Borde personen få stanna i Sverige?

Bukefalos 30 år!

Nu syftar jag iofs inte på mina morföräldrar utan äldre generationer överlag. Eller tycker du allt alla äldre generationer gjorde var bra?

Nu hittar du iofs på eftersom jag aldrig sagt något om att Sverige är dåligt.
Jag tycker att det Sverige som de äldre generationerna skapat i allmänhet är mycket bra. Jag är väldigt nöjd. Demokrati, kvinnliga rättigheter, tidigare hyggligt små ekonomiska klyftor, välmående land.

Och på personliga planet känns det fint att ha mormor och farmor engagerade i feminismen.

Det lät som att du ansåg att dina äldre generationer genom demokrati hade tagit beslut som skadat landet du växte upp i. Och försämrat det för dig.

Förstår inte riktigt var det framgår där att vi slår ihjäl kriminella? Men jaja.

Jag och övriga icke-kriminella är också uppväxta och fostrade under samma kassa skolor, sociala system och underfinansierade polis men begår ändå inte brott.

Jag tycker det är fantastiskt att Sverige tar emot och hjälper så många från andra länder. Det ska vi fortsätta med. Men vi måste få ställa krav på dem och få utvisa dem som begår brott, särskilt grova brott och upprepade brott.
Japp. Sen ska man göra noggranna bakrundskontroller på dom som vill till Sverige.

Fast man kan ha koppling till sitt hemland och ändå vara svensk medborgare också.
Och allt är väl ”pappersarbete ” vad det än gäller. Oavsett vad man ansöker om.
Ja, så du kan säkert förstå att man skjuter upp det speciellt när man har fullt ut med sitt vanliga liv och allt flyter på utmärkt ändå. Det kostar arbete och pengar och du vinner egentligen ingenting på det i ditt vanliga liv. Det är bara när SD mfl börjar rycka i lagarna som det är en risk att inte ha ett medborgarskap istället för ett PUT.

Jag tycker att det Sverige som de äldre generationerna skapat i allmänhet är mycket bra. Jag är väldigt nöjd. Demokrati, kvinnliga rättigheter, tidigare hyggligt små ekonomiska klyftor, välmående land.

Och på personliga planet känns det fint att ha mormor och farmor engagerade i feminismen.
Jag kan inte fråga min äldre generation för de är tyvärr stendöda allihopa sen länge. Så jag kan inte uttala mig om vad de stod för etc. Men jag gissar att 50 % röstade vänster och 50 % höger.

Att han är ett pucko, uppenbarligen tyckte någon i församlingen det eftersom det både kom till kännedom för pressen och han sedan fick sluta.
Då tycker väl den imamen att så gör vi i det land han kommer ifrån. Så varför vill han implementera detta i Sverige hos sina landsmän?

Det lät som att du ansåg att dina äldre generationer genom demokrati hade tagit beslut som skadat landet du växte upp i. Och försämrat det för dig.
Ja Sverige hade aldrig kunnat bli så framstående i mycket utan invandring sen lång tid tillbaka. Fanns helt enkelt inte tillräckligt med folk här eller den kompetensen.

1759408433404.webp

Ja, så du kan säkert förstå att man skjuter upp det speciellt när man har fullt ut med sitt vanliga liv och allt flyter på utmärkt ändå. Det kostar arbete och pengar och du vinner egentligen ingenting på det i ditt vanliga liv. Det är bara när SD mfl börjar rycka i lagarna som det är en risk att inte ha ett medborgarskap istället för ett PUT.
Har man inte tagit tag i det kanske man ska vara beredd att bli utvisad ändå? Alltså ha det i beräkningen.
Nu blev det ju inte så ändå och huruvida det är det bästa eller inte vet jag inte och vågar heller inte spekulera kring.

Har du tittat på vad diverse frikyrkopastorer propagerar? Tycker det de säger är något vi som nation står bakom?
Alla religiösa fanatiker är obehagliga och bör ifrågasättas. Läste artikeln om imamen med ändå öppet sinne för att han kunde blivit missförstådd men när han börjar gagga om att vissa kvinnor gillar att bli slagna och att mannen kan slå som en markering att han är upprörd kände jag nä.

Jag kan inte fråga min äldre generation för de är tyvärr stendöda allihopa sen länge. Så jag kan inte uttala mig om vad de stod för etc. Men jag gissar att 50 % röstade vänster och 50 % höger.
Ja? och det var väl bra? eller. Vad var det de gjorde för fel då. Jag förstod inte. Sverige är ju finfint, de gjorde väl rätt.

Men lagar tillämpas ju i Sverige som anses vara ett rättsäkert land. Å är det inte rättssäkert så ändrar man ju lagar och det är väl där som dessa förslag nu har tillkommit om utvisning ang tex brott. Så visst tycker jag det är viktigt.

Så här sa Duosa igår till SVT ang tvångutvisningar till Somalia.

Dousa: ”God dialog med Somalia”​

Benjamin Dousa skriver i en kommentar till SVT att det är ”helt naturligt” att föra en dialog med tredje länder för att återvändandet ska fungera.

”Jag tror många svenskar tycker det är bra att fler dömda brottslingar som dömts till utvisning faktiskt också utvisas. Det är rättvist för alla skötsamma svenskar att de som inte sköter sig och inte ska vara i Sverige heller inte är här”, skriver Dousa och fortsätter:

”Det är fullt rimligt att använda biståndet för att ställa krav på mottagarländer att uppfylla sitt folkrättsliga ansvar att ta emot sina egna medborgare”.

Källa SVT

Om demokratiskt valda personer stiftar lagar som gör att landet inte längre är ett rättssäkert, humant eller demokratiskt utifrån andra aspekter - så menar jag att man inte kan definiera landet som demokratiskt bara för att en konstellation i regeringsbildningen fått mest röster i ett val. Demokrati är inte så binärt som du framför. I så fall hade även nazi-Tyskland klassats som en demokrati eftersom de som skapade det var valda demokratiskt, och det kan vi väl ändå vara överens om det inte var och att det hade varit önskvärt att befolkningen inte hade röstat som de gjorde i de valen?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka