Bli ekonomiskt oberoende (spinoff på pensionstråden)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fyllde på med några rea-aktier :D
Är glad att alla aktier jag köpt själv ligger kvar på minst 4% i utdelning även med årets utdelningar. Så här långt i varje fall, alla har ju inte fastställt/presentera årets utdelning än :)
 
Fyllde på med några rea-aktier :D
Är glad att alla aktier jag köpt själv ligger kvar på minst 4% i utdelning även med årets utdelningar. Så här långt i varje fall, alla har ju inte fastställt/presentera årets utdelning än :)
Jag har köpt ett par amerikanska och kanadensiska månadsutdelare, sådana som kallas REIT-aktier. De är en tröst just nu!
 
Jag har köpt ett par amerikanska och kanadensiska månadsutdelare, sådana som kallas REIT-aktier. De är en tröst just nu!
Hur fungerar de?
Jag tror inte jag är redo att våga mig utanför svensk aktiemarknad, känns som att här kan jag åtminstone tro att jag vet något om vad det handlar om :p
 
Igår fick jag äntligen en privat pensionsförsäkring flyttad till avanza, och har sett fram emot att shoppa loss på rean idag. Räknade kallt med att svenska börsen skulle följa USA och Asien, men så verkar det ju inte bli... :mad::banghead:
 
Hur går det för er börshajar:)

Läst om en boränta, treårig bundet lån, på 0,95%

Själv funderar jag på att investera i skog.
 
Här är det gott och blandat. Fonderna tuffar på fint, men en del aktier går lite tungt och visar på rött. SCA, Nobia och Eolus har haft en stabil ökning sista tiden. Funderar på att köpa på mig lite mer av Nordea nu när den är så billig, till den utdelningen.
Hur går det själv @Lejonelle ?
 
Här var det tyst. Hur går det för er?
Är allt frid och fröjd i portföljen?
Här går all energi och pengar åt till husbygge (börjar bäva för den där väggen). Var inne förra veckan och investerade utdelningarna iaf. :)
Hoppas på att huseländet är klart efter sommaren och att jag kan orka engagera mig igen då. Det är ju det positiva med aktier, de har jobbat på alldeles utmärkt i min frånvaro även om jag har missat att köpa på mig i en och annan dal :)

Min och mannens portfölj ligger på +41,95% för 3 år
Sonens ligger på +35,06% för 3år.
Dotterns ligger på +13,80% för 10 månader.

Och det med rena utdelningsportföljer :D
Min direktavkastning i år ligger på 6,40%, sonens på 4,25% och dotterns på 4,53% det slår helt och hållet ett bankkonto. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp