Bukefalos 28 år!

Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast nä - jag svängde för att jag trodde att hon var ängeln - det var så att den jag är rätt säker på är spionen hade en spelare som försiktigt god efter NattDL1 - Supersonic. . Sen så ändrade sig den jag tror är spionen - till att Idahoe är så jättegod trots att hon misstänkt henne innan. Då la jag om mitt pussel och vips så hade jag tre ulvar. Tyvärr så hade jag fel. Men jag håller helt med dig om att Habina är ulv, men den andra är Mirtai. Smart spelat av Mirtai att kasta ut misstankarna mot supersonic så att jag nappade på betet - jag har ju varit tveksam till ss mest hela tiden utom när jag trodde på henne som ängel. Så den som lurat befolkningen upp på läktaren är inte jag

Men alltså?! :eek: Hävdar du att jag är ulv nu? Grundat på vad om jag får fråga? Det var ju du som var så säker på att supersonic var god, när jag var tveksam och osäker. Sedan vände du på en femöring och hävdade att hon var ond. Då litade jag på dig och så gick det åt skogen.

Ser nu medan jag skriver att mirtai också var god, så man kan väl lugnt säga att du måste vara ulv. Sedan saknar jag en ulv till. :cautious: Kan det vara så att det bara var två ulvar från början ändå? :crazy:
 
Jahopp, då blir det väl sannolikt lottning ikväll, om inte ulvarna bestämmer sig för att offra den ene vilket känns osannolikt då de ändå bara skulle hamna i samma situation imorgon i så fall förutsatt att de lyckades med käket...

För mig känns det ganska så klart hur pusslet ser ut nu.
Jag tror att cirkus lyckades lura mig långt upp på läktaren för att köpa korv.
Att hon först höll SS som säkert god för att sedan tvärvända och rösta på henne känns nu när vi vet att SS var god mer som ett försök att rädda Habina, som fått tidig första röst på sig av LenaH. Vilket hon också lyckades med.Alternativt ville hon bara vara säker på att få ut en god, då flera misstänkt SS än Habina... Cirkus är en erfaren spelare som verkat vettig under lekens gång fram till igår.
Det skulle isf möjligen ge även Habina som åt det ondare hållet, men cirkus beteende igår är mer skumt.
Ska bort ikväll, tveksam om jag hinner hem innan 22, så varför vänta.

idahoe röstar på cirkus
 
Nä jag vill inte heller vänta så jag följer min kollegas exempel och röstar nu:

LenaH röstar på cirkus

för att hon så ludet gjorde en snygg vändning igår med supersonic och lyckades få med sig flera goda i det. Nästan så hon förtjänar att få leva bara för det! :p
Men det var nästan så hon lurade mig med att hon inte fattade varför TLV röstade på q också så därför faller rösten där idag.
 
Nu drar jag till stallet några timmar, kommer tillbaka och tittar till sen.
För min del är det helt okej om utifall att ni skulle få för er att tidigarelägga DL för att alla redan röstat medans jag är borta, har inte planerat att ändra röst :)
 
Men alltså?! :eek: Hävdar du att jag är ulv nu? Grundat på vad om jag får fråga? Det var ju du som var så säker på att supersonic var god, när jag var tveksam och osäker. Sedan vände du på en femöring och hävdade att hon var ond. Då litade jag på dig och så gick det åt skogen.

Ser nu medan jag skriver att mirtai också var god, så man kan väl lugnt säga att du måste vara ulv. Sedan saknar jag en ulv till. :cautious: Kan det vara så att det bara var två ulvar från början ändå? :crazy:

Ja vem annars?

Har du något tips antingen LenaH eller Idahoe?
I värsta fall är bägge två onda och jag har missuppfattat allt totalt.
 
Nä, jag har bestämt mig-

cirkus röstar på Idahoe

hennes teoriinlägg från igår - jag tror att hon har rätt i sin sista mening - såklart att ulvarna hade mer att vinna på det.

Jag tänker när det potentiellt sätt kan vara jämnt antal onda/goda kvar så vore det bäst för goda att försöka samla sina röster. Men @LenaH motivering till rösten på Habina kan jag nog inte riktigt hålla med om, citat 1 håller inte mycket vikt då det är en möjlighet men inte säker, citat 2, well, jag hade inte heller fattat att TLV var siare, citat 3, jag reflekterade typ likadant över Lobelias uttalande.
Därmed inte sagt att jag är säker på att Habina är god, absolut inte! jag ser bara ingen större anledning till att misstänka henne just nu. Då är SS betydligt mer intressant och jag hoppas och tror att vi kan vinna mer på att få ut henne.
 
Jaha... Känner mig mer lost än någonsin tidigare i en ulvlek. Jag TROR verkligen att LenaH och Idahoe är goda, men någon av dem måste ju vara ulv. Om inte bollen__ inledde med bara två ulvar förstås... Men det märker vi så snart cirkus blivit utröstad, antingen slutar leken eller så får jag djup ångest över vem av LenaH och Idahoe som är onda.

Habina röstar på cirkus

Då jag tror hon är ulv. Mest tydligt blev det när hon tvärvände om supersonic, från att tro att hon är god till att hon var ulv, när det sedan visade sig att hon var god. Därför tror jag cirkus skrattade gott när hon fick med mig på röstningen mot supersonic...
 
Röstlista dag 5

10.47 Idahoe röstar på cirkus
10.50 LenaH röstar på cirkus
12:35 cirkus röstar på Idahoe
13:07 Habina röstar på cirkus

cirkus: 3
Idahoe: 1
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 445
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 592
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 152
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 027
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp