Bruksprovet 2021

Zenit f 2014 e Zuidenwind u La Boheme e Don Shufro u Ballerina e Bernstein -Toe Hold xx är anmäld. Jag älskar inte fadern men jag är förtjust i mödernet, ska bli intressant att se honom.
 
Zenit f 2014 e Zuidenwind u La Boheme e Don Shufro u Ballerina e Bernstein -Toe Hold xx är anmäld. Jag älskar inte fadern men jag är förtjust i mödernet, ska bli intressant att se honom.
Den är valack och anmäld som fyraåring, så det lär vara att han är anmäld i stället för någon annan.
 
Den är väldigt fin annars, såg den på Flyinge nu i höstas, så låt oss hoppas på ngt från samma möderne :up:
Ja den är verkligen fin! Sällan man ser en riktigt snygg och rörlig efter pappan men den har allt. Kan det vara den från Instagram de anmält? Den är ju importerad verkar det som.
 
33 namn i TDB just nu varav 2 valacker (Zenit och Cardiac Arrest), 1 sto (Hannah Ek Z) och 3 st redan godkända (Fortninte, Cristallo II och Enelzkey SR). Hittills inga anmälda från Schockemöhle heller, det brukar ju alltid komma 2-3 st därifrån.
 
Hittade film på Mafioso BD och kan säga rakt av att jag är intresserad :D Öppet för allmän beskådan ligger korta klipp på Bosson Dressage på Facebook om man är nyfiken.
 
Lövstas gäng är tillbaka nu :)
Zino f.-18 ser ut att ha en riktigt intressant stam, samma mödernelinje som bl.a. Landadel.
Apropå Zino; vet någon varför Turban Rose kasserades (K) 2002?
 
Hittade film på Mafioso BD och kan säga rakt av att jag är intresserad :D Öppet för allmän beskådan ligger korta klipp på Bosson Dressage på Facebook om man är nyfiken.
Var det inte den som köptes in till ett rätt högt pris på auktion?

Kollade med min Gränsbo-kompis och de kommer visa Glasgow (e: Grand Galaxy Win, 50 p unghästtest varav 7,5p på ben som det enda som möjligen föll utanför ramen) och möjligen en till som hon inte visste om den skulle bli redo för att visas. Om den har ett smeknamn som inte passar till det riktiga namnet vet jag inte, men jag kunde inte matcha den till stammen som jag tror @Freazer nämnde ovan.
 
Amaretti HH (SWB)3300572018Conthargos - CortezSvbRidhästMalin HägerHmbrVACC T.O.M. 2021-12-16
Benefit2015Belantis - Sir TenderRidhästLövsta Stuteri ABHbr
Candide (SWB)2017Kannan - Jaguar Mail (SF)SvbRidhästABilitiesHmbr
Cannobio2017Casall - LasinoRidhästAnders Lidbeck Horses ABHsvbr
Cardiac Arrest (SWB)2018Heartbeat - CardentoSvbRidhästPetra SödermanHbr
Chini con Omnes F (SWB)2016Kashmir van Schuttershof - Chin ChinSvbRidhästEva GudmundssonHbr
Convalj Q Tap (SWB)3198672015Contant Q - OpiusSvbRidhästStall Robert Willén, Anna Greta Nordstedt PeterssoHgbrVACC T.O.M. 2021-12-31
Cristallo II2007Cornet Obolensky - Cassini IRidhästLövsta Stuteri ABHskm
Diamond Spring2018Diamant de Semilly (SF) - Quidam de Revel (SF)RidhästHåkan KarlssonHskm
Drävles Dynamit (SWB)2018Sankt Erik II (SWB) - AmpereSvbRidhästHelen SvärdHsv
El Barone 111 Z2012Emerald van't Ruytershof - Libero HRidhästLövsta Stuteri ABHmbr
Enelzkey SR3290802016Eldorado van de Zeshoek - Papillon Rouge (SF)AESRidhästLövsta stuteri ABHbrVACC T.O.M. 2021-12-03
Fortnite2016For Romance I - Don SchufroRidhästLövsta Stuteri ABHmbr
Glasgow (SWB)2017Grand Galaxy Win - Figaro RSvbRidhästGränsbo StuteriHbrVACC T.O.M. 2021-12-22
Gustav EB (SWB)3303742017Kannatol - Lucky Point HE (SWB)SvbRidhästErling BragHsvVACC T.O.M. 2021-11-03
Hannah Ek Z2016Hemerald - ElmshornRidhästLena och Benny ZeilothSbrVACC T.O.M. 2021-12-20
Hector Q (SWB)2018Conthargos - Quite EasySvbRidhästAnn-Louise KristenssonHmbr
Hemerald3026332012Emerald van't Ruytershof - UltimoKwpnRidhästEklunda stuteri/ZeilothHbrVACC T.O.M. 2021-12-05
Hometown (ex Hornrose)2012Apache (ex Amigo) - FerroRidhästAnita RostnerHsvVACC T.O.M. 2021-06-08
Janeiro Platinum2014Sezuan - UB 40RidhästChristinelund Dressage ABHsvVACC T.O.M. 2021-12-18
Mafioso BD (ex. Mooiman)2017Desperado - WyntonRidhästBosson i LundHmbrVACC T.O.M. 2021-03-28
Mitchicoeur (SWB)2017Coupe de Coeur - Chin TopSvbRidhästEllenor Hjalmarsson Ekman och Thomas EkmanHbr
Montevideo VDL (ex. Mr Cornet2017Cornet Obolensky - IndoctroRidhästHbr
Moonlight2017Expression - UphillRidhästSkillinge Dressyr ABHbr
Naestro SC2018Emmerton (ex Raldolala) - Ludwigs ChampionSvbRidhästLouise Croon och Robin ÖstlundHljbrVACC T.O.M. 2021-08-11
Oneofakind OM (SWB)2018Total Hope - Blue Hors ZackSvbRidhästOneinamillion Horses ABHmbr
Quizano2016Diamant de Semilly (SF) - KannanRidhästHbr
Rihanna's Diamond K (SWB)2017Bravour - Lux ZSvbRidhästKarin LarssonHskm
Tinder (SWB)2017Nintender (ex. V. Sambia) - OrlandoSvbRidhästEquiqlaris ABHbrVACC T.O.M. 2021-01-29
Veron (SWB)2018Cornet Obolensky - Camaro MSvbRidhästBusmarket Fastighet ABHskmVACC T.O.M. 2021-11-13
Wild Kid2018Formalin (SWB) - ConteurSvbRidhästAnna Bråkenhielm (Skillinge DressyrHsvVACC T.O.M. 2021-10-27
York Hästak (SWB)3274512016Dirco Hästak (SWB) - HeartbeatSvbRidhästHästak ABHmbrVACC T.O.M. 2021-05-23
Zenit (SWB)3208602014Zuidenwind - Don SchufroSvbRidhästPer RunessonVmfxVACC T.O.M. 2021-12-21
Zezar Hästak (SWB)2017Casanova Hästak - CabachonSvbRidhästHästak ABHbr
Zino2018Zinedream - Acobat IIRidhästPeter FalkHsvbr

Hittills anmälda, tänk bort Cardiac Arrest, Zenit, Cristallo II, Enelzkey SR, Fortnine och Hannah Ek Z
 
Var det inte den som köptes in till ett rätt högt pris på auktion?

Kollade med min Gränsbo-kompis och de kommer visa Glasgow (e: Grand Galaxy Win, 50 p unghästtest varav 7,5p på ben som det enda som möjligen föll utanför ramen) och möjligen en till som hon inte visste om den skulle bli redo för att visas. Om den har ett smeknamn som inte passar till det riktiga namnet vet jag inte, men jag kunde inte matcha den till stammen som jag tror @Freazer nämnde ovan.

Japp, den är det. Visste inte eller hade glömt att det var svensk köpare och är mycket nöjd nu då han var en favorit därifrån :D
Håller en tumme för att Gränsbos andra blir redo också, så det blir lite gångartshingstar att titta på.
 
Var det inte den som köptes in till ett rätt högt pris på auktion?

Kollade med min Gränsbo-kompis och de kommer visa Glasgow (e: Grand Galaxy Win, 50 p unghästtest varav 7,5p på ben som det enda som möjligen föll utanför ramen) och möjligen en till som hon inte visste om den skulle bli redo för att visas. Om den har ett smeknamn som inte passar till det riktiga namnet vet jag inte, men jag kunde inte matcha den till stammen som jag tror @Freazer nämnde ovan.

Vad menar du med att du inte kunde matcha den till stammen? Hänger inte med på vad du menar.
 
Vad menar du med att du inte kunde matcha den till stammen? Hänger inte med på vad du menar.
Jag fick ett smeknamn av min kompis och kollade på blup för att se vilken det kunde vara... För var det inte du som skrivit att Gränsbo troligen skulle visa en Mr Vain-avkomma? Ingen av hans avkommor 2017 eller 2018 har ett namn där smeknamnet borde vara det som min kompis sa. Men det är klart, det är ju inte alltid logiskt varför ett smeknamn är vad det är.
 
Jag fick ett smeknamn av min kompis och kollade på blup för att se vilken det kunde vara... För var det inte du som skrivit att Gränsbo troligen skulle visa en Mr Vain-avkomma? Ingen av hans avkommor 2017 eller 2018 har ett namn där smeknamnet borde vara det som min kompis sa. Men det är klart, det är ju inte alltid logiskt varför ett smeknamn är vad det är.

Du missförstod isåfall. Det är inte Gränsbo som äger Mr vain avkomman.
 
Kollade på listan ovan, tycker Diamond Spring, Naestro SC, Tinder, Rihannas Diamond K, Zezar Hästak är spännande. Inte sett någon, ens på bild men jag tittar lite på hopphingstar med vettiga gångarter (även traven!) så de som jag räknade upp kan jag ana KAN ha vettiga gångarter utifrån stammen enligt min erfarenhet. Jag har ju ett fullblodssto med så det lättar upp vid ev betäckning.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter På fredagen är det testridning av de 4-åriga hingstarna som gäller på bruksprovet. Ridsport är på plats i Strömsholm och rapporterar...
Svar
0
· Visningar
93
Senast: Gunnar
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 973
Senast: Karro-Lina
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 287
Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
19 163
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp