Sherlock (Varulvslek)

Sv: Sherlock (Varulvslek)

He he, jag hade dem i ett word dokument som jag så nogsamt filade på och sen så kom jag till slutet av leken och då var allt över. Något snopet.
Det hade mest byggt på att du var så jäkla hal. Du gjorde verkligen inte många misstag, bara det var skumt. :D Samma med Hedinn, svårt att teoria mot de som inte lämnar en enda blotta. Det är på något sätt lättare att göra misstag som god för då letar man ju så febrilt.
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

He he, jag hade dem i ett word dokument som jag så nogsamt filade på och sen så kom jag till slutet av leken och då var allt över. Något snopet.
Det hade mest byggt på att du var så jäkla hal. Du gjorde verkligen inte många misstag, bara det var skumt. :D Samma med Hedinn, svårt att teoria mot de som inte lämnar en enda blotta. Det är på något sätt lättare att göra misstag som god för då letar man ju så febrilt.

Haha, nä, jag skrev mina inlägg, läste om dem 15 gånger, ändrade, tog bort, omformulerade osv innan jag faktiskt postade dem. Ibland. :D
Oftast slutade jag mitt i, gjorde annat, funderade, och gick tillbaka för att fortsätta för att på det sättet inte vara för het på i mina svar. :p
det är nog nåt jag ska ta med mig och fortsätta göra oavsett roll, samt att hålla mer distans till leken. :)
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

He he, jag hade dem i ett word dokument som jag så nogsamt filade på och sen så kom jag till slutet av leken och då var allt över. Något snopet.
Det hade mest byggt på att du var så jäkla hal. Du gjorde verkligen inte många misstag, bara det var skumt. :D Samma med Hedinn, svårt att teoria mot de som inte lämnar en enda blotta. Det är på något sätt lättare att göra misstag som god för då letar man ju så febrilt.

Fast i mina ögon gjorde Caisa misstag. Hon spelade annorlunda jämfört med när hon är god. Hon kallade saker för ulvigt och inte konstigt som vanligt, tyckte Asko försökte hitta onda (!?) och röstade helkonstigt lite emot sina tidigare teorier och inte på någon hon verkade tycka var ond. I alla fall så var det dessa saker som gjorde att jag fattade att Caisa var ond:p Plus att hon inte alls var lika på som vanligt.:)
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Just för att du var så snäll, kanske? Nej, jag vet inte egentligen, var mest en känsla jag fick. I samband med uteslutningsmetoden kanske.
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Skumma? Inte för mig:p

"Du brukar använda ordet 'konstigt' hellre än 'ulvigt'." Jag bah va? "Jag brukar inte beskriva någon som superoptimoptistopioangfenomenalisk heller men det betyder inte att jag inte gör det i framtiden." <-- var jag på väg att svara på det typ. :D

Och det var skumt att du tog bort delar av mitt röstinlägg, och Mammas smiley, osv.

Sjukt skumma teorier, jag trodde du var tjuv och gick på mig för att du på allvar trodde jag var god. O_o
Sen slutade du svara efter att Vira gått in och typ "Nä, hennes förstaröst var ju knappast bättre än min." så jag trodde du backade pga det. :p
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Fast i mina ögon gjorde Caisa misstag. Hon spelade annorlunda jämfört med när hon är god. Hon kallade saker för ulvigt och inte konstigt som vanligt, tyckte Asko försökte hitta onda (!?) och röstade helkonstigt lite emot sina tidigare teorier och inte på någon hon verkade tycka var ond. I alla fall så var det dessa saker som gjorde att jag fattade att Caisa var ond:p Plus att hon inte alls var lika på som vanligt.:)

Det där är det enda jag håller med om, faktiskt. :D
Asko försökte ju visst hitta onda. :p

Tillägg: Eller jo, jag röstade ju faktiskt inte på någon jag tyckte var ond, men jag baserade rösten på den jag kunde bygga starkast teori runt i alla fall. ^^
 
Senast ändrad:
Sv: Sherlock (Varulvslek)

"Du brukar använda ordet 'konstigt' hellre än 'ulvigt'." Jag bah va? "Jag brukar inte beskriva någon som superoptimoptistopioangfenomenalisk heller men det betyder inte att jag inte gör det i framtiden." <-- var jag på väg att svara på det typ. :D

Och det var skumt att du tog bort delar av mitt röstinlägg, och Mammas smiley, osv.

Sjukt skumma teorier, jag trodde du var tjuv och gick på mig för att du på allvar trodde jag var god. O_o
Sen slutade du svara efter att Vira gått in och typ "Nä, hennes förstaröst var ju knappast bättre än min." så jag trodde du backade pga det. :p

Haha, jag hann inte vara i leken mer igår en stund efter att jag hade röstat. Hade jag haft tid hade jag nog fortsatt diskutera med dig ;) Mammas smiley var ett misstag, och röstinlägget tog jag med det jag uppfattade som din motivering.:)
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Ja. Och om siaren är skyddad, eller åtminstone inte käkas så borde vi ha en chans tycker jag... Så får vi väl hoppas att inte ulvarna fått nys om vem det kan vara. Även om en käkad tjuv såklart vore det bästa i det här läget.

:rofl::bow:

Hahaha ja i efterhand var ju det där helt genialiskt! Det tråkiga var att både du, drama och OOS var så förtvivlat gulliga mot mig (OOS höll mig ju åt det godare hllet, var kom det ifrån? :eek:), och drama kom med "tjuvhintar" massor av gånger! I tre inlägg i rad kom hon in och typ kopierade mina inaktuella teorier sedan tidigare, och även hennes senare kommentarer skulle kunna tolkas som hintar :meh:.

Nåja, vi vann i alla fall! :bump: Sedan att vi fick lite walk over med manfallet hos de goda behöver vi ju inte notera :angel:.
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Hahaha jag förstår inte själv vart det kom ifrån, men du gav mig verkligen goda vibbar för första gången nånsin :mad:
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Oj, jag skrev lite konstigt. Menade inte att Hedinn tyckte det skavde, skulle vara du som tyckte det.

Men varför skulle det vara just Hedinn som är ond bara för att ni tycker lika då menar du? Jag tycker mig inte ha sett dig reagera likadant på någon annan än. (Men så har jag mycket kvar att läsa ikapp också.)

Varför tror du bara att det bör ha varit en ulv som deltog i OT:andet? Varför inte fler?

Fast alltså, vadå hitta något enkelt att hugga på? Hur man prioriterar sin tid är väl ändå högst personligt?

Det här var inläggen av drama som fick mig att börja undra om hon var tjuven, och sedan passade resten också in :p. Bara det att hon plötsligt gick på Caisa liksom, och öppnade så fint efter sin röst på AskoII att hon skulle kunna komma in och ändra om det behövdes. Man hittar visst där man letar :p.
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Hahaha jag förstår inte själv vart det kom ifrån, men du gav mig verkligen goda vibbar för första gången nånsin :mad:

Yay! :D Du kan glädja dig åt att det i alla fall gav mig huvudvärk i och med att jag var tvungen att börja överväga om DU kunde vara tjuven ;).
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Yay! :D Du kan glädja dig åt att det i alla fall gav mig huvudvärk i och med att jag var tvungen att börja överväga om DU kunde vara tjuven ;).


Haha ja det känns ju liiite bättre såhär i efterhand att det ställde till det lite för dig också ;) :p

Men hade det fortsatt idag så hade Caisa stått högst upp på min misstanke-lista för att jag tyckte hon var för snäll :p Därför svor jag som #&%##"&# igår när jag fick pm från LL att jag var trollad att rösta på Cirkus :mad:
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Ja cirkus var vi ju typ hundra på var god/siare och du låg trots allt bra till som god, så även om käket misslyckades kunde vi ju ha egen majoritet i röstningen mot cirkus om bara tjuven hängde på :).
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

:rofl::bow:

Hahaha ja i efterhand var ju det där helt genialiskt! Det tråkiga var att både du, drama och OOS var så förtvivlat gulliga mot mig (OOS höll mig ju åt det godare hllet, var kom det ifrån? :eek:), och drama kom med "tjuvhintar" massor av gånger! I tre inlägg i rad kom hon in och typ kopierade mina inaktuella teorier sedan tidigare, och även hennes senare kommentarer skulle kunna tolkas som hintar :meh:.

Nåja, vi vann i alla fall! :bump: Sedan att vi fick lite walk over med manfallet hos de goda behöver vi ju inte notera :angel:.

Men jag svarade ju på vartenda förbannade inlägg där du nämnde tjuven och i princip "Ja, TJUVEN ja." och nickade instämmande. :p Jäkla goda att spela misstänkta.
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Ja cirkus var vi ju typ hundra på var god/siare och du låg trots allt bra till som god, så även om käket misslyckades kunde vi ju ha egen majoritet i röstningen mot cirkus om bara tjuven hängde på :).

Det hade tjuven gjort, för hon räknade ut det scenariot. ;) Dock hade hon hoppats på att ni skulle ha trollat någon att rösta på OOS, så käket definitivt skulle lyckas natten därpå. När jag trodde att ni bara var två ulvar alltså.
 

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
53 54 55
Svar
1 082
· Visningar
33 138
Senast: Lobelia
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 248
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
78 581
Senast: Niyama
·
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
50 056
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp