Bryta upp med sambo (långt)

Jepp. Jag tror det kryper fram hur, ja, rädd? han är för att det faktiskt ska hända nu när jag försökt få fram det också, och försvaret är att han inte tänker låta det hända. För då kan det inte ta slut!
Rädda män kan bli farliga i en sån här situation. Jag känner ju inte honom, men utifrån det du skrivit skulle jag ha planerat för akuta utvägar samt sett till att ha vänner/släkt som regelbundet ringer och oannonserat kommer hem till er.
 
Rädda män kan bli farliga i en sån här situation. Jag känner ju inte honom, men utifrån det du skrivit skulle jag ha planerat för akuta utvägar samt sett till att ha vänner/släkt som regelbundet ringer och oannonserat kommer hem till er.
Nu är det säkert inte hjälpsamt (och hjälper inte mitt dåliga samvete), men jag vet från honom och det han berättat om sitt liv snarare vänder sådant mot sig själv. Inte för att det är en garanti såklart.

Jag tänker hålla skenet uppe tills jag lämnat brevet.Vi har det bra nu liksom, ska på strandutflykt, livet är åter, någorlunda. Jag känner mig otroligt falsk och jävlig. Men vet också att jag knappast fått alternativ. Eller, i ärlighetens namn, jag ser fram emot idag. Vi har trevligt, på riktigt, det är inte enbart fejk liksom.

Men jag vet också att han sedan kommer tycka att jag varit oärlig som "låtsades att det skulle bli bra och sen drog helt utan att han fick en chans". Men han har också gjort det fantastiskt tydligt att jag inte ..får? kan? ta beslutet att göra slut utan det är upp till honom, tydligen. Så ja. Inga alternativ vad jag kan se 🤷‍♀️
 
Nu är det säkert inte hjälpsamt (och hjälper inte mitt dåliga samvete), men jag vet från honom och det han berättat om sitt liv snarare vänder sådant mot sig själv. Inte för att det är en garanti såklart.

Jag tänker hålla skenet uppe tills jag lämnat brevet.Vi har det bra nu liksom, ska på strandutflykt, livet är åter, någorlunda. Jag känner mig otroligt falsk och jävlig. Men vet också att jag knappast fått alternativ. Eller, i ärlighetens namn, jag ser fram emot idag. Vi har trevligt, på riktigt, det är inte enbart fejk liksom.

Men jag vet också att han sedan kommer tycka att jag varit oärlig som "låtsades att det skulle bli bra och sen drog helt utan att han fick en chans". Men han har också gjort det fantastiskt tydligt att jag inte ..får? kan? ta beslutet att göra slut utan det är upp till honom, tydligen. Så ja. Inga alternativ vad jag kan se 🤷‍♀️
Känn dig inte falsk. Han försöker tvinga in dig i ett hörn, försöker få dig att tro att du inte har ett val. Det är bra att du har en strategi och planering. Låt det inte ta för lång tid bara. Det blir svårare ju längre tiden går. Och det vet han.
 
Alltså... hur får man in i ett brev att man vill veta när han åkt?
"I don't think it would be wise to see each other at this time" men hojta gärna när du är ute?? Aaah.
"kommer tillbaka x datum, lämna gärna nycklarna i brevlådan"? (min hjärna är lite i spinn ja)

Och jag sitter och kollar upp hur man ordnar covid-test innan resan. Åh, krångel.
 
Alltså... hur får man in i ett brev att man vill veta när han åkt?
"I don't think it would be wise to see each other at this time" men hojta gärna när du är ute?? Aaah.
"kommer tillbaka x datum, lämna gärna nycklarna i brevlådan"? (min hjärna är lite i spinn ja)

Och jag sitter och kollar upp hur man ordnar covid-test innan resan. Åh, krångel.
I don't want any further contact. I will be back in my apartment xx, leave the keys to NN xx-2.

Eller nåt? Tänker att det vore bra om tredje person kan ta emot nycklar ett tag innan du är tänkt att återvända, så vet man att allt är ok.
 
I don't want any further contact. I will be back in my apartment xx, leave the keys to NN xx-2.

Eller nåt? Tänker att det vore bra om tredje person kan ta emot nycklar ett tag innan du är tänkt att återvända, så vet man att allt är ok.
Tack! Det lossnade lite...(är så rädd för att låta hård ahah)
Jo iofs, min tanke annars var bara brevlådan, eftersom jag har nycklar, men då är det ju inte bekräftat att han gör det. Skönt att jag "inte vill utsätta honom" för att träffa någon jag känner (typ mamma) och behöva"erkänna" att det är slut. Heja hjärnan.
 
"I don't want any further contact. I will be back in my apartment xx, NN will pick up the keys on xx. If you leave before then, put the keys in the letterbox"

Då kan han åka tidigare om han vill och den som hämtar kan ta mina nycklar och se hur läget är. 🤔
Fan alltså. Att det ska behöva gå så långt.

Vill inte vara "ännu en galen brud som drar utan att säga nåt". Men tillåter han inte en vuxnare lösning så är det som sagt han som är den gemensamma nämnaren.
 
"I don't want any further contact. I will be back in my apartment xx, NN will pick up the keys on xx. If you leave before then, put the keys in the letterbox"

Då kan han åka tidigare om han vill och den som hämtar kan ta mina nycklar och se hur läget är. 🤔
Fan alltså. Att det ska behöva gå så långt.

Vill inte vara "ännu en galen brud som drar utan att säga nåt". Men tillåter han inte en vuxnare lösning så är det som sagt han som är den gemensamma nämnaren.
Heja dig!
Ps/ är det nödvändigt att du anger datum för när du kommer till bostaden? Räcker det inte med att han ska vara ute ett visst datum och att han då lämnar nycklarna till X?
 
"I don't want any further contact. I will be back in my apartment xx, NN will pick up the keys on xx. If you leave before then, put the keys in the letterbox"

Då kan han åka tidigare om han vill och den som hämtar kan ta mina nycklar och se hur läget är. 🤔
Fan alltså. Att det ska behöva gå så långt.

Vill inte vara "ännu en galen brud som drar utan att säga nåt". Men tillåter han inte en vuxnare lösning så är det som sagt han som är den gemensamma nämnaren.
Sorry, men det galna i den här storyn är faktiskt att stanna kvar en enda minut längre, även om det nu bara är för att göra slut!
 
"I don't want any further contact. I will be back in my apartment xx, NN will pick up the keys on xx. If you leave before then, put the keys in the letterbox"

Då kan han åka tidigare om han vill och den som hämtar kan ta mina nycklar och se hur läget är. 🤔
Fan alltså. Att det ska behöva gå så långt.

Vill inte vara "ännu en galen brud som drar utan att säga nåt". Men tillåter han inte en vuxnare lösning så är det som sagt han som är den gemensamma nämnaren.
Var inte rädd att vara en av de ”galna exen”. Jag är det definitivt enligt mitt ex. Alla hans ex var ju dumma i huvudet enligt honom (jag har dessutom träffat två av dem och de är vad jag upplevde rätt normalt fungerande människor). Och som min nuvarande säger; om en person har massa galna ex, så borde man nog se efter en viss gemensam nämnare…

heja dig! Du klarar det här. Kan du inte lämna brevet innan du åker på tjejkvällen och sen sova över hos någon av dina kompisar?
 
Okej jag vill inte blocka. Men jag är heller inte så intresserad av att läsa tirader som bara kommer få mig att må piss och kanske ramla tillbaka i "förklara mig"...

Om jag blockar. Och sen unblockar (har t.ex. en massa saker hos hans mamma i England från när vi bodde där som jag skulle vilja ha en del av iaf, nån gång.), kommer alla meddelanden mellan att jag blockade och unblockade synas då?

Kan nog ha kontakt med hans mamma med. Hon är vettig och kommer nog ha större förståelse än han har. Hoppas han pratar med henne. Anywho..
--

@starcraft Åh gud, redan imorgon? Det.. Kan jag ju inte :cry: (Men varför inte??:banghead:)
Jag måste ju.. Packa. Och. Aaah.

Har precis skrivit packlista. Det är en del (alltså, vet att jag inte behöver ha hela livet med mig men ja). Och helt jävla surrealistiskt...
 
"I don't want any further contact. I will be back in my apartment xx, NN will pick up the keys on xx. If you leave before then, put the keys in the letterbox"

Då kan han åka tidigare om han vill och den som hämtar kan ta mina nycklar och se hur läget är. 🤔
Fan alltså. Att det ska behöva gå så långt.

Vill inte vara "ännu en galen brud som drar utan att säga nåt". Men tillåter han inte en vuxnare lösning så är det som sagt han som är den gemensamma nämnaren.
I don't want any further contact. Please move out by xx at the latest. Kanske?
 
Tack! Det lossnade lite...(är så rädd för att låta hård ahah)
Jo iofs, min tanke annars var bara brevlådan, eftersom jag har nycklar, men då är det ju inte bekräftat att han gör det. Skönt att jag "inte vill utsätta honom" för att träffa någon jag känner (typ mamma) och behöva"erkänna" att det är slut. Heja hjärnan.

Du behöver inte vara rädd för att låta hård. I såna här situationer tror jag att det är bra att vara extra tydlig. Lämna inget utrymme för tolkning. Istället för att skriva "jag förväntar mig att du är utflyttad senast den 30 juni" tror jag på att skriva "du ska vara utflyttad senast den 30 juni. Lämna samtliga nycklar till grannen."

Det gör inget om du uppfattas som hård eller oresonlig. Bättre det än att mötas av ytterligare förklaringar eller förhandlingar.
 
Blockar jag på messenger kan han inte skicka meddelanden under tiden, som sedan kan dyka upp som gubben i lådan om jag vill unblocka senare. Bra.

Försöker verkligen se på det som att det händer någon annan. Har inte energin att bryta ihop förrän efter. Vill bara hålla masken uppe till typ.. När det nu blir, men tisdag? Då ska jag jobba (hur fan håller man ut på jobbet???) men sedan rida. Kanske det kan hålla mig i nuet. Och inse att mitt liv försvinner inte. Sommarkvällar, vänner, mjuka hästmular osv osv finns alla kvar. Och jag kan njuta av det utan en kärna av dåligt samvete. JA
 
Var inte rädd att vara en av de ”galna exen”. Jag är det definitivt enligt mitt ex. Alla hans ex var ju dumma i huvudet enligt honom (jag har dessutom träffat två av dem och de är vad jag upplevde rätt normalt fungerande människor). Och som min nuvarande säger; om en person har massa galna ex, så borde man nog se efter en viss gemensam nämnare…

heja dig! Du klarar det här. Kan du inte lämna brevet innan du åker på tjejkvällen och sen sova över hos någon av dina kompisar?

Detta alltså. Ju äldre jag blir, desto mer inser jag att "galna ex" är en varningsklocka för snubben i fråga, inte hans ex. Och en snubbe som har kontakt/är on speaking terms med sina ex är ett BRA tecken.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
11
· Visningar
544
Senast: Palermo
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 024
Senast: Whoever
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 541
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp