Bukefalos 28 år!

Bröstförstoring?

Sv: Bröstförstoring?

Hon fuskade konstant. Hon körde på det i flera år, barnen var alltid sjuka. Det vabbades något extremt, i vikariepoolen hade vi inte mindre än sju personer. Och som sagt, julen som hon skulle jobba sjukanmälde hon sig först, sen vabbade hon ett par dagar. Julen borta. Detta samtidigt som hela friska familjen sprang ute på stan och julhandlade.

Hon var en sån person som tyckte det var skönt att vara mycket ledig, och det var arbetsgivaren som fick stå för det. Om och om igen, månad ut och månad in. Finns ingen kontroll på det systemet. Hade det gjprts stickprov hos henne hade det varit kört direkt.

Det är sånt här som gör att man måste dra ner på försäkringskassan, a-kassan osv. Reglerna är till som ett generöst skyddsnät, men det är alldeles för enkelt att utnyttja dom. Då drar man ner på annat. Jag skadade knät på jobbet i somras. Någon ersättning? Nej. Inte ens för förlorad arbetsinkomst? Nope.
 
Sv: Bröstförstoring?

Jag hade under en period 3 barn under 12 år.
Och det hände att vissa månader blev med VAB än arbete.
En ilsken förkylning som hos något barn blir en öroninflammation.
Och som pricken över i blev vi ofta smittade av barnen och sjuka själva när de repat sig.
Det kunde lätt gå en hel månad dedicerad till virus och bakterier.

Särskilt runt skolstart och Jul.
 
Sv: Bröstförstoring?

Barns immunförsvar tar och välkomnar bakterier/virus för att man ska få ett kraftigare immunförsvar som större, detta är ren vetenskap.
Jag vill inte ens tänka på hur mycket sjuk mitt enda barn har varit, han var tom så konstant sjuk att han fick förhöjning på blodplättarna.
Nu under hösten så har det blivit vabb, om man slår ut det blir det säkert 2-3 dagar/månad. Men jag har inte behövt ta ut dem när jag ska jobba då jag och min sambo lever jämställt och han tycker att de tre dagarna i veckan jag jobbar kan jag få behålla (Jag tar annars barnet mest övrigt, men han tar all sjukdom)
 
Sv: Bröstförstoring?

Så du har träffat på EN person som gjort så, och bara för att det var en kvinna så ska hennes beteende gälla generellt för alla kvinnor i arbetslivet? Det finns arbetsskygga människor av samtliga kön kan jag tala om.
 
Sv: Bröstförstoring?

Vi talar om skönhetsoperation. Alla skönhetsoperationer som utförs av rent estetiska skäl ska man bekosta själv och jag anser att det är omoraliskt och gnidet att anse att arbetsgivaren även där ska stå för kulorna.

Men de finns ju massor av operationer som patienten bekostar själv, mer eller mindre estetiskt. Vart ska man dra gränsen?

Magsäcksoperation, tandproteser, intimkirurgi (syftar på efter förlossning och problem att hålla tätt) åderbrock.

Sen finns de ju operationer som inte görs i sverige. Som kan göra en whiplash skadad person fri från smärtor t.ex.
 
Sv: Bröstförstoring?

Men ta det med henne då? En person har fuskat och istället för att, jag vet inte, adressa det till henne direkt så sitter du och hugger på ett internetforum?
 
Sv: Bröstförstoring?

Men de finns ju massor av operationer som patienten bekostar själv, mer eller mindre estetiskt. Vart ska man dra gränsen?

På samma ställe som den allmänna vården.
Åtgärder som hade bekostats av den allmänna vården bedöms ju som sjukvård.
Och för den skall man naturligtvis bli sjukskriven på vanligt vis.

Där så hamnar bröstförminskningar av större bröst, underlivsplastik, inkontinensoperation, magsäcksoperation och en hel del annat.
Sterilisering med titthålskirurgi behöver man bara vara hemma i 2 dagar för, så det är ett avrundningsfel i sammanhanget.
Samt bekostas av den allmänna sjukvården.
Det anses som en säkrare åtgärd än P-piller med sina risker eller en abort med de riskerna.
Jag frågade när jag lät sterilisera mig då jag fick litet dåligt samvete av att utnyttja sjukvården till en sådan "lyx"-operation.
Jag kunde inte använda hormonspiral som annars är det bästa alternativet.
 
Sv: Bröstförstoring?

Men de finns ju massor av operationer som patienten bekostar själv, mer eller mindre estetiskt. Vart ska man dra gränsen?

Magsäcksoperation, tandproteser, intimkirurgi (syftar på efter förlossning och problem att hålla tätt) åderbrock.

Sen finns de ju operationer som inte görs i sverige. Som kan göra en whiplash skadad person fri från smärtor t.ex.


Finns det ett faktiskt lidande bekostas operation av landstinget och där får arbetsgivaren ta sjuklöneperioden.


I de fall en människa inte får sina besvär korrigerade av landstinget för att de ännu inte anses tillräckligt besvärande så anser jag sjukskrivningen är ok om problemet även är ett problem på arbetsplatsen ex överviktsoperation, intimläckage, smärtsamma åderbrock etc
 
Sv: Bröstförstoring?

Ursäkta? Har jag skrivit det du påstått? Om jag gjort det så citera, annars så tycker jag att du bör hålla dig till vad jag sagt. Jag skriver att människor hänsynslöst utnyttjar systemet, och i detta utnyttjande finns män och kvinnor som begår rena skönhetsoperationer och låter arbetsgivaren betala sjuklön.
 
Sv: Bröstförstoring?

kl

Nu känns det som om den här tråden ballade ur totalt och inte alls handlar om det som den var tänkt att handla om.

Jag har själv inte opererat brösten men tycker tråden är intressant utifrån att jag själv skulle vilja operera mina i framtiden. Och inte på grund av dåligt självförtroende om stora delar av gänget här inne verkar tro. Mina bröst är inte helt symmetriska, vilket jag dagligen stör mig något galet på. Jag vill ha jämna fina bröst som ser snygga ut, har inget att göra med självförtroendet. Däremot ser jag mycket fram emot att kunna gå i bikini på stranden utan att störa mig på det! :)

Ts jag tycker gott att du kan operera under studietiden, du har klarat av en del av din studieperiod utan lån vilket är grymt och studielånet för den tiden som blir kvar kommer inte bli jättehög. Så vill du unna dig ett par nya bröst så gör det :) kommer säkert bli kanonsnyggt!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 013
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 040
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 371
Senast: SiZo
·
Skola & Jobb Hej kära bukare, Jag vill utbilda mig vidare inom grafisk design efter sex år på universitetet. Jag har inget csn kvar på...
Svar
3
· Visningar
543
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Fästingmedel
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp