börjes sadel

Sneda sadlar kan man få även om man köper nya - i synnerhet om man köper bilighetsvarianter.

Att man bara ska ha hästen i ett år är ingen ursäkt för att låta den jobba med en dålig sadel. Tar man på sig ansvaret att ha en häst så har man också ansvar för att utrustningen är tillräckligt bra. Sorry, men så är det.

Sen kan man ha många olika uppfattningar om vad det där med att en sadel "ligger bra" är. De som inte kan så mycket kan tycka att en sadel ligger bra, när en som kan mer inte skulle släppa upp en ryttare i den.

Alla sadelmakare varnar för dessa sadlar. Ingen seriös riskola använder dem, trots att de skulle kunna spara hundratusentals kronor. Ingen elitryttare använder dem. Vad kan det bero på?
 
ja det e ju klart den ska passa tror ni jag skulle köpa en sadel som inte sitter bra ????

Man vet ju aldrig...
Finns nog folk som är kapabla till det mesta. :)

Nej, men allvarligt så får du ju kommentarer ur alla synvinklar när du skriver här på forumet. Klarar du inte av kritiken, ja då kanske du inte ska skriva om det här :)
 
asså jag skrev här och frågade hur den va ni behöver ju inte va så otrevliga när ni skriver..
jag ville ju veta hur den va inan man köper en som sadel ju..
det e vell meningen att man ska kunna fråga har på forumet utan att alla ska bli så tjuriga å tro att man inte bryr sej om hästen för det gör jag mer en va ni tror...... :mad:
 
Som jag skrev innan:
"Du får ju kommentarer ur alla synvinklar när du skriver här på forumet. Klarar du inte av kritiken, ja då kanske du inte ska skriva om det här :)"
 
Köp inte Börjes Kingstonsadel heller. Sadeln är sned på hästen jag känner, det är väl bommen som är sned, som många nämnde ovan att billighetssadlarna ofta var/blev. Dessutom får hästen små knölar av den.
 
SNÄLLA du, köp en begagnad griffin lr nåt istället, den kan du få för typ 2000 och och dom är mycket bättre!
 
Eftersom du skriver att du bryr dig så mycket om din häst, vilket jag säkert tror att du gör oxå, de va inte så jag menade. Så lyssna på vad folket här sagtom sadlen och gör din häst en tjänst och visa att du bryr dig och köp den inte!
 

Liknande trådar

Fritid Jag fick en ljus idé om att sälja mina kristyränglar på bokmässan, eftersom det känns som om de passar med det lite gammaldags temat...
2
Svar
38
· Visningar
1 990
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
832
Kropp & Själ Jag förstår inte hur universum har gått sönder så totalt, att inget i mitt liv kan funka. Vad gör jag för fel? Varje gång jag ska resa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 038
Senast: Elo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp