Börjar bli rädd för hatet som finns

Det är bara att tjata. Och jag vet av egen erfarenhet att det är jäkligt svårt att få svar på obekväma frågor. Här i forumet har ju vi excellenta exempel på hur frågor ignoreras eller hur Sjöberga ;)

Nej, undertecknad har ägnat hundratals inlägg åt att svara på dina frågor.

Det är mer ett tecken på att om man presenterar lite mer komplexa lösningar, som kräver insatser, mod, kunskap och vilja, så accepteras de inte.

Det måste vara så enkelt så till och med en envis konservativ bonde förstår.

Vi ska bygga bostäder för de skattehöjningar vi ska genomföra för markägare som inte respekterar allemansrätten fullt ut. Det kommer att ge 178000 bostäder om året.

Innan du spiller ned traktorn så kan jag avslöja att jag skämtar. Men förslaget är kanske tillräckligt enkelt för att du ska kunna acceptera det som ett förslag ?

Annars kan du läsa de långa listor med förslag jag publicerat många gånger tidigare.
 
Det är bara att tjata. Och jag vet av egen erfarenhet att det är jäkligt svårt att få svar på obekväma frågor. Här i forumet har ju vi excellenta exempel på hur frågor ignoreras eller hur Sjöberga ;)

Jag tror faktiskt inte alls på den typen av tjat som du brukar ägna dig åt i dessa trådar, och jag hoppas att vi kan vara överens om att det inte brukar sluta särskilt konstruktivt. Jag vill nå fram till de jag diskuterar med, inte nödvändigtvis tycka lika i slutändan men så att vi åtminstone kan bemöta varandra på ett schysst och sakligt sätt. Det är åtminstone det jag strävar efter, men även jag blir frustrerad ibland när jag upplever ett ointresse från motparten.

Och @sjoberga om någon har lagt imponerande mycket energi på att bemöta dina upprepningar. (att du orkar :bow:)
 
Nej, undertecknad har ägnat hundratals inlägg åt att svara på dina frågor.

Det är mer ett tecken på att om man presenterar lite mer komplexa lösningar, som kräver insatser, mod, kunskap och vilja, så accepteras de inte.

Det måste vara så enkelt så till och med en envis konservativ bonde förstår.

Vi ska bygga bostäder för de skattehöjningar vi ska genomföra för markägare som inte respekterar allemansrätten fullt ut. Det kommer att ge 178000 bostäder om året.

Innan du spiller ned traktorn så kan jag avslöja att jag skämtar. Men förslaget är kanske tillräckligt enkelt för att du ska kunna acceptera det som ett förslag ?

Annars kan du läsa de långa listor med förslag jag publicerat många gånger tidigare.
Du reagerade med förvåning då jag förklarade för dig hur marknaden reagera när staten går in med stora subventioner.
Vilket verkligen visar nivån på din sakkunskap. Föreslår att du tar reda på hur marknaden reagerade på miljonprogrammet ;)

Du har säkert ngr liberala partikamrater som kan förklara efterfrågan och tillgång för dig.
 
Jag tror faktiskt inte alls på den typen av tjat som du brukar ägna dig åt i dessa trådar, och jag hoppas att vi kan vara överens om att det inte brukar sluta särskilt konstruktivt. Jag vill nå fram till de jag diskuterar med, inte nödvändigtvis tycka lika i slutändan men så att vi åtminstone kan bemöta varandra på ett schysst och sakligt sätt. Det är åtminstone det jag strävar efter, men även jag blir frustrerad ibland när jag upplever ett ointresse från motparten.

Och @sjoberga om någon har lagt imponerande mycket energi på att bemöta dina upprepningar. (att du orkar :bow:)
Eftersom du tar upp Sjöberga. kan du inte be honom förklara för dig vad som händer med en sektor, ex byggnadssektorn om eller när staten tar ett beslut att på kort sikt pumpa in miljarder?

Jag hävdar med en dåres envishet att samma sak kommer att hända som när vi drog igång miljonprogrammet.
Fastighetsägare och byggare gjorde sig förmögenheter...
 
Eftersom du tar upp Sjöberga. kan du inte be honom förklara för dig vad som händer med en sektor, ex byggnadssektorn om eller när staten tar ett beslut att på kort sikt pumpa in miljarder?

Jag hävdar med en dåres envishet att samma sak kommer att hända som när vi drog igång miljonprogrammet.
Fastighetsägare och byggare gjorde sig förmögenheter...

Nej, varför skulle jag det. Han är fullt kapabel att föra de diskussioner han själv vill. Och jag hävdar fortfarande att en dåres envisa tjat inte kommer att lösa några problem alls.
 
Eftersom du tar upp Sjöberga. kan du inte be honom förklara för dig vad som händer med en sektor, ex byggnadssektorn om eller när staten tar ett beslut att på kort sikt pumpa in miljarder?

Jag hävdar med en dåres envishet att samma sak kommer att hända som när vi drog igång miljonprogrammet.
Fastighetsägare och byggare gjorde sig förmögenheter...

Miljonprogrammet gjorde att bostadsbristen försvann. Således ett lyckat projekt gällande huvudmålet.
 
Miljonprogrammet gjorde att bostadsbristen försvann. Således ett lyckat projekt gällande huvudmålet.
Så du menar att vi ska göra som förra gången?
Det skulle innebära att vi river nedgångna "miljonprogramskåkar1" och ersätter dem med "miljonprogramskåkar2"
Eller vill du placera, ja vilka vill du ska bo i de nedgångna ettprogrammarna?

Och hur tror de reaktionen blir bland dem sol säljer tjänster inom byggbranchen när storebror plötsligt öppnar plånboken?

Kommer du att stå där, förvånat utbrista: -kan di va så jävliga? ;)
 
Nej, varför skulle jag det. Han är fullt kapabel att föra de diskussioner han själv vill. Och jag hävdar fortfarande att en dåres envisa tjat inte kommer att lösa några problem alls.
Nej, varför skulle jag det. Han är fullt kapabel att föra de diskussioner han själv vill. Och jag hävdar fortfarande att en dåres envisa tjat inte kommer att lösa några problem alls.
Trots det upprepar du din ståndpunkt gång på gång O_o:D
 
Så du menar att vi ska göra som förra gången?
Det skulle innebära att vi river nedgångna "miljonprogramskåkar1" och ersätter dem med "miljonprogramskåkar2"
Eller vill du placera, ja vilka vill du ska bo i de nedgångna ettprogrammarna?

Och hur tror de reaktionen blir bland dem sol säljer tjänster inom byggbranchen när storebror plötsligt öppnar plånboken?

Kommer du att stå där, förvånat utbrista: -kan di va så jävliga? ;)

https://sigtunahem.se/professorn-dags-for-nytt-miljonprogram/
 
Bygga bostäder vill han. förstår jag och jag förstår även en annan sak han säger i samma artickel
"– Säger man ja till tiggeri säger man också ja till tältläger. Det går inte att separera dem. Men Socialförvaltningarnas skenande kostnader för flyktingmottagandet kommer att tvinga fram svar på vanliga frågor, säger Hans Lind."

Så ett beslut om byggande kanske tvingar fram svar på de frågor jag har om exploateringskostnader, byggkostnader och lönekostnader om vi ska smälla upp kåkar i den takt som fodras ;)
 
1391421753863280.png
 
Att kunskap betyder makt är väl inget nytt.

Kombinerar man tillgång till information med tillgång till utbildning så får man ett folk som kontrollerar sig själva och inte låter sig kontrolleras.

Men myntet har en baksida.
Lyckas man att indoktrinera medelst falsk information och censurerad utbildning kan du få ett folk till vilka vansinnigheter som helst.

Så..ta till dig den kunskap du kan, den information du får tag i men betrakta den med stor misstänksamhet.
Så den här bilden kan kanske stämma till eftertanke
RixZ9vA.jpg
 
Jag vet inte hur mycket hat som finns inom dessa personer, men vi måste verkligen prata mer om mäns våld i samhället. Nu senast har det visats från matchen mellan AIK och Hammarby, där motståndarklacken skanderar "låt han dö, låt han dö" när en spelare ligger medvetslös på planen och hämta av ambulans. I tunnelbanan kastar de bengaliska eldar och knallskott, skriker "hora" och stoppar trafiken. Vanligt folk, inklusive barn, blir instängda i tågen och är skräckslagna.

På nyheterna intervjuas Black Armys representant och två andra representanter för fotbollsrörelsen.
"Den ramsan har sjungit i 20-30 år"
"Det är sånt som händer och det var plumpt, men inte mer än så"
"Det är en del av supporterkulturen, de passionerade på läktarn som vi vill ha"
"Vi ska ta vårt ansvar, vi lägger en massa pengar på säkerhet under matchen, men polisen och myndigheter måste också hjälpa till att hålla säkerheten till och från matcher"
etc.

MEN HUR MYCKET PENGAR LÄGGER NI PÅ ATT BRYTA VÅLDS- OCH KVINNOHATSNORMEN???

Nähä, det är en del av den omhuldade supporterkulturen, som tydligen (enligt han på TV) efterfrågas av spelare, ledare, och åskådare...:meh:

Ibland undrar jag om vi lever i samma värld :banghead:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 279
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 032
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 960
Senast: cirkus
·
Tjatter Doktor John Watson återvänder psykiskt och fysiskt invalidiserad till London efter en tid som militärläkare i Afghanistan. Efter att ha...
33 34 35
Svar
696
· Visningar
29 125
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp