Bukefalos 28 år!

Bra BH för stor byst

Lånat tråden lite istället för att skapa en tredje bysthållartråd :D

VARFÖR glider mina bh-band ner hela tiden? Blir tokig. Har aldrig under mina 25 år med bh hittat en där axelbanden inte glider ner. Hjälp!

Har 80F och föredrar vadderad balconette. Äger endast modellen Amaze från Lindex för tillfället, den funkar väldigt bra för mina bröst men axelbanden glider såklart ner.
Jag hade samma problem tills jag hittade Freya deco vibe som ser ut såhär i ryggen.

87478C4D-5A72-4C09-A619-E7E785D9227F.png
 
När jag äntligen, för närmare 20 år sedan, hittade BHar som satt åtminstone relativt bra på mig så levde jag med Freya eller Fantasie. De funkar fortfarande helt okej, men på väldigt många av modellerna kommer inte byglarna in ordentligt mellan brösten utan byglarnas ändar sticker ut, trots rätt storlek.
Inte vadderad men definitivt stadig: Elomi Energise. Det är en sport-bh.
Sen testade jag just en Elomi Energise sportBH och efter att ha varit nöjd med Freyas, så var detta ändå en aha-upplevelse, den är fantastisk! Sitter stadigt.

Och denna sportBH gjorde att jag testade Elomis vanliga BHar och nu köper jag inte annat! De sitter skitbra på mig, både i fullkupa och "plunge" (som är ett märkligt modellnamn).
Min upplevelse är att om man tidigare testat Freya eller Fantasie så ska man gå upp en storlek i omkrets, men behålla samma kupstorlek, så blir det bra.
Jag lever kvar i de gamla namnen på kupor, eftersom jag köper mina BHar på ebay. I Freya o Fantasie har jag köpt 34GG-34H, vilket innebär att jag gått upp till 36GG-36H i Elomi och det ger samma storlek. Det borde motsvara 75J-75K respektive 80J-80K.
 
Lånat tråden lite istället för att skapa en tredje bysthållartråd :D

VARFÖR glider mina bh-band ner hela tiden? Blir tokig. Har aldrig under mina 25 år med bh hittat en där axelbanden inte glider ner. Hjälp!

Har 80F och föredrar vadderad balconette. Äger endast modellen Amaze från Lindex för tillfället, den funkar väldigt bra för mina bröst men axelbanden glider såklart ner.
Har du rätt storlek? Jag har samma problem på alla mina förutom en, som verkar passa bättre + har bredare axelband, det kanske kan påverka. Mina andra är lite, lite för stora och axelbanden kasar.
 
Kan ju förstås bara svara för mig själv, men jag gillar vadderade dels för formen och stödet det ger, men också för känslan och att de täcker bättre ifall man blir typ kall om brösten :D
Ah alltså att det är ett problem om bröstvårtorna syns igenom. Jag har egentligen inte brytt mig så mycket om sådant men det är kanske hemskt om de syns igenom. I så fall har jag varit förfärlig många gånger, speciellt som student :D.

Jag gillar ju inte formen de får av vaddering och inte att de blir större och tycker inte vaddering ger stöd, framför allt inte det, tycker snarare att det ger ostöd.

Men visst en tunnare vaddering kanske är smart om det är hemskt om bröstvårtorna syns när det är kallt. Har dock bara stött på förstorande vaddering.
 
Stora köldkänsliga bröstvårtor som man vill täcka in.
Ok det är ju förståeligt. Som sagt jag har inte tänkt på det men det är nog hemskt om bröstvårtorna syns.

(En faster berättade också för mig om att det var hemskt att jag cyklade med paketet bindor på pakethållaren på cykeln utan att dölja det när jag var 25. :D Jag känner att jag är väldigt obildad på den här punkten. Har också fått lära mig att män lätt stirrar i urringningar, det har jag faktiskt aldrig märkt någon göra på mig, och jag har haft ganska mycket urringning som yngre. (har väl ännu men inte lika kanske))
 
Ah alltså att det är ett problem om bröstvårtorna syns igenom. Jag har egentligen inte brytt mig så mycket om sådant men det är kanske hemskt om de syns igenom. I så fall har jag varit förfärlig många gånger, speciellt som student :D.

Jag gillar ju inte formen de får av vaddering och inte att de blir större och tycker inte vaddering ger stöd, framför allt inte det, tycker snarare att det ger ostöd.

Men visst en tunnare vaddering kanske är smart om det är hemskt om bröstvårtorna syns när det är kallt. Har dock bara stött på förstorande vaddering.

Ja alltså, bryr mig inte det minst om bröstvårtorna syns på andra men själv blir jag lite väl självmedveten. Gillar att inte känna av så mycket t.ex. rörelse, vind, värme/kyla i brösten heller :D
Jag har egntligen inte någon bh med förstorande vaddering, bara formande (formpressade) och vissa där vadderingen typ bara är där.
 
Lite OT, men jag var till ortopedtekniska förra våren för att prova fram skoinlägg. När jag kom in, tittade ortopedteknikern på mig, gick bort till ett skåp - kan jag få erbjuda dig att prova den här BH'n. Det var en BH för bröstopererade, för att ha bra form till proteser och även vara snäll mot axlar och rygg. Jag provade den och ryggen kändes lättare på en gång, så efter utprovning av skoinlägg gick jag hem med en svart framknäppt BH för 400 och löfte att höra av mig om jag vill köpa en till. Ortopedteknikern får egentligen inte sälja dessa till andra än bröstopererade, men hon ansåg att jag var ett nödfall. Hon behöll min sorgliga billighets-BH som var att jämföra med två av Coop, IcA, Willys eller what so ever, plastkassar... och släppte den i papperskorgen på väg ut ur rummet... :D
 
Blev inspirerad av sport-BH tråden...

Jag själv har storlek 75 F/G och har jättesvårt att hitta bekväma och stadiga vardags-bh´n. Jag vill absolut ha vadderad.
Har ni tips?
Oklar över vadderingen, men det finns säkert, men helt outstanding alla kategorier är PrimaDonna. Svindyra men håller i typ tio år, och så sköna en bh för stor och tung byst kan bli!
 
Ok det är ju förståeligt. Som sagt jag har inte tänkt på det men det är nog hemskt om bröstvårtorna syns.

(En faster berättade också för mig om att det var hemskt att jag cyklade med paketet bindor på pakethållaren på cykeln utan att dölja det när jag var 25. :D Jag känner att jag är väldigt obildad på den här punkten. Har också fått lära mig att män lätt stirrar i urringningar, det har jag faktiskt aldrig märkt någon göra på mig, och jag har haft ganska mycket urringning som yngre. (har väl ännu men inte lika kanske))
Varför så spydig?? Om jag inte vill att mina stora bröstvårtor ska sticka ut under alla tröjor så är det väl min sak. Vem har sagt att det är hemskt (förutom du)? För mig får du exponera dina bröst och bindor precis hur du vill. Du får gärna använda och gilla bh utan vaddering också.
 
Ok det är ju förståeligt. Som sagt jag har inte tänkt på det men det är nog hemskt om bröstvårtorna syns.

(En faster berättade också för mig om att det var hemskt att jag cyklade med paketet bindor på pakethållaren på cykeln utan att dölja det när jag var 25. :D Jag känner att jag är väldigt obildad på den här punkten. Har också fått lära mig att män lätt stirrar i urringningar, det har jag faktiskt aldrig märkt någon göra på mig, och jag har haft ganska mycket urringning som yngre. (har väl ännu men inte lika kanske))
Jag tycker det är jättejobbigt, mina syns i stort sett alltid även om de inte är helt ihopdragna. De enda gånger jag känt mig bekväm i ovadderat är när det varit värmebölja så länge att tom kontoret blivit varmt.
 
Det spelar ingen roll, alla axelband åker ner :(
Köp med korsade band bak. Numer är det ju lite mode med roligare remmar och grejer så nu finns ju massor med sådant i affärerna, även i lite större storlekar. Jag köper nästan alltid korsade band bak för att banden inte ska åka ner när jag rider.

Trofé har riktigt bra bh:ar för större storlekar och de kostar inte skjortan heller, trots att de tillverkas i Sverige (Borås). (Är man dessutom på Gekås ibland kan man fynda riktigt bra där för de köper in överskottet från deras kollektioner).
 

Liknande trådar

BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 479
Senast: Cattis_E
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 423
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Nu skulle jag vilja ha svar av er som har liknande storlek som mig- 105/110 f/g. Utan bh har jag inga problem men strax efter att jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 342
Senast: Scata
·
Kläder & Bli fin Jag brukar sällan ha bh till vardags och sport-bh endast när jag tränar. Idag var första dagen för året som jag gick långpromenad i mina...
Svar
8
· Visningar
915
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp