Det är standard efter en folkomröstning att delat av förlorarsidan är besviken och vill ha omval. 1 miljon är ingenting i sammanhanget om vi beaktar hur många som röstade för Brexit.

England kommer att gå ur EU eftersom det är ett demokratiskt land och de som samlar namn och annat trams skadar och visar ingen respekt för demokratin. I valrörelser kämpar man mot varandra, sedan röstar man, respekterar valresultatet och tar ansvar.
Fast vi var inte långt ifrån omval själva vid vårt senaste val.

Ok. Jag skall påminna dig om mina spekulationer, om det händer.

Det handlar inte om huruvida valet passar eller inte, utan att den allmänna opinionen möjligen kräver omval (med anledning att det var ett så jämnt resultat).

Jämt ??? :o . 48% mot 52 % är knappast nån kioskvältare i jämnhet. Valresultat 2014 Sverige.
Alliansen (M,FP,C,KD)

39,7 -9,58 43,0 -6,28
Rödgröna (S,MP,V) 44,8 +1,2 44,0 +0,4

Ska vi ta om det valet också????

Fast vi var inte långt ifrån omval själva vid vårt senaste val.
Jodå, men hade våra SD röster räknats in i det borgeliga blocket så hade Fridolin fått gå tillbaka till sin riksdagsplats. Men Reinfeldt avgick hellre än att förhandla, så nu ser det ut som det gör.
Skolan är fixad på 100 dagar .....

Jag tänker att man skulle ha lagstiftat bort dom invandrare o flyktingar från icke EU-land och redovisat hur många som man då stoppade och avvisade/utvisade från landet så kanske det hade mildrat britternas irritation och man hade då kanske stannat kvar i EU. Men det var väl lika bra att det blev som det blev och dra alla invandrare o flyktingar över samma kam. På så vis tar ju britterna tillbaka sitt land och slipper belala ut en massa bidrag till invandrarna och istället satsa på sig själva
Fast det hade dom redan gjort. Nu ville dom stoppa invandringen från andra EU-länder.

Står ju överallt i alla tidningar. Är ju inga hemligheter direkt. Annars så pratade de om det på P1 hela förmiddagen igår. Hur, var och varför. En massa experter och även intervjuer med vanliga engelsmän. Finns säkert att lyssna på på P1:s hemsida.

Varför är du så aggressiv?

På vilket sätt är fyra procents övervikt för en åsikt en stor majoritet?

Det är ju i pricip samma resultat som i vårt senaste val så "stor majoritet" är väl relativt?
Aggressiv? Tja, när människor försöker ogiltigförklara och dumförklara äldre för att resultatet (som beror på att dom själv hellre låg hemma och kollade Netfix än gå till vallokalen) inte passar deras åsikt blir jag irriterad, precis som här inför valet 2014 ... - Jag röstar inte ...-Finns inget att rösta på ...
Nää men gnälla efteråt går bra?

The Guardian är en bra källa att hålla sig uppdaterad genom. Jag har nog också fått en del nyheter till livs via Chicago Tribune och några svenska tidningar och radio.

Men du kanske kan tipsa om fler?

New York times, Der Spiegel, Washington Post, Le Soir och mina lokala Wesh2 News och News 13.
Mirror, Express, Sun, The Times osv finns massor.

The Guardian är en bra källa att hålla sig uppdaterad genom. Jag har nog också fått en del nyheter till livs via Chicago Tribune och några svenska tidningar och radio.

Men du kanske kan tipsa om fler?

Som sagt. Gå över till mer utländsk media kring rapporteringen om omvärlden. Det är bara i Sverige som denna namninsamling är förstanyhet och blåses upp som något realistiskt. Vilket ju givetvis beror på att svensk media är pro-EU.

Det är ju i pricip samma resultat som i vårt senaste val så "stor majoritet" är väl relativt?
Aggressiv? Tja, när människor försöker ogiltigförklara och dumförklara äldre för att resultatet (som beror på att dom själv hellre låg hemma och kollade Netfix än gå till vallokalen) inte passar deras åsikt blir jag irriterad, precis som här inför valet 2014 ... - Jag röstar inte ...-Finns inget att rösta på ...
Nää men gnälla efteråt går bra?

Men du låter aggressiv gentemot mig, och jag har varken legat på sofflocket eller röstat, då jag inte är brittisk medborgare.

Jag gnäller heller inte "efteråt", utan funderar kring vad som orsakat detta resultat och vilka konsekvenser det kommer att ge både britterna själva och övriga. En stor andel av vår exportmarknad finns i England, och vad händer med de svenska jobben om exporten uteblir?

Detta och lite annat funderar jag på.

Står ju överallt i alla tidningar. Är ju inga hemligheter direkt. Annars så pratade de om det på P1 hela förmiddagen igår. Hur, var och varför. En massa experter och även intervjuer med vanliga engelsmän. Finns säkert att lyssna på på P1:s hemsida.

Ahh :D . Trodde i min enfald att du hade mer direkta länkar till SD än vad PK-pressen skriver.
Jaja.

Men du låter aggressiv gentemot mig, och jag har varken legat på sofflocket eller röstat, då jag inte är brittisk medborgare.

Jag gnäller heller inte "efteråt", utan funderar kring vad som orsakat detta resultat och vilka konsekvenser det kommer att ge både britterna själva och övriga. En stor andel av vår exportmarknad finns i England, och vad händer med de svenska jobben om exporten uteblir?

Detta och lite annat funderar jag på.

Inlägg # 149
Soffliggarna var väl fler bland ungdomen än de äldre?
Tror inte våra förbindelser med UK förändras ett dyft faktiskt. När jag var ung så behövdes pass i hela Europa och det var inga problem. När det gäller handel så påverkas det marginellt, vi sålde och köpte från UK med EES avtal innan EU fanns. Turbulensen nu beror till stor del på massmedias och maktelitens fasta föreställning att Demos+Kratos utgår från Rosenbad/Bryssel och att "folket" lyder deras påbud. Lite som Kejsar Augustus som utgav ett påbud att alla skulle skattskrivas....
Det gick åt pipsvängen, för folket (som röstade) tyckte inte att överstatlighet och beslut av osynliga och dyrt avlönade tjänstemän var en bra idé.

Inlägg # 149
Soffliggarna var väl fler bland ungdomen än de äldre?
Tror inte våra förbindelser med UK förändras ett dyft faktiskt. När jag var ung så behövdes pass i hela Europa och det var inga problem. När det gäller handel så påverkas det marginellt, vi sålde och köpte från UK med EES avtal innan EU fanns. Turbulensen nu beror till stor del på massmedias och maktelitens fasta föreställning att Demos+Kratos utgår från Rosenbad/Bryssel och att "folket" lyder deras påbud. Lite som Kejsar Augustus som utgav ett påbud att alla skulle skattskrivas....
Det gick åt pipsvängen, för folket (som röstade) tyckte inte att överstatlighet och beslut av osynliga och dyrt avlönade tjänstemän var en bra idé.

Det är intressant att få ta del av historier från förr av någon med erfarenhet. En del i problematiken rörande Brexit är att unga tycks tro att utan EU kommer de inte att kunna göra någonting utanför landets gränser.

I realiteten kommer gemene man knappt märka någon skillnad.

Liknande trådar

Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 421
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
593
Senast: Snurrfian
·
Samhälle När jag står i affären så har jag lite tröttnat på att behöva spendera ett par minuter för att Googla olika företag för att göra valet...
Svar
4
· Visningar
378
Senast: sjoberga
·
Samhälle Detta är ingen tävling utan en påminnelse till oss om att inte glömma och att fortsätta ta in ny info om förintelsen. Alla händelser är... 2
Svar
25
· Visningar
1 929
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka