Bruksprovet 2020

Cheraderama

Trådstartare
Då börjar det dra ihop sig till ett nytt bruksprov, detta år dessutom på en ny plats (Grevagården). Spännande!
Vilka ska dit och kolla?
Kan hittills se 5 hingstar anmälda på tdb, vet någon något spännande om dessa eller andra som kommer att/ev. kommer att anmälas? Har någon varit på rådgivande och sett någon riktig läckerbit som rekommenderats till årets bruksprov?
Vad hoppas ni på att få se resp. hoppas på att slippa se i år?
 
Hade velat åka men det blir för långt bort nu tyvärr.
Vet en som ska visas och hoppas såklart att den blir godkänd. Vill inte skriva ut när den inte är anmäld ännu.
Såg även Dom Perignon Z som Lövsta anmält för ett tag sen och gillade den på de få klipp jag sett den men vet inte om den kommer bli godkänd. Vet någon om man får hålla sig till typ Tidningen Ridsports rapporter eller om det visas live någonstans?
 
Jag har varit där några gånger, nu blir det längre bort och då är det inget som lockar, jag upplever det som ett otroligt opublikvänligt evenemang, kanske det förändras nu också? Jag vet att provet inte är för publiken utan för SWB så det behöver ingen nämna ;)
 
Igår var ytterligare två hingstar anmälda i några timmar vardera.. sen försvann de?
Mm såg det, den ena var Dom Perignon Z och såg de anmält två andra namn senare istället. Kanske inte var klart med dessa två de anmälda först? Varför verkar de flesta vänta in i det sista med att anmäla? Ska det vara så hemligt som möjligt vilka hingstar man kommer med? 🙄
 
Mm såg det, den ena var Dom Perignon Z och såg de anmält två andra namn senare istället. Kanske inte var klart med dessa två de anmälda först? Varför verkar de flesta vänta in i det sista med att anmäla? Ska det vara så hemligt som möjligt vilka hingstar man kommer med? 🙄
Det var inte dem jag menade, det var två andra hopphingstar, en av dem e. Hip Hop och jag hann bli lite glad för jag tycker det vore väldigt kul att få en son efter honom i aveln.

Nu är det en halvbror och en kusin till Demand anmälda också.

Förstår inte riktigt heller varför så många väntar till sista stund. Var hingsten inte klar för Bruksprov för en vecka sedan lär den ju inte vara det när anmälningstiden går ut imorgon.
Väntar också med spänning på vilka otroligt "fantasifulla" namn Paul Schockemöhles hingstar ska ha i år :D Om jag kunde bättre tyska skulle jag fasiken maila honom och erbjuda mig själv som hingstnamngivare till ett rimligt pris :D
 
Nu när det har flyttat kan jag ju tyvärr inte bara sticka bort mellan skola och stallet :arghh:, men ska iaf dit fre-lör på möten. Ska höra lite med jobbet om jag ev tar antingen torsdag eller söndag också.
 
Såg att det varit problem med det nya betalningssystemet i TDB för de som ska anmäla till bruksprovet. Så de kommer att faktureras i stället. Kan ju vara därför vissa anmälda försvunnit efter att de varit anmäld eftersom att man tydligen måste betala inom ett dygn från anmälan, annars blir man avanmäld. Om jag nu förstått saken rätt.
 
Jag gillade Laidback Luke förra året redan och tycker det var synd att han inte blev godkänd, han hoppade ju jättefint ända tills han inte hoppade :( dessutom väldigt snygg och hyffsat rörlig
Samma här. Det verkar som han aldrig skickades ner för hingstprov i Holland som det pratades om?
 

Liknande trådar

Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
44 996
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 304
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 281
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp