Bruksprov SWB 2017

Jag tänker lite såhär:

Om inte stoägarna gillar vad de ser så använder de inte den hingsten. Så för min del spelar det rätt liten roll att det ibland slinker igenom hingstar jag inte gillar på ett eller annat sätt - jag använder dom inte helt enkelt.
 
CI ska stå på lövsta. Mög. Trodde han skulle stå i Skåne.
Han är med i Lövstas program, men han ska stå stationerad i Lund enligt Lövstas app

Överlag så måste jag säga att lövsta har bra priser på dom nygodkända, både cayenne och Demand kostar 2500+4000. Känns rätt vettigt för en hingst som inte gett några avkommor än så man inte vet hur den förärver sig samt hur kvalitén på seminen ser ut Hoppas fler följer det på dom yngre hingstarna.
 
Han är med i Lövstas program, men han ska stå stationerad i Lund enligt Lövstas app

Överlag så måste jag säga att lövsta har bra priser på dom nygodkända, både cayenne och Demand kostar 2500+4000. Känns rätt vettigt för en hingst som inte gett några avkommor än så man inte vet hur den förärver sig samt hur kvalitén på seminen ser ut Hoppas fler följer det på dom yngre hingstarna.

På hemsidan står det att han är stationerad på Lövsta.
Däremot så står det att Ironman H och Demand är stationerade i Lund.
 
Känner inte till Agathon S :o men kollade Blup. Han är onekligen duktig hopphäst men på kvalitetsbedömningen står det:
skritt 0
trav 0
galopp -
Någon som vet vad som hände med det (är förvisso 10 år sedan men är nyfiken :D)?
http://www.blup.se/sv-SE/horses/158930-agathon-s-swb

Det står 0 där på alla hästar eftersom det är raden för gångarter för hand på treårstestet. Läser du några rader längre ner hittar du siffrorna under ryttare.
 
Det står 0 där på alla hästar eftersom det är raden för gångarter för hand på treårstestet. Läser du några rader längre ner hittar du siffrorna under ryttare.
Ok har bara visat på 3-årstest ett par gånger så jag har inte reagerat på detta tidigare. Gick in på ena och såg hur det menades då han inte hade bedömning uppsuttet. Men en till "dumfråga", varför är det inte med totalpoäng?
 
Ok har bara visat på 3-årstest ett par gånger så jag har inte reagerat på detta tidigare. Gick in på ena och såg hur det menades då han inte hade bedömning uppsuttet. Men en till "dumfråga", varför är det inte med totalpoäng?

Det får du nog fråga SWB om, men det är ju inte så svårt att räkna ut själv.
 

Liknande trådar

Avel Dags för försnack och skvaller? :angel: Rådgivande bedömningarna gick ju förra veckan så där har ju kommit en del möjliga kandidater...
29 30 31
Svar
619
· Visningar
72 177
Senast: Görel
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 804
Senast: Ottilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp