Börjes ridbyxor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 3 286
C

Cronis

Dom där jättebilliga, typ 200:-
Är det nån som har dom?

Hur är dom i storlek?
Kvalite?

Jag måste ha ett par nya rätt omgående och mig kvittar det om dom går sönder efter några gånger, jag ska bara ha dom till snyggt då dom är helskodda.
Jag rider ju just nu i mina mjukisbrallor för jag orkar inte byta om :D

http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/products/1101.jpg dom här menar jag.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Börjes ridbyxor

Jag köpte dom! Å skickade tillbaks dom...:angel: Dom var helt hemska faktiskt....(enligt mej iaf) Tyget är typ så tunnt så man ser rätt igenom dom när man håller upp dom framför sig och passformen....näää, den fanns inte. Men jag fyndade ett par Jacson-byxor (tygskodda iof, men "sadelskurna") för 100 spänn istället när de hade utförsäljning i ridsportaffären.:banana:

Jag har ett par röda helskodda från Börjes som kostar typ 250 spänn. Har haft dom i tre år och är helnöjd! Sitter bra och är av god kvalitet.

Jag har haft ett par såna och tycker att dom var jättebra! funderar på att köpa ett par nya! :D

Om det är dom som finns i färgen mocca så har jag ett par sådana.
Använde dom för första gången i måndags och dom var jättesköna!

Tvärtom tyckte jag att de var tjocka och passformen var jättebra!

hejhej, jag köpte ett par rutiga domino därifrån men det visade sig att dom sprack, men då köpte jag ett par pikeur och det visade sig att dom hadet MYCKET bättre kvalitet, så pikeur är ett tips!

håller med dig, och dom går sönder jätte lätt!

De är otroligt sköna!!

Tyvärr köpte jag knäskodda, och med mina feta lår blev det rätt snart hål mellan benen. Så blir det med alla ridbyxor, men dessa gick sönder väldigt fort.

Men som sagt, de är mycket sköna, så någon gång kanske jag chansar på de helskodda.;)

Har haft några genom åren och ett par hade jag i 10 år. Helt suveräna för det priset men mina sonnenreiter är mina absouta favoriter men de kostar betydligt mer.

Bra att ni delar med er av era erfarenheter gällande kvalite.
Men frågan va oxå hur dom är i storlekarna.

Oj! :o

Jag köpte ett par 42: or när jag var "på väg upp":angel:, och de var verkligen inte stora.

Kanske det varierar när det är lågpris? Vet folk som fått bl.a. shortchaps som måste varit felmärkta i storleken.

Men det är ju aldrig krångel att byta hos Börjes, å andra sidan!:bow:

Har köpt Börjes helskodda domino, kostar 318:-. Dess är jag supernöjd med. Har 3 par och har inte märkt av något slitage. Det är tjockt och bra tyg, skoningen har inte blivit det minsta sliten trots mkt användning (rider 7 dagar/vecka). Det är lite stora i strl tror jag. Jag tog iaf en strl mindre än vad jag brukar.

Skickar med en bild på mig i byxorna...haha inte snyggaste bilden kanske, men iaf, samt en länkt till bilden på byxorna hos börjes.

http://i29.photobucket.com/albums/c276/MALINox/060622002.jpg

http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/products/1126_beige.jpg

Dom där beiga tycker jag är så snygga.
Dom vill jag ha å tävla i :d

jag är faktist ägare till ett par sånna beiga som var på bilden. Tycer dem är jättebra till det priset. Är sköna att ha på sig och inte als i något tunt material som man ser igenom som någon skrev här ovanför.

Men det är ju inte samma byxor. Domino-byxorna, de för 318 vet jag inte hur dom är, jag köpte de där grå för 269 som är på bilden TS länkade till. Och dom byxorna kunde man verkligen se rätt igenom...

Och storleksmässigt var de inte heller så bra...minns inte om jag beställde 36 el 38 men i vanliga fall har jag 34-36 i byxor och dom här var JÄTTEstora i benen, men jag kunde inte knäppa dom i midjan. Lite skum passform.

jo pikuer är helt klart de bästa ridbyxorna, men jag tror inte att TS ville lägga så mycket pengar eftersom att hon efterlyste de billiga från börjes! =)

*till trådskaparen*
jag har haft de där ridbyxorna, och tycker absolut att dom är bra för de priset,!
och eftersom att du brukar rida i mjukisbrallis så kommer du bli helnöjd =)

Nu låter det som om jag alltid rider i mjukisar...:crazy: men så är det inte.
Jag har vanliga ridbyxor oxå. Men jag ville ha ett par nya, svinbilliga nu.
Typ.
Och jag har en kompis som har ett par å hon sa att storleken är bauta så det gav mig hopp :D

dom sitter väl rätt bra, e rätt normala storlekar, kanske lite stora. Men jag gillar dom inte för man kommer inte ner i sadeln med dom då helskoningen e så tjock.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 312
Senast: Silje
·
Utrustning Vilka ridbyxor har ni, och varför gillar ni dem? Är det några ni absolut vill avråda från? Jag har haft samma par i väldigt många år... 14 15 16
Svar
313
· Visningar
29 693
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Letar som en galning efter ett par ridbyxor som passar mig, har väldigt smala ben, storlek 23-24 i jeans och 32-34 i längden. Och...
Svar
1
· Visningar
2 373
Senast: fetange
·
Utrustning Vad tror ni? Kan den va nått att ha? Jag har redan börjat spana på nya eksemtäcken till Ikaros :p och detta spanade jag på tidigare i...
Svar
8
· Visningar
4 558
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31