Bukefalos 28 år!

Bondbönor - hur gör ni?

bettysmatte

Trådstartare
Mamma och jag var och plockade bondbönor igår. Spritade, förvällde och frös in dem igår kväll. Idag när jag sitter vid datorn läser jag många recept där det står att man ska "pluppa ur" bönorna ur sin vita "hinna". Men det gjorde varken mamma eller jag innan vi frös dem:confused:... Ska man verkligen göra det? Är det i så fall ett nytt påfund? Mamma är helt säker på att vare sig hennes mor eller släktingar ur den generationen tog bort det vita "skalet"/"hinnan", eller vad man nu ska kalla det för, innan de använde bönorna i soppor etc.
 
Sv: Bondbönor - hur gör ni?

Mamma odlar bl a bondbönor och vi brukar skära dem i bitar och förvälla dem med skidorna, blir ju inget kvar annars;)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 075
Senast: Fraegd
·
Kropp & Själ Jag inser att jag behöver en radikal kostomläggning, men framför allt behöver jag råd och tips. Jag är relativt intresserad av...
2
Svar
38
· Visningar
3 921
Senast: Blueberry
·
Äldre Blir så trött på detta... Vet inte hur många gånger man försökt ordna med saker, och folk ställer in i sista stund och man sitter där...
2
Svar
29
· Visningar
7 594
Senast: Sol
·
Kropp & Själ En natt i somras fick jag påhälsning av polisen, min fars dödsbesked slängdes i ansiktet på mig och en pappåse med hans personliga...
2
Svar
20
· Visningar
4 325
Senast: Sockerbit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Gräs i näshålan?
  • Försäkring
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp