Bukefalos 28 år!

Bra och enkel mat nära Helsingborg central?

nickan1

Trådstartare
Jag undrar om någon kan tipsa om bra och enkelt matställe nära Helsingborg central? Ska om ett tag dit och tänkte äta något innan jag ska vidare med buss en bit utanför Helsingborg. Bussen går från Helsingborg c också. Har stor väska att släpa på så att gå någon längre sträcka är inte aktuellt. Är en söndagskväll kan ju vara värt att tillägga kommer till Helsingborg ca 17.30. Ska sen vidare med kollektivtrafiken. Äter det mesta utom sushi. Så någorlunda bra, enkelt och någorlunda billigt är prioriterat utöver nära kan också tänka mig café.
 
Inga helsingborgare här som kan tipsa? Har ju naturligtvis kollat in matställena på Knutpunkten men det är svårt att veta om något är bra eller om det är något som är rena turistfällan typ därför är jag ute efter lite personliga erfarenheter.
 
Det finns en liten baguett/pasta-shop vid bussarna på knutpunkten, de är helt okej och kostar inte speciellt mycket. Annars finns Bishop Arms precis intill nästan och där finns ju lite av varje, men prisklassen är väl kanske över "någorlunda billigt". Ute på gatan längs med knutpunkten finns ett ställe som serverar thaibox, 2 rätter i box för 49kr om jag inte missminner mig. Den är också helt okej!

Om du korsar övergånggstället upp i stan så ligger Munthes precis där (ser det från övergånggstället typ) och de har liknande pubmat, finns dock även smårätter som inte kostar skjortan.
 
@sicx tack för tipsen! Kan nog tänka mig upp till en 100-lapp iallafall i matkostnad kan också lägga mig lite över det. Ska kolla in de ställena du nämner, Bishops har ju helt ok pubmat för ett sådant här tillfälle iallafall. Thaibox låter intressant också.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 579
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 719
Senast: Jerseyite
·
IT & mobiler Jag ska köpa ny kamera och vill (förstås) ha en så bra kamera till ett så lågt pris som möjligt. Med ett maxpris på 1500 kronor så är...
Svar
1
· Visningar
1 012
Senast: Generalen
·
B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 219
Senast: Beritas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp