Bränna .avi på CD/DVD

Domenico

Trådstartare
Har en DVD-spelare (till tvn) som kan läsa .avi filer.

När jag bränner avi-filer på CD (dataskiva, i windows) fungerar de bra att spela upp på dvdn. Bränner jag i stället samma filer på en dvd-skiva spottar dvd-spelaren bara ut skivan igen.

Kan det vara så att dvd-spelaren bara kan läsa .avi från CD och inte från DVD? Hade varit praktiskare att bränna på dvd, då det åt betydligt mindre antal skivor!
 
Sv: Bränna .avi på CD/DVD

Puttar då jag gärna också vill veta.

Brände två filmer till min syster igår, båda .avi format, men ingen av dem funkade i hennes dvd-spelare.

Vad kan vara fel? Kan man inte bränna dvd filmer som fungerar i en dvd-spelare som har formatet .avi?
 
Sv: Bränna .avi på CD/DVD

Se till att du bränner dvd-skivorna i rätt format.

Puttar då jag gärna också vill veta.

Brände två filmer till min syster igår, båda .avi format, men ingen av dem funkade i hennes dvd-spelare.

Vad kan vara fel? Kan man inte bränna dvd filmer som fungerar i en dvd-spelare som har formatet .avi?
Behöver en dvd-spelare som explicit har stöd för att spela upp sådant för att kunna direkt bränna avi-filer och spela upp dem. De flesta spelare har inte det, och då behöver man först göra om filmerna till dvd-format.
 

Liknande trådar

Hemmet Inför flytten digitaliserade jag hela min film- och TV samling för att slippa släpa med en massa DVDer som vi ändå inte har nån läsare...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 855
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 966
Senast: Yeah but
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 188
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp