Buke är SEEEEEGT

Sv: Buke är SEEEEEGT

En del verkar ha problem med att det är segt, väldigt många verkar inte ha några större problem.

Om servern vore seg eller långsam borde alla ha problem med att det är segt och långsamt.
Jag tror att det är detta som folk har försökt förklara för dig.

Detta innebär att jag och ingen annan troligen kan göra något för att lösa ditt problem.
Jag vet inte vad ditt problem kan bero på.
Det skulle kunna vara så att din internetleverantör har dåliga förbindelser med USA, vilket gör att det går långsammare för dig att surfa mot USA eller vissa servrar i USA.

Du ser ut att ha Bredbandsbolaget som internetleverantör, vilka har ni andra som har problem?

Att det går segt i bland när det är hög belastning, när många är inne och gör sånt som belastar servern mycket, kanske vi måste leva med.

Skriv gärna vad ni gör, vilka sidor ni försöker få upp och vilken tid när det går rejält långsamt.

Det finns säkert en hel del jag kan göra för att snabba upp det en aning för alla. Just nu när jag testade tog det väl ca 3 s att få upp Bukefalos-hjälp-forumet och ca 6 s att få upp Bukefalos förstasida. En optimering skulle kanske kunna göra att detta förbättras med delar av en sekund. Känns inte jätteviktigt just nu.

Jag kör en icke optimerad Firefox webbläsare och har adsl från Telia. Har inte märkt någon större skillnad när jag kör ie.
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Tack snälla Gunnar för ditt svar! :bow:

Jag ändrade ju till Firefox förut, men det va inte nån märkbar skillnad.
Gillar IE bättre, trots att man somnar till en stund mellan inläggen ibland! ;)

Jo jag har BBB, å det är bara Buke som är segt som sirap... Alla andra sidor fungerar bra.
Å det vore ju märkligt om det inte finns någon mera i avlånga landet med "samma" problem som mig...
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Som jag skrev och som andra försökt förklara, om problemet låg hos mig och servern skulle alla ha ungefär lika segt på dessa sidor. Nu finns de mängder som inte har det segt alltså ligger problemet antingen hos dig eller på vägen från dig till servern. Och eftersom du är övertygad om att felet inte ligger hos dig så bör det ligga hos din internet-leverantör. Om du har bredband och det verkligen tar 3 minuter att få upp en sida så är det något som är riktigt knas.

Jag tänker inte byta server till en i Sverige för att eventuellt lösa detta problem, om inte någon kan ge mig samma säkerhet, tillförlitlighet och pris som jag har i USA.

Den svenska leverantör som jag fortfarande har en liten delad server hos tar minst 3 gånger så mycket betalt i månaden för en liknande server som den jag har i USA. Dessutom skulle jag få betala ca 25000 kr bara för trafiken till och från servern varje månad.
Det finns säkert andra och det går säkert att förhandla fram bättre priser i Sverige, men det är inte bara priset som gör att jag har servern där jag har den.
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Jo jag skrev åxå i ett inlägg att det är datan som är felet, inte datORN.

Aja, jag får helt enkelt leva med det...
Men det vore intressant att veta vad andra bukefalister har för internet leverantör, å om andra sidor än buke är sega...?

Jag kan ju surfa på andra sidor än denna, å det går fort, nu vet jag ju inte vart servern står, men jag antar att om man är inne på en amerikansk sida så borde ju servern finnas där åxå? Mest logiskt...

Men sen är det väl åxå så att det är datan som är problemet, eftersom jag inte kan styra över vilken väg den tar till/från servern.
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Jag har Fire Fox, kör adsl med Telia. Men som cronis säger. Jag har samma problem. Lite tråkigt i längden, men som jag sa tidigare, den som väntar på något gott väntar inte för länge.
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

*lån*

Idag (ikväll) är det så segt!!! :mad:
det tog 10 minuter att skicka ett inlägg, klockan va då 21.25 men fick inte iväg det förrän för en liten stund sedan.
Det tog som sagt dryga 10 minuter, med ett ANTAL "sidan kan inte visas"...
Jag va inne på "hästhantering", och skulle posta i en tråd där.

Provade då med att uppdatera hela sidan, genom att gå tillbaka till www.bukefalos.com
Det fungerade itne heller, utan "sidan kan inte visas" kom upp några gånger.

Sen är det supersegt när man ska byta forum, (när man väl fått iväg det där inlägget), "sidan kan inte visas" kommer upp 2 gånger innan man kommer dit man ska...för att sedan klicka sig vidare..
Varför?
(och det kan bara inte vara min dator med DATAN som är felet, för isf ska jag ringa min internet leverantör å fråga va fan de håller på med)
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Ja nu var det totalstopp ett antal minuter, märkte jag också.
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Servern var nog nere helt en liten stund vid halv tio tiden. Vet ännu inte riktigt varför.
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Gunnar skrev:
Servern var nog nere helt en liten stund vid halv tio tiden. Vet ännu inte riktigt varför.

Det är sådär jag har det, ofta... (dock inte att servern går ner, men...)
Vill inte ha det så...
 

Liknande trådar

Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 499
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
IT & mobiler Varför har jag helt plötsligt asiatiska Google-annonser? Jag har rensat webbplatsdata och cookies men jag får ändå bara dessa skumma...
Svar
12
· Visningar
744
Senast: Raderad medlem 68338
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 124
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Vad läser du just nu?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundhantering
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp