Bukefalos 28 år!

Bonde söker fru 2014

Jag saknar hur detta programmet var för ett par år sedan i början. På något sätt kändes det mer äkta och inte så uppenbart styrt och klippt av tv för att få tittare. Eller är det bara jag som var yngre och inte lika uppmärksam? dessutom tyckte jag det var bättre när det visades mer av gårdarna och bonderiet, nu liknar det alla andra dejtingserier med massa dejter och utvärdering av känslor oavbrutet, denna säsong har man ju knappt fått se innanför lagårdsväggarna :( . Självklart ska de gå på dejt och berätta hur det känns men mixen var bättre tidigare. Jättetråkigt men såklart kikar man ju ändå eftersom det handlar om bonderi :up:
 
Jag tycker också att Sebastian har gjort och sagt otrevliga saker framför kameran, det gör jag verkligen, men här i tråden har kritiken inte stannat vid det utan precis ALLT han gjort har sågats. Han äter fel frukost, han har fel form på sin kropp, han är för sliskig när han visar sin kärlek till Petra. Det blir bara elakt. Och allt utifrån ett teveprogram där det har klippts hejvilt för att locka så många tittare som möjligt.

Och jag menade givetvis inte att andra personer som gjort och sagt dumma saker skulle behandlas just i denna tråd.
 
Men kan ni inte bara låta Sebastian vara? Vad han än gör så ska han hackas på. Det finns en massa män/killar i världen som är offentliga personer och som beter sig illa på riktigt (utan att manipuleras av produktionsbolag i syfte att göra bra tv) men som inte alls blir sågade här på Buke. Han är kanske inte en kille i min smak men jag tycker han och Petra är fina ihop och är glad för deras skull.

Menade inte på något sätt att hacka ned på Sebastian som person. Men hela grejen med att fråga någon annan om man inte kandennes vuxna barn däremot är någonting jag finner extremt motbjudande, oavsett vem som gör det.

Annars tycker jag att han och Petra verkar vara ett jättegulligt par och att det är roligt att de funnit varandra!
 
Jag tycker också det var lite konstigt att de inte visade de andra bönderna, det har de väl gjort alla år tidigare? Kan det ha varit så att de inte hittat någon, och att TV4 därför inte ville visa att deras mission så att säga hade "misslyckats"?

Roligt att se att det hade hållit för tre av bönderna i alla fall. Tycker dessutom att både Jonathan och Sebastian hade taggat ner i gårdagens avsnitt, jag tyckte det var positivt att tjejerna inte hade flyttat dit direkt (särskilt Jonathan kändes som att han ville binda en fru vid spisen samma dag som valet, tidigare) utan att de hade lugnat ner sig och tagit det i en mer "normal" takt. När det gäller Sebastian har jag reagerat på hand plumpa kommentarer (och det har jag även gjort när det gäller Jonathan), och att det verkade gå väldigt forcerat när Petra kom med i programmet. Det hade jag tyckt vilken annan bonde det än hade gällt. Men det är ju egentligen bara Sebastian och Petra själva som vet hur det gick till, de kanske hade haft mycket kontakt innan, och då är beteendet inte alls konstigt. I vilket fall är det ju jätteroligt att de har funnit varandra.

För övrigt hoppas jag verkligen att även Erik kommer finna kärleken så småningom.
 
Ja det känns som att det är något i den stilen... Eller så vill ingen av de andra tre medverka mer? Tv4 kanske bara har kontrakt med de fyra som följs i tv så att säga så de andra som inte medverkade kanske slipper om de inte vill?
 
Jag läste om de tre sista i Aftonblaskan idag (plusartikel).
Bönderna som vi inte fick följa i TV dejtade på egen hand. Christer Yrjas, 41, lever ännu i ovisshet.
– Jag dejtar kan man säga.
Det var en massa fina brev han fick genom programmet, men det var ändå inte något av de fysiska breven som han slutligen fastnade för. Plötsligt en dag trillade ett sms in i hans mobil.
– Det var en kille som hörde av sig på grund av programmet. Vi höll kontakten först genom Facebook och så snackade vi i telefon.
Christer vill inte avslöja för mycket, det känns ännu så nytt. Men han känner sig mycket glad över vad som just nu ser lovande ut.
– När det är någon som skickar sms så vet man ju ingenting. Men han har varit här över några helger nu, och vi har väldigt kul ihop.
Han hade sett fram emot att se hur det hade funkat med fyra killar på gården, men och andra sidan hade det ju inte blivit så här. Och nu känns det jättebra.
För Madeleine Kihlberg, 60, slutade det med en återknuten bekantskap men utan kärlek.
En bekant gammal bekant tog kontakt med henne när han såg att hon skulle vara med i programmet. Närmare bestämt en man som hon köpte en hund av, för 30 år sedan.
Men det slutade bara i vänskap mellan henne och Bengt.
– Jag har kommit underfund med lite saker om mitt liv. Jag har så mycket annat, så jag har inte haft tid för det där med dejting.
Madeleine berättar om en krävande sommar på arbets-fronten. Det blev torka, och sedan fick alpackorna föl. Men hon har ändå funderat lite på hur det skulle ha blivit om hon var en av de utvalda bönderna.
– Men hade jag blivit vald till programmet så hade jag valt honom till gården. Och då hade det ju blivit orättvist, som ett försprång
Johan Lindgren, 36, hittade kärleken genom programmet, men inte heller han fann den genom de brev som skickades in. Johan är i dagsläget inte sambo, men har en flickvän.
– Det var en tjej som hörde av sig när brevöppningen sändes på TV.
Johan träffade bara tjejen som han ringde upp i programmet, utöver den nuvarande flickvännen.
– Hon såg mig när vi öppnade breven, så innan det hade hon inte sett mig.
Det var ganska skönt att slippa kamerorna som några av bönderna fick ha omkring sig. Det är skönare att lära känna nya människor i lugn och ro tycker Johan. Men han hade inte tackat nej om det varit nödvändigt.
– Man får ju ta det onda med det goda, så hade jag varit tvungen så hade jag ju fått stå framför kamerorna och le.
 
Tack för du delade :) roligt att få veta hur det gick för de andra. Alltså är det ca 6/8 som faktiskt träffat någon under denna säsong, det är ju ändå väldigt bra :up:
 
Åh, vad snällt att du delade med dig @ameo !
Jag tyckte det var jättetråkigt att de inte nämnde de tre andra bönderna. Satt förväntansfullt och väntade, men icke.

I övrigt tycker jag årets säsong varit kass. Utan att nämna några namn har flera av bönderna fått mig att ilskna till flertalet gånger. Jag håller tummarna för att TV4 går tillbaka till det "gamla stuket" inför nästa säsong och att programmet blir så mysigt och charmigt som jag tycker det varit tidigare säsonger.
 
Kul att se att det har blivit kärlek på flera håll för bönderna :)

Däremot blev jag lite störd av att Linda är så himla pushig vad gäller bröllop och barn... Dom har liksom varit tillsammans i ett par månader, ta ett chillpill :up:
 
I övrigt tycker jag årets säsong varit kass. Utan att nämna några namn har flera av bönderna fått mig att ilskna till flertalet gånger. Jag håller tummarna för att TV4 går tillbaka till det "gamla stuket" inför nästa säsong och att programmet blir så mysigt och charmigt som jag tycker det varit tidigare säsonger.

Håller med. Undrar om det hjälper att mejla tv4 och skriva vad man tycker.. Tyvärr har jag flera vänner (som är riktiga stadsbor) som tycker att programmet blivit mycket bättre nu än tidigare, antagligen är det därför de gjort om programmet för att många hellre ser det i samma stuk som alla andra dejtingprogram och då får de bättre tittarsiffror :(
 
Däremot blev jag lite störd av att Linda är så himla pushig vad gäller bröllop och barn... Dom har liksom varit tillsammans i ett par månader, ta ett chillpill :up:

Det är det där jag har stört mig på med vissa av bönderna i årets upplaga. Alla gör såklart som de vill, men jag tycker det känns oerhört krystat när det ska pratas barn och giftermål på ett väldigt tidigt skede, särskilt om det kanske dessutom bara är den ena parten som vill det (eller som du säger, att det är Linda som "tjatar"). Nu framgår väl inte det jättetydligt av programmet, men eftersom vi har förstått att det dessutom är en väldigt kort tid de träffas (och inte alls hela sommaren), så tycker jag det skulle kännas otroligt jobbigt att få såna frågor, oavsett vem som ställer dem.

Inför nästa år hoppas jag TV4 tänker till lite och har lite mer bredd på bönderna. I år känns det som att alla utom Peter har varit på exakt samma stadie i livet, det hade varit roligare med lite variation.
 
Var det fler som såg återblicken på tidigare säsonger? lite tråkigt att de bara åkte till de som fått barn, men ändå roligt att få se Hanna igen och så Karl-Petter hjälp vad det var längesen :) Förövrigt så var det ju en som hade skrivit till honom efter programmet, som han nu var ihop med, känns lite peppande har nästan bestämt mig för att skriva själv :)
 
Var det fler som såg återblicken på tidigare säsonger? lite tråkigt att de bara åkte till de som fått barn, men ändå roligt att få se Hanna igen och så Karl-Petter hjälp vad det var längesen :) Förövrigt så var det ju en som hade skrivit till honom efter programmet, som han nu var ihop med, känns lite peppande har nästan bestämt mig för att skriva själv :)
Vem tänkte du skriva till? Erik?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 916
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Hästnyheter Tv-programmet Bonde söker fru är nu inne på sin 17:e säsong, och även i år finns en hästbonde med bland de som söker kärleken i tv...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp