som är i samma situation är de välkomna hem till mig (strax utanför Falun). Jag är själv tyvärr inte flyttbar pga katterna.

På nyår är jag hos särbon :)
 
Jag behöver dock fundera lite på sovsäck lösningar. Min blir lite kylig under nollan och jag råkade ge bort min reservsäck till en romsk man som sov i skogen.
Med en billig noname sommarsovsäck för ett par hundra utanpå så sänker man komforttemperaturen rätt bra, det funkar ju för en sån här grej. :)
Nu blev jag litet sugen. Helst skulle man ju vara ett litet gäng.
 
Skulle jag inte ha råd med spa skulle jag hellre ligga i badet en hel kväll än att ensam på nyårsafton sitta i mörkret och grilla korv. Huva.
Du slipper;)

En av mest fantastiska nyår jag firat så var jag i mörkret och grillade fisk.
Min poäng är att det finns massvis med sätt att fira (om man vill)som inte betyder antingen att sitta ledsen hemma eller pussas med sin älskling på någon parfest.
 
Haha.. Exakt vad jag tänkte. Blev rädd bara av att tänka tanken.. Funderade först på om det var ironiskt skrivet...
Nope. Som sagt jag har grillat i skogen och känner folk som sovit ute två nyårsnätter.
Det är garanterat säkrare i skogen på nyår än någon annanstans med tanke på kombon fylla och raketer...

Jag har även tex jobbat, festat, spelat sällskapspel och ensam sovit bort nyårsafton.
 
Med en billig noname sommarsovsäck för ett par hundra utanpå så sänker man komforttemperaturen rätt bra, det funkar ju för en sån här grej. :)
Nu blev jag litet sugen. Helst skulle man ju vara ett litet gäng.
Har slängt ut idén till sambon. Han varlite tveksam (han är lite tråkigt med vintertältande) men ska fråga några vänner. Blir det av så kan du å tott hänga på. Ösregnar det så kan vi umgås hos mig.

Jag har vid en googling sett trådar på utsidan om skogsfirande. Det finns ju ett gäng där som är ute några gånger i månaden året om i gbg trakten.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 883
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 470
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 506
Senast: LovingLife
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 269
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp