Bonde söker fru 2014

Hahaha jag skrattade så jag höll på att dö när den där kudden gick sönder i badkaret. Så himla roligt. "jag bara sitter här" Älskar såna dråpliga situationer.
 
Gårdagens avsnitt var lite halvtrist tycker jag, jag längtar efter nästa veckas program hur-gick-det-sen-avsnittet:bump: Så får vi även se hur det gick för de andra fyra bönderna som inte stalkades av ett tv-team när de försökte hitta kärleken (och de bönderna har enligt mig mycket bättre chans att lyckas, varken tidspress eller tv-kameror efter sig).
 
Men herregud vad söta Helen och Peter äääär! :love:

+1 på den. De är helt klart mina favoriter i år.

Jag har nog gett upp hoppet om att det ska bli något mellan Erik och Ida, även om jag egentligen tycker att det är de som resonerar klokast och inte tvingar fram några känslor för snabbt. Tråkigt att det inte blev något, de verkar vara två härliga människor annars.

Jonathan skötte sig väl helt okej igår, förutom att jag mår lite dåligt av att han är så långt fram i tiden och planerar och redan pratar barn. Men det kanske är jag som överreagerar, eftersom jag mer är av den åsikten att jag själv gärna vill ha en stabil vardag sen flera år tillbaka med den tilltänkta pappan innan jag ens vågar fundera på att blanda in en bebis i den ekvationen. :p Modigt av Ellen att hoppa bungyjump, det hade jag aldrig gjort kan jag säga.

Sebastian och Petra är så gulliga mot varandra att jag skäms, det blir på något sätt alldeles för privat. Tycker att tv-teamet går lite till överdrift, håller med ovanstående om att kommentaren om sängens hållbarhet verkade lite framtvingad och tycker att det kanske inte var helt optimalt att filma när de satt i badkaret. Kändes som att Petra inte heller var så där superbekväm med det. Det är verkligen fruktansvärt om det är tv4 som lyckats måla ut Sebastian som någon slags snuskgubbe genom att vinkla hans kommentarer på det sättet.

Ska i vilket fall bli spännande att se nästa veckas avsnitt. Av de bönder som varit med under säsongen tror jag faktiskt att det kan ha hållit för alla utom Erik, och det ska bli kul att se de andra. Det är nog många där som faktiskt hittat någon.
 
Hoppar in lite här. Jag tycker det är så synd att inte Erik lyckades träffa någon, hittils iallafall, han verkar vara en riktig toppenkille med både humor, omtanke och egen drivkraft :love: och det är nästan lite så att jag faktiskt ångrar att jag inte skrev! Var finns dessa killar irl? Men så skulle jag inte klara att vara framför tv-kamerorna heller. Ska bli spännande att se hur det har gått nästa vecka :)
 
Hoppar in lite här. Jag tycker det är så synd att inte Erik lyckades träffa någon, hittils iallafall, han verkar vara en riktig toppenkille med både humor, omtanke och egen drivkraft :love: och det är nästan lite så att jag faktiskt ångrar att jag inte skrev! Var finns dessa killar irl? Men så skulle jag inte klara att vara framför tv-kamerorna heller. Ska bli spännande att se hur det har gått nästa vecka :)

Skriv till honom nu. När kamerorna slocknat. Han kanske är singel ännu :)
 
Skriv till honom nu. När kamerorna slocknat. Han kanske är singel ännu :)

Har tänkt tanken mer än en gång faktiskt :o får se sista avsnittet först och bestämma mig efter det om jag vågar eller inte ;) Han har väl säkert många andra brev han gick igenom sen efter inspelningen, men efter sista avsnittet får man ju veta lite mer :bump:
 
Har tänkt tanken mer än en gång faktiskt :o får se sista avsnittet först och bestämma mig efter det om jag vågar eller inte ;) Han har väl säkert många andra brev han gick igenom sen efter inspelningen, men efter sista avsnittet får man ju veta lite mer :bump:

Testa. Finns säkert de om skrivit. Men de har kanske inte varit intressanta för honom? Kanske du ä det :)
Eller så har han legat lågt efter inspelningarna och är redo nu. Vem vet. Ta chansen. det är ju "bara" ett brev:up:
 
Är det inte så att de inte får avslöja eventuella relationer innan det sänts på tv? I så fall har han ju inte direkt kunnat gå runt och dejta om det inte blivit något med Ida, för då hade han ju avslöjat hur programmet slutade. Vet att det var superhemligt när en här hade varit med, då dejtade de ju iofs även om det inte höll så länge. Men när de dejtade var det superhemligt.
 
Har tänkt tanken mer än en gång faktiskt :o får se sista avsnittet först och bestämma mig efter det om jag vågar eller inte ;) Han har väl säkert många andra brev han gick igenom sen efter inspelningen, men efter sista avsnittet får man ju veta lite mer :bump:
Jag läste precis i en ärvd veckotidning från i somras, att det du funderar på var det en tjej som gjorde till han kamel-bonden på Öland, om ni minns han?!
Dom är ett par nu... :idea:
Så Go for it :up::up::up:
 
Jag läste precis i en ärvd veckotidning från i somras, att det du funderar på var det en tjej som gjorde till han kamel-bonden på Öland, om ni minns han?!
Dom är ett par nu... :idea:
Så Go for it :up::up::up:

Där ser man :D Det jag tvekar på är ju om det man gillar på tv, också känns likadant i verkligheten. Men det vet man ju inte för ens man setts :p
 
Där ser man :D Det jag tvekar på är ju om det man gillar på tv, också känns likadant i verkligheten. Men det vet man ju inte för ens man setts :p
Nej men så är det ju med alla man ser och blir intresserad av, man vet ju inget alls om personen innan man fått träffas på riktigt och både kan se och känna in personen ifråga. Ibland är det ju så fånigt att ett "fel" röstläge i ens öron kan fälla ett avgörande... ;)
Man vinner inget om man inte provar... :angel: pepp-pepp-pepp :up:
 
Nej men så är det ju med alla man ser och blir intresserad av, man vet ju inget alls om personen innan man fått träffas på riktigt och både kan se och känna in personen ifråga. Ibland är det ju så fånigt att ett "fel" röstläge i ens öron kan fälla ett avgörande... ;)
Man vinner inget om man inte provar... :angel: pepp-pepp-pepp :up:

Tack :D Nu har jag en på "G" som jag inte träffat än :p men blir det inget får jag kanske göra slag i detta ;) vill så gärna se sista avsnittet bara så jag vet läget :D

tillägg: synd att han har så vanligt namn annars kunde man letat upp han på facebook, hade känts mer avdramatiserat ;)
 
Tack :D Nu har jag en på "G" som jag inte träffat än :p men blir det inget får jag kanske göra slag i detta ;) vill så gärna se sista avsnittet bara så jag vet läget :D

tillägg: synd att han har så vanligt namn annars kunde man letat upp han på facebook, hade känts mer avdramatiserat ;)
men det kan väl inte vara så svårt att hitta honom på t.ex hitta.se när han heter Erik och bor i Pilås

Med tanke på både detta http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/bondesokerfru/article19999566.ab och Lindas fråga till dem i blänkaren inför nästa avsnitt (om det funnits någon stund alls då de känt något som kan likna kärlek, typ) så är nog risken minimal att han är ihop med Ida i alla fall. :idea:
 
men det kan väl inte vara så svårt att hitta honom på t.ex hitta.se när han heter Erik och bor i Pilås

Med tanke på både detta http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/bondesokerfru/article19999566.ab och Lindas fråga till dem i blänkaren inför nästa avsnitt (om det funnits någon stund alls då de känt något som kan likna kärlek, typ) så är nog risken minimal att han är ihop med Ida i alla fall. :idea:

Nej adressen är ju lätt att hitta :) däremot inte på facebook, inte vad jag lyckats iallafall ;) men fann en mejl. Den hade jag inte testat innan :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
24 314
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Hästnyheter Tv-programmet Bonde söker fru är nu inne på sin 17:e säsong, och även i år finns en hästbonde med bland de som söker kärleken i tv...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
417
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp