Bruksprovet 2021

Totalt 76 hästar anmälda nu. Ingen info på swb.org om deltagarantalet ändå ska begränsas (50? 60?) och hur man tänker när man avgör vilka som får visas. Kör man strikt anmälningsordning eller "rangordnar" utefter olika kriterier t.ex. blivit rekommenderad på rådgivande, godkänd i övrigt förbund, prestationshingst med goda meriter m.m.?
 
Totalt 76 hästar anmälda nu. Ingen info på swb.org om deltagarantalet ändå ska begränsas (50? 60?) och hur man tänker när man avgör vilka som får visas. Kör man strikt anmälningsordning eller "rangordnar" utefter olika kriterier t.ex. blivit rekommenderad på rådgivande, godkänd i övrigt förbund, prestationshingst med goda meriter m.m.?
Det är väldigt positivt tycker jag att det finns så många som vill visa i år. Alla kommer säkert gå chansen att visa tror jag. Det är ju pengar in för SWB 🙂
 
Det är väldigt positivt tycker jag att det finns så många som vill visa i år. Alla kommer säkert gå chansen att visa tror jag. Det är ju pengar in för SWB 🙂
Jag håller med och jag hoppas verkligen att alla kan visas, ovanligt många intressanta i år känner jag. Samtidigt så finns det ju en del coronarestriktioner att ta hänsyn till och jag antar att det är därför man infört begränsning av antalet deltagande hingstar (och hingstarnas människor). Men som sagt; hoppas det går att arrangera på ett säkert sätt ändå med alla 70 + deltagande hingstar, eller hur många det nu blir i slutändan.
 
Jag håller med och jag hoppas verkligen att alla kan visas, ovanligt många intressanta i år känner jag. Samtidigt så finns det ju en del coronarestriktioner att ta hänsyn till och jag antar att det är därför man infört begränsning av antalet deltagande hingstar (och hingstarnas människor). Men som sagt; hoppas det går att arrangera på ett säkert sätt ändå med alla 70 + deltagande hingstar, eller hur många det nu blir i slutändan.
De kanske utökar antal dagar som man gjorde med unghästtesterna i våras?
 
Jag håller med och jag hoppas verkligen att alla kan visas, ovanligt många intressanta i år känner jag. Samtidigt så finns det ju en del coronarestriktioner att ta hänsyn till och jag antar att det är därför man infört begränsning av antalet deltagande hingstar (och hingstarnas människor). Men som sagt; hoppas det går att arrangera på ett säkert sätt ändå med alla 70 + deltagande hingstar, eller hur många det nu blir i slutändan.
Vet inte om det har så mkt med Corona restriktioner att göra eller om dom inte väntade sig att så många skulle vilja visa i år. Förra året var ju extremt lågt antal.
 
Vet inte om det har så mkt med Corona restriktioner att göra eller om dom inte väntade sig att så många skulle vilja visa i år. Förra året var ju extremt lågt antal.
Man kan ju tycka att de borde ha kunnat räkna ut med lillfingret att fler skulle vara intresserade av att visa i år iom det nya systemet där fler hingstar kommer att passera nålsögat men med olika "gradering".
 
Man kan ju tycka att de borde ha kunnat räkna ut med lillfingret att fler skulle vara intresserade av att visa i år iom det nya systemet där fler hingstar kommer att passera nålsögat men med olika "gradering".
Mja, man vet ju aldrig hur det tas emot när ngt nytt lanseras. Ibland säger folk en sak och sedan gör tvärtemot.
 
Vet inte om det har så mkt med Corona restriktioner att göra eller om dom inte väntade sig att så många skulle vilja visa i år. Förra året var ju extremt lågt antal.
Ja förra året var ju jättelågt antal men nu är det kanske mer konkurrens? Eller man konkurrerar inte på samma sätt på bruksprov? Man kan ju inte godkänna 0 hingstar men heller inte för många?
 
Ja förra året var ju jättelågt antal men nu är det kanske mer konkurrens? Eller man konkurrerar inte på samma sätt på bruksprov? Man kan ju inte godkänna 0 hingstar men heller inte för många?
Det finns ingen övre gräns. Alla som når upp till kraven godkänns.
 
Rättar mig själv; skrev tidigare i tråden att Cardiac Arrest är exporterad till Finland samt kastrerad. Han är visserligen exporterad till Finland (Åland), men han är INTE kastrerad och ska delta på Bruksprovet.
 
och jag hoppas på Grevagården nästa år eller Skåne, min hingst ska gå bruksprov 2022 och Strömsholm är lite långt bort för mig ;)
Måste ju skratta lite. Vet när vi vann semifinalen i elitallsvenskan på Strömsholm så satt det skåningar på läktaren och tyckte såååå synd om sig själva som hade så långt att köra. De hade ju hela 60 mil dit. :crazy: Av någon anledning är uppförsbacken norrut jobbig oavsett varifrån man utgår.
Välkommen till min värld. Jag är i Hudiksvall om jag kör 60 mil. /MVH Norrbottningen
 
Måste ju skratta lite. Vet när vi vann semifinalen i elitallsvenskan på Strömsholm så satt det skåningar på läktaren och tyckte såååå synd om sig själva som hade så långt att köra. De hade ju hela 60 mil dit. :crazy: Av någon anledning är uppförsbacken norrut jobbig oavsett varifrån man utgår.
Välkommen till min värld. Jag är i Hudiksvall om jag kör 60 mil. /MVH Norrbottningen
Det har att göra med att vi skåningar aldrig behöver köra längre än 45 minuter för en tävling. Och inom 20 min radie så har vi 15 tränare på svårklassnivå (gäller oavsett var i skåne man befinner sig). Därför har vi en annan syn på avstånd.
 
Flyinge har bäst förutsättningar tycker jag, synd att personkemin inte funkade. Men Strömsholm är också en bra plats för bruksprovet. Att Grevagården blev en nödlösning för bara ett år var nog ganska väntat.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter På fredagen är det testridning av de 4-åriga hingstarna som gäller på bruksprovet. Ridsport är på plats i Strömsholm och rapporterar...
Svar
0
· Visningar
101
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Söndag natt hamnade jag på sjukhus pga allergisk chock. Fick komma hem efter medicin och några timmar på observation. Igår kväll kom en...
Svar
18
· Visningar
878
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
641
Senast: Askur2017
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 010
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp