Bukefalos 28 år!

Börja träna igen efter snitt?

miss_kala

Trådstartare
Sambon har börjat träna så duktigt nu, och jag vill också vara med o svettas.. ;) Men jag glömde fråga på efterkontrollen hur det är med träning efter snitt, vad man får göra och inte. Det har gått 4 månader nu, så det borde väl inte vara några problem?

Jag red 2 timmar förra veckan och det gick fint. Fick dock träningsvärken Allan i typ 5 dagar efteråt.. men det var det värt!! :bump:

Nån som vet hur pass man kan börja röra på fettet utan att alltihop spricker upp igen.. (min ursäkt för att slippa so far..:angel:)?
 
Sv: Börja träna igen efter snitt?

Gör det som känns bra att göra.
Det har i alla fall jag gjort...

//ameo, med 3 snitt bakom sig
 
Sv: Börja träna igen efter snitt?

Jag tror du märker om det inte är bra. Är nog inte så att helt plötsligt så väller alla inälvor ur dig utan jag tror att det gör ont långt innan det händer och då är det bara att testa något annat.

Jag börja rida efter 4 veckor, och sen hade jag ett uppbehåll och har sen ridit nästan varje dag i 1 månad, men mina magmuskler sitter fortfarande typ 20 km ifrån varandra!
 
Sv: Börja träna igen efter snitt?

Ja, det är väl det bästa. Men tänkte mest om någon kände till några rekommendationer i frågan. De sa inget alls om det efteråt, så då lär det väl kanske inte vara nån fara. :)
 
Sv: Börja träna igen efter snitt?

Fasen också, då har jag väl inga ursäkter för att komma undan längre ..;) Får väl köra på lite lugnt och se om kroppen är snäll nog att varna för ankommande inälvs-vällande. :D
 
Sv: Börja träna igen efter snitt?

När vi (de nyblivna mammorna på BB) gick på åka-hem-information så tyckte den sjukgymnasten/knip"tanten" att vi som var snittade skulle hålla oss i skinnet ca 4 månader.
Det är ju så olika hur man känner sig efteråt. Med mitt första snitt så kändes det obehagligt länge efteråt, nu med mitt andra snitt så "känns det som vanligt", alltså inga obehag alls.
Sen är det ju en heeelt annan sak att min f.d magmuskeltvättbräda numera har konverterat till en modern tvättmaskin :angel:
Men säger som Ameo, gör det du kan och orkar, du behöver ju inte köra värsta bodybildar-passet på en gång.

Kör på i din egen takt :banana::bump:
 
Sv: Börja träna igen efter snitt?

Min bm sade att jag kunde borja rida igen efter 6 veckor, men ta det lugnt och verkligen lyssna pa kroppen :laugh:
Och 3 manader efter snittet fick jag borja ga pa gym, jogga osv - forutsatt att jag kande mig redo for det :idea:
 
Sv: Börja träna igen efter snitt?

Mn ska ta det lugnt med lyft & sånt men efter 4 mån är det definitivt inte farligt.
Jag började själv rida 4 veckor efter mitt snitt & läkarna sa då att man inte ska känna ngt efter ca 3 veckor, då ska det vara läkt.

Det är bara du som kan avgöra vad din kropp klarar av & inte, känns det inte bra så är det inte bra.
Spricka upp gör man inte efter 4 mån & kan tillägga att jag frågade just om detta inför mitt snitt & läkarna sa att det bara hände kvinnor som var ganska överviktiga redan innan snitt.
Man ska ju helst inte vara för stor om man ska snittas.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 683
Senast: AlmostEasy
·
Hoppning Jag har ett problem med min 9 åriga ponny valack. Jag har ägt honom i 3 år. Vi tävlar hoppning just nu upp till 100cm och placerar oss...
Svar
7
· Visningar
1 375
Senast: Askur
·
Hästmänniskan Har hamnat i ett litet dilemma ang försäljning av en häst. Behöver få bolla lite tankar med utomstående angående detta, och då är Buke...
2
Svar
34
· Visningar
4 097
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Tiken har fyllt 6 och är en korsning mellan bc/collie/setter/schäfer. Ska försöka få ihop bakgrundsinfo kortfattat. Bodde på landet...
Svar
3
· Visningar
1 398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp