Broholmeravel och MH/BPH (Utbruten från Ännu en rasvalstråd!)

Intressant att tråden om Broholmer bröts ur till en egen tråd då jag börjat kolla mer och mer om det är en ras som kan passa oss som hund nr 2 i framtiden. Men riktigt skrämmande resultat om mentaliteten som dyker upp och att dessa går i avel. Enligt tidigare inlägg om rasen så verkar det inte svårt att importera bra hundar, så det känns riktigt tråkigt att se ord som "de mognar sent" som förklaring till deras MH/BPH.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 200
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Utifrån detta resultat, kan ni lista ut vad det är för ras? Tror inte det är jättevanligt med MH på just denna ras men skoj var det. Det...
Svar
14
· Visningar
1 399
Hundavel & Ras I det hela är jag jätte nöjd med Quintanas insats! Frågor och disskusioner om resultat tas gärna emot. Vilken siffra är viktigt för...
2
Svar
20
· Visningar
1 615
Senast: Aliide
·
Övr. Hund Det finns en uppfödare i krokarna som sedan första stund gjort att folk höjt på ögonbrynen. Målet bakom uppfödningen har varit att tjäna...
Svar
5
· Visningar
1 585
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp