Bukefalos 28 år!

Bröstförstoring?

Sv: Bröstförstoring?

Av moraliska skäl tar man semester eller komp.
Ska verkligen en arbetsgivare betala sjuklön för en frivillig operation som inte har något som helst med sjukdom att göra? Jag anser inte det och måtte jag slippa ta emot en sådan sjukskrivning.

Gäller samma sak sjukskrivning pga graviditetskrämpor? Oftast även de frivilligt.
 
Sv: Bröstförstoring?

Finns ett stort samhällsintresse i att barn blir födda, vilket det inte finns i frivillig plastikkirurgi.
 
Sv: Bröstförstoring?

Gäller samma sak sjukskrivning pga graviditetskrämpor? Oftast även de frivilligt.

Jag anser att det är stor skillnad mellan att plocka sjuklön för krämpor/skador pga graviditet/idrott etc kontra frivilliga skönhetsoperationer.
Givetvis blir det då utifrån mina värderingar och resonemang moraliskt förkastligt att nyttja arbetsgivaren för att man köpt sig nya bröst eller ny näsa som i regel alltid innebär en tids sjukskrivning.

Rent moraliskt anser jag att om man ska göra en sådan operation så försöker man planera den så att den inte påverkar arbetet. Om det inte går så tar man semester, komp eller tjänstledigt.


Visst är det ett problem att tre av fyra gravida kvinnor hamnar i sjukskrivning och med tanke på att det i sig gör att kvinnor i barnafödande ålder diskrimineras på arbetsmarknaden skulle det troligen vara en god idé att ersättningsansvaret flyttades till fk. Det anses vara av samhälleligt värde att det föds barn så rimligen borde staten betala, inte arbetsgivare.

Precis som att arbetsgivare from årsskiftet äntligen slipper betala föräldralön. Vem som nu kom på den galna idén att arbetsgivare ska betala föräldralön till föräldralediga. Det gynnar inte direkt arbetsgivaren att anställda skaffar barn - eller köper nya bröst.
 
Sv: Bröstförstoring?

Vilken bra fråga. För först höll jag med No1 men nu när du lägger upp det sådär så blir jag :confused: för det har du ju faktiskt helt rätt i.

Halv KL

Fast jag kan ändå tycka att det är ganska stor skillnad på att skaffa barn och plastikkirurgi. Ex. det som Tassetass skriver, samhället "tjänar" på att man skaffar barn.

Ska man hårdra det hela skulle man ju även kunna påstå att en sjukdom som uppkommit pga fetma är "självförvållat", eller om man ramlar av hästen och bryter ryggen. Eller varför inte utbrändhet. Men det är ju sådant som jag tror de flesta anser att det är OK att sjukskriva sig för.

Summan av kardemumman, jag tycker att man vid en skönhetsoperation bör ta ut semester, precis som om man behöver vara hemma pga att man ska få hem en valp eller måla om huset.
 
Sv: Bröstförstoring?

Det tycker jag är en tanke som man behöver tänka, jag får problem av bara mina E, jag skulle rekommendera till mafias att hon kollar på ankarlyft.
Eftersom att det inte gör dem större men bättre formade.

Jag kommer i framtiden göra om brösten, gärna förminska lite men med ankarlyft.
 
Sv: Bröstförstoring?

70D är inte så hemskt stort, jag har 70E eller 65F och har inte alls jättestora bröst. Faktum är att de allra flesta kvinnor har fel storlek på sina BH:ar, vi får liksom lära oss att allt över C-kupa är helt ENORMT men egentligen är det inte så.
 
Sv: Bröstförstoring?

Dessutom är ju kupstorleken relativ till omkretsen på BH:n. 70E och 80C innebär samma "bröstvolym", vilket är lätt att glömma bort.

Här har jag en (vadderad) BH med D-kupa. Inga bomber direkt.

180221_112450235563332_1613093110_n.jpg
 
Sv: Bröstförstoring?

Ögonlaser? Det är ju inget fel med att ha glasögon det görs ju oxå i ett skönhetssyfte. Intimkirurgi.

Varför är det ok för Lisa att vara sjukskriven efter en bröstförminskning för hon tycker brösten är för tunga. Men det är inte ok för Petra att vara sjukskriven efter en bröstförstoring.

Ska överviktiga inte få sjukskriva sej för de själva valt att missköta hälsan.
Rökare som utvecklar olika problem.


En operation är en operation, oavsett om det är en bröstförstoring eller en inflammerad blindtarm.

Jag kommer fixa mina bröst efter 3e barnet. De är ingen förstoring, skönhetsoperation osv. De är en rekunstruktion, är det okey då?

Efter vill jag dessutom göra en sterilisering, oftast titthål. Sjukskriven eller inte? Det finns ju MASSOR av andra alternativ.
 
Sv: Bröstförstoring?

Varför är det ok för Lisa att vara sjukskriven efter en bröstförminskning för hon tycker brösten är för tunga. Men det är inte ok för Petra att vara sjukskriven efter en bröstförstoring.

Därför att bröstförminskningar görs för att förbättra den fysiska hälsan, för att ryggen och axlarna ska hålla så att personen som genomför ingreppet ska hålla sig frisk och arbetsför längre (samhällsvinst).
 
Sv: Bröstförstoring?

Därför att bröstförminskningar görs för att förbättra den fysiska hälsan, för att ryggen och axlarna ska hålla så att personen som genomför ingreppet ska hålla sig frisk och arbetsför längre (samhällsvinst).

Den psykiska hälsan då?
 
Sv: Bröstförstoring?

70D är inte så hemskt stort, jag har 70E eller 65F och har inte alls jättestora bröst. Faktum är att de allra flesta kvinnor har fel storlek på sina BH:ar, vi får liksom lära oss att allt över C-kupa är helt ENORMT men egentligen är det inte så.

:o Man lär sig nåt nytt varje dag.
 
Sv: Bröstförstoring?

Har vi inte kommit längre än så, är fortfarande den fysiska hälsan så mycket högre prioriterad än den psykiska?

Jag har inte gjort någon operation själv, men har kompisar som gjort det för att deras självförtroende över i princip obefintliga bröst varit extremlågt och påverkat dem i deras liv genom lägre livskvalitet. "Ja men skaffa psykologhjälp istället då" säger förståsigpåarna. Det är att sätta sig själv på ganska så höga hästar om man tror att man kan lösningen på alla andras problem...


Sjukskrivningar på grund av psykisk ohälsa har aldrig varit så hög i Sverige och det lär inte minska. Det är ett stort samhällsproblem och det finns många olika anledningar till det men jag tycker inte att en enskild individ ska straffas för det.
 
Sv: Bröstförstoring?

Sitter verkligen ens självförtroende i ett par stora bröst? Eller snarare i att behaga män, antar att de är därför man gör de.
Jag tränar också väldigt mycket och mina bröst är också små, men jag tycker de känns proportionerligt och naturligt.

Dömer ingen men tycker det är sorgligt när kvinnor känner att de måste leva upp till omöjliga ideal (supertränad/smal o stora bröst).
 
Sv: Bröstförstoring?

Sjukskrivningar på grund av psykisk ohälsa har aldrig varit så hög i Sverige och det lär inte minska.

Om bröstförstoring hade varit lösningen så skulle ju den psykiska hälsan ökat i Sverige med tanke på hur vanligt det har blivit.
Men nu så är det ju inte så.
 
Sv: Bröstförstoring?

Är det verkligen det?
Eller är det bara en tillfällig lycka?
Alla åldras med tiden och det kommer ju att synas.
Kommer problemen tillbaka då?
 
Sv: Bröstförstoring?

Det tror jag är individuellt. Som med det mesta.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 017
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 047
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 372
Senast: SiZo
·
Skola & Jobb Hej kära bukare, Jag vill utbilda mig vidare inom grafisk design efter sex år på universitetet. Jag har inget csn kvar på...
Svar
3
· Visningar
543
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp