Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om det börjar om väljer du som säljare.
Ja jösses vad jag letar anledningar till att backa ur nu! Ångesten är total! Men jag måste kasta mig ut i detta om jag någonsin ska kunna köpa. Det här huset är så mycket jag att jag vore dum om jag inte köpte det för det priset.
Grattis, det kommer säkert bli toppen för dig och tjejerna!![]()
Haha igenkänning! Jag satt hos mäklaren, med kontraktet framför mig och tänkte ”Jag KAN lägga ner pennan och springa härifrån!”Ja jösses vad jag letar anledningar till att backa ur nu! Ångesten är total! Men jag måste kasta mig ut i detta om jag någonsin ska kunna köpa. Det här huset är så mycket jag att jag vore dum om jag inte köpte det för det priset.
Haha igenkänning! Jag satt hos mäklaren, med kontraktet framför mig och tänkte ”Jag KAN lägga ner pennan och springa härifrån!”
Det gjorde jag inte och vi är superglada över vårt (renoveringsobjekt till) hus.
Grattis och lycka till!![]()
Klart du gör!Skönt att jag inte är ensam om att känna så
Just nu blev alla relativt små saker som behöver göras och som först var precis det jag sökte, övermäktiga. Jag vill ju ha nått att pyssla med, att lära mig av. Inget färdigt och klart. Men när jag bott där några månader och våren är på ingång, hoppas jag ha fått koll på alla kostnader och kan börja ta itu med saker i rätt ordning.
Jag SKA klara detta!!
![]()
Många har tryckt på "förvånad" men det är inget konstigt om man tänker efter, för en mäklare är det mycket mindre arbete att hantera en köpare än om det är flera som är intresserade, det är frågor som skall besvaras, köparnas ekonomi som skall gås igenom, fler visningar, kanske extra besiktningar osv. mängden arbete arbetet ökar mycket mer samtidigt som budgivning där priset kanske ökar med säg hundratusen inte ger någon större förtjänst för mäklaren som bara får ett par tusen för det men för säljaren är det mycket pengar. En bra mäklare vill såklart göra bästa möjliga för uppdragsgivaren, dvs säljaren, men det finns en hel del som främst ser till sig själva.Mitt råd är att absolut ligga på mäklaren om du vill köpa och säg att du vill ha information om läget och säljarens syn på budet, det är många som missat hus, de lägger ett bud och sedan hör de inget förrän de får beskedet att huset är sålt till någon annan för i princip samma pris, mäklaren har av bekvämlighet struntat i att försöka få budgivning utan valt ut en köpare som verkar enkel och sålt in det till säljaren. Jag har själv råkat ut för det två gånger.