Sv: Brs 2010

Jag!! Hoppade hela vägen från brevlådan :D Förstår dock inte allt som står.. Tex detta med Educational Maintenance Allowance, de står att man ska ha ett certifikat och ha med om det, men i handboken står det att det bara är för 16-18 åringar:confused:
Och vad är Wellington boots? Känner mig väldigt blond nu, haha:p
 
Sv: Brs 2010

Ja, min engelska är ju rätt kass och jag hade tänkt ägna någon timma i morgon åt att ta mig igenom allt det där ;)
bara ögnat igenom det snabbt.
Vad då för certifikat?
Och där är någon son lapp föräldrarna ska skriva under, kan man skriva under där själv om man är över 18...?
 
Sv: Brs 2010

Skulle tro att det är någon form av betyg, förmodligen inte aktuellt för er. Men jag är inte säker, ni får kolla med Helena G.
 
Sv: Brs 2010

Har samma frågor som du, så.. Men vi borde ju kunna skriva under själv, vid 18 år är man väl myndig i England med? Jaja, ska också läsa igenom ordentligt imorron och mejla Helena så får hon reda ut det:)
Ska vi försöka dra ihop alla frågor i ett mejl så hon slipper svara på samma frågor 15 ggr?:angel::idea:
 
Sv: Brs 2010

Aaa, låter ju logiskt. Ska kolla med henne :)

Switch:
Jo, det måste man ju vara...
Ja, det låter ju smart och lite snällt. Vi kanske ska vänta någon dag innan alla hunnit läsa igenom det. Kanske vi hittar fler frågor :) jag kommer säkert ha tusen till när jag läst allt, haha
 
Sv: Brs 2010

Nu känns det som man är ett steg närmre BRS :D yejj ^^
Educational Maintenance Allowance, är vad jag förstår ngt man måste söka till för att få, ngt som liknar, studiebidrag om man e under 19. så man får fickpengar när man e i skolan. är man över 19 så behövs inte ema utan man får direkt pengar av skolan, kanske har fel men det e så jag uppfatta det^^

Det stod inge om betalning till dep. avgift, kommer det senare när man har skickat in sin bekräftelse att man vill gå kursen?

Visst skulle ngn ifrån BRS hämta upp oss vid flygplatsen på måndagen den 25? Det skulle kännas skönt om man kunde åka upp dagen innan, sist jag åkte me ryanair till england så vad planet 6timmar försenat -.- det va då jag skulle göra brs interjuven i england och missade den. inte för de kommer va försenat nue men skulle bara va skönt att fixa grejer å rummet dagen innan ;)

Längtar verkligen massa tills man börjar på BRS!! :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Brs 2010

Någon mer som hoppa lite av glädje idag när kuvertet från BRS kom?
Börja undra om där inte skulle komma mer info snart... så kom det :D

Haha, skojar du eller? Jag studsade runt som en tok :D. Tyckte det var väldigt mycket information med svininfluensan så det är väl bara vaccinera sig innan man åker.
 
Sv: Brs 2010

Förresten, vartifrån och när tänker ni resa till England i januari?
Jag kollade precis Ryanair och där gick planet den 25e sent på kvällen. Så det blir väl att åka dit på lördagen eller söndagen för mig.
 
Sv: Brs 2010

Okej, vad bra!
Dep. avgift skulle vi få info om sen har jag för mig Helena sa, men när "sen" är vet jag ju inte:p

Silverfalk: Jag kollade med British airways och de hade 2 flyg på morgonen, dock dyrare än ryanair. Men de skulle ju vara bra att veta om vi får hämtning o så innan man bokar!
 
Sv: Brs 2010

Ja, jag vill också gärna åka upp dagen innan. Görna redan på lördagen så man hinner kolla in stället och så innan...
Jo, vist skulle de hämta oss? Det stog i mejlet, är en bit från flygplatsen till skolan har jag för mig.

Silverfalk: Jag flyger mest troligen från Kastrup. Lättare att ta tåget över dit och sen flyga än att åka upp till stockholm först. Men det beror helt på hur flygen går därifrån.

Jag har inte tagit mig igenom allt än. Och sticker snart till göteborg. Får ta nya tag på måndag :)
 
Sv: Brs 2010

Ni kan nog räkna med att bli hämtade. alla svenskarna på min kurs kom förvisso med samma flyg, men jag tror att aimee eller ngn annan kommer att se till att ni kommer fram safe:)
 
Sv: Brs 2010

Har ni nge national insurance number? Hur skaffar man det? :)
 
Sv: Brs 2010

kl

På ett av pappren man ska skicka tillbaka så frågar dom om Exam grades eller Key skills. Nån som vet om gymnasiebetyg räknas?

Olymphia:
Jag skriver nummret från EU försäkringskortet på national insurence.
 
Sv: Brs 2010

men national insurance no. är något helt annat, som har med skatter att göra utfärdas av brittiska myndigheter. det krävs för att du ska få jobba.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
856
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 055
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 264
Senast: Sasse
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp