Bukefalos 28 år!

Bra BH för stor byst

tott

Trådstartare
Blev inspirerad av sport-BH tråden...

Jag själv har storlek 75 F/G och har jättesvårt att hitta bekväma och stadiga vardags-bh´n. Jag vill absolut ha vadderad.
Har ni tips?
 
Lånat tråden lite istället för att skapa en tredje bysthållartråd :D

VARFÖR glider mina bh-band ner hela tiden? Blir tokig. Har aldrig under mina 25 år med bh hittat en där axelbanden inte glider ner. Hjälp!

Har 80F och föredrar vadderad balconette. Äger endast modellen Amaze från Lindex för tillfället, den funkar väldigt bra för mina bröst men axelbanden glider såklart ner.
 
Lånat tråden lite istället för att skapa en tredje bysthållartråd :D

VARFÖR glider mina bh-band ner hela tiden? Blir tokig. Har aldrig under mina 25 år med bh hittat en där axelbanden inte glider ner. Hjälp!

Har 80F och föredrar vadderad balconette. Äger endast modellen Amaze från Lindex för tillfället, den funkar väldigt bra för mina bröst men axelbanden glider såklart ner.
Köp inte billiga.
 
Blev inspirerad av sport-BH tråden...

Jag själv har storlek 75 F/G och har jättesvårt att hitta bekväma och stadiga vardags-bh´n. Jag vill absolut ha vadderad.
Har ni tips?
Lindex Diva eller vad den heter fungerar typ för mig, har 75DD eller D den är vadderad. Inte så dyr framför allt... (den enda inte så dyra jag stött på som jag kan springa till bussen i) De täcker hela bröstet.

Men jag gillar inte vadderade BH egentligen, föredrar Triumph minimizer.

BH som har grund och bred bygel passar mig. Tex miss Mary har djup och smal och det går inte. Så det tror jag är en grej om märken som passar eller ej.

Vad är grejen med vadderad BH förresten?
 
Lånat tråden lite istället för att skapa en tredje bysthållartråd :D

VARFÖR glider mina bh-band ner hela tiden? Blir tokig. Har aldrig under mina 25 år med bh hittat en där axelbanden inte glider ner. Hjälp!

Har 80F och föredrar vadderad balconette. Äger endast modellen Amaze från Lindex för tillfället, den funkar väldigt bra för mina bröst men axelbanden glider såklart ner.
För att axelbanden sitter för långt isär. (Vilket de gör på balconette).
 
Måste bara skriva att kupstorlekar ändras med omkretsen så det är svårt att jämföra med någon annans kupstorlek. T.ex. om en har 70H så har den mindre kupa än en som har 100H.
Alltså om Lisa har 70H så kanske Anna tror att hennes storlek 100H är jämförbar i kupstorlek, vilket den inte är.
 
För att axelbanden sitter för långt isär. (Vilket de gör på balconette).
Inte bara beroende på modellen dock. Jag har flertalet i just balconette-modell, det är bara på min billiga från Lindex som axelbanden halkar ner. På de bättre har det aldrig varit ett problem.
 
Har 80F och föredrar vadderad balconette. Äger endast modellen Amaze från Lindex för tillfället, den funkar väldigt bra för mina bröst men axelbanden glider såklart ner.
Den har jag också, och axelbanden glider ner på mig med. Däremot på mina andra av samma typ men från bättre märken så sitter axelbanden där de ska. Sedan blir jag lite fundersam när du säger att det är den enda bh du har som fungerar. Har du provat lite allt möjligt och är du helt säker på att du verkligen har 80F i storlek? Tänker att om du har rätt storlek borde det inte vara sådär jättesvårt att hitta bhar som fungerar bra.
 
Denna är den absolut bästa jag har provat!

Galet skön, håller allt på plats och dessutom bra pris. Jag har den i tre olika färger, tror jag ska köpa några till nu när den är nersatt!
 
Den har jag också, och axelbanden glider ner på mig med. Däremot på mina andra av samma typ men från bättre märken så sitter axelbanden där de ska. Sedan blir jag lite fundersam när du säger att det är den enda bh du har som fungerar. Har du provat lite allt möjligt och är du helt säker på att du verkligen har 80F i storlek? Tänker att om du har rätt storlek borde det inte vara sådär jättesvårt att hitta bhar som fungerar bra.

Jag är helt säker på att jag har 80F i den bh-modellen. Jag är 38år, det är klart jag har testat fler bh-ar. I fem år bodde jag dessutom ovanpå en ”riktig” underklädesbutik och köpte med hjälp utprovade bh-ar för närmare fyrsiffrigt belopp. Det spelar ingen roll, alla axelband åker ner :(

Jag har svårt att hitta bh som sitter bra (bortsett från axelbanden då) eftersom mina bröst är väldigt tomma. Jag har två barn och 60kg viktnedgång ”i brösten”. Huden åker liksom över kanten alternativt skär kanten in i huden på alla andra modeller. Och ja, jag har testat många.
 
Jag har inte superstor byst (65F tror jag) men jag tycker Chantelle är bra och stabila, har ofta breda knäppen och bra kupor. :)
 

Liknande trådar

BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 479
Senast: Cattis_E
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 424
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Nu skulle jag vilja ha svar av er som har liknande storlek som mig- 105/110 f/g. Utan bh har jag inga problem men strax efter att jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 342
Senast: Scata
·
Kläder & Bli fin Jag brukar sällan ha bh till vardags och sport-bh endast när jag tränar. Idag var första dagen för året som jag gick långpromenad i mina...
Svar
8
· Visningar
915
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp