Men nu överdriver du ju åt andra hållet?
Pappan försökte nå mamman ( det har hon själv skrivit ), mamman svarade inte så han meddelade via sms att han hämtar sonen för att umgås = Mamman vet om det.
Det har jag inte skrivit nåt om att han inte gjort. Däremot kanske man ska ha med i beräkningen angående det här med att " klart att dagis inte ska ringa" att det skulle kunna inträffa att pappan inte alls skulle ringa. Det var för att jag skrev att jag skulle vilja att dagis ringde, även om de inte behövde det. Speciellt om de inte sett pappan innan eller om de förstått att umgänget är sporadiskt tex. Det hade inget direkt med mirre att göra egentligen. Ursäkta om jag var otydlig 
Att han sedan blev sen hem
en gång är inte detsamma som att det är okej för
alla pappor att alltid rucka på rutinerna för att umgås och jag förstår inte hur du kan få det till att man skulle mena så heller ?!
Nej det förstår jag också, men jag har också förståelsen för att det faktiskt är trist när man håller på att spika rutiner, att få dem sabbade istället för att pappan kommer dagen efter och umgås igen. Vad är det som gör det ok för pappan att dra ut på umgänget när det finns 365 dagar på ett år att umgås på? Nu tyckte Mirre rutinerna är viktiga och det borde hon väl få tycka? Att hon kommer att få rucka på den då och då förstår jag, men kanske är hon inte lika fast i rutinerna då? I början för mig var rutinerna viktigare än vad de är nu, ett sätt att hålla snoken ovanför vattenytan och att få minsta möjliga motstånd en tid.
Jag tror säkert att Mirre kommer att behöva rucka på rutinerna någon gång då och då också
Däremot håller jag med om att tonen blev lite väl hård, jag tror inte det enbart är riktat mot TS utan mot mammor rent generellt som tänker i dessa banor, men visst tonen hårdnade rätt ordentligt och det tycker jag också är onödigt!