Bruksprovet 2021

Eh.. ja. Hjärtstopp är väl inte direkt en kul grej. Lite som att 5 stycken SWB-ston heter Landmina (varav en dessutom Crazy Landmina). Gillar också kreativa och ovanliga namn på hästar men namn som anspelar på död är väl kanske inte så trevliga..
När vi lämnade en av våra unghästar på tillridning hade hon en annan häst hemma vars manliga ägare döpt den till "Snippan" :yuck:
 
55! Deltagarantalet är ju begränsat till 50 st i år, vet någon hur man gör ifall det är fler än 50 anmälda som faktiskt är aktuella när det väl beger sig?
 
Måste säga att den Chaccon Blue-Calido lockar mig, jag har nån förhoppning att den även kan röra sig bra (inte dressyravels-bra utan hopp/fälttävlans-bra). Hittade inget på denna hingst men efter lite letande så har de bytt namn på honom.
 
Nu är Rollcat anmäld, min särbo är uppfödare och han har gått på fölbete med min fyraåring när de var bäbisar. Han är efter Copycat-Troll, mamman hoppade 10-10 på kvalitén när hon visades, Rollcat är visad på rådgivande och rekommenderad vidare. Jag hoppas så att det ska gå bra för honom! Men jag är ju partisk såklart!
 
Nu är Rollcat anmäld, min särbo är uppfödare och han har gått på fölbete med min fyraåring när de var bäbisar. Han är efter Copycat-Troll, mamman hoppade 10-10 på kvalitén när hon visades, Rollcat är visad på rådgivande och rekommenderad vidare. Jag hoppas så att det ska gå bra för honom! Men jag är ju partisk såklart!
Spännande 😊👍
 
Jag är väldigt nyfiken på York Hästak och Chini con Omnes F och så förstås Cannobio som jag har sett lite filmer på och han ser så otroligt fin ut.

Spännande att se vilka Eklunda och Lövsta kommer med utöver de som verkar vara anmälda med rätt namn
 
Är lite konfunderad/nyfiken på varför man väljer att visa Filkes red fury igen. Minns kanske fel men har för mig att han blivit dissad ett antal gånger nu..🤔
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter På fredagen är det testridning av de 4-åriga hingstarna som gäller på bruksprovet. Ridsport är på plats i Strömsholm och rapporterar...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 986
Senast: Karro-Lina
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 337
Senast: monster1
·
Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
19 240
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp