Blanka stövlar! hjälp!

E

emmafbg

Halloj! finns det någon som har bra tips på viket medel jag ska välja för att få mina stövlar blanka? Jag har hört att vissa använder hårspray, men det vågar inte jag för då går dom väl sönder... :D
 
om det är läder e d bara att smörja och sedan fetta in...ta en gammal nylonstrumpa, har hört att stöveln blir blankare då :confused:
 
Håller med dom andra som skrivit...vanligt fett ...låt torka och sen "gnugga" satan med en nylonstrumpa...mina kärar brödrar som är inom det militära anväden den metoden :crazy: :D
 
på stövlarna får du abolut inte använda ngt som är gjort för sadlar träns och sådant. Då stövlarna inte är behandlade på samma sätt.

Själv så torkar jag av mina med en fuktig trasa sedan tar jag på skokräm och gnuggar med en sådan där gammal tygnäsduk blöir väldigt blankt och fint. Men man får jobba ett tag hårda långa tag. inget oyttinuttande med näsduken.
 
Ett knep som jag lärde mig under min värnplikt var att smörja in dem på kvällen med skokräm och putsa dem med borste med långa tag. Vänta till dagen efter och putsa dem med mjuk tygbit eller en nylonstrumpa. Då var det kängor och dom blev så blanka att man nästan kunde spegla sig i dem ;) ;)
 
finns nåt medel som heter quick shine..vet inte om de funkar
men annars e de putsa med skokräm tils känns som armarna ska ramla av :crazy:
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 910
Senast: valy
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 365
Senast: Buongusto
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
608
Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan...
2
Svar
21
· Visningar
1 246
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp