Buke är SEEEEEGT

Sv: Buke är SEEEEEGT

Ja se det är en fråga du bör ställa till Gunnar, tycker jag det är fantastiskt att kunna vara på en sådan här sajt med så mycket kunskap och erfarenhet utan att behöva betala en spänn för det. :bow:
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Jaha, då bytte man webbläsare, visst det blev lite snabbare, ska se om det förblir så...?

Problemet som kom va dock att scrollen inte funkade när man surfar...:(
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Fire fox, som skulle vara sååå braa....
Men musen e miffo, så jag funderar på att byta tillbaka...
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Jag har ofta problem med sega sidor samt sidor som ej visas...oftast bara här på Buke...men som sagt man får väl göra annat under tiden man vä'ntar ;-)
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Har också bytt till Fire Fox. Min mus är också lite konstig, men det är bara när jag skrivit nytt inlägg som det inte går att scrolla, annars funkar scrollen perfekt. Men om det blivit snabbare med Fire Fox vet jag inte. Iofs har det varit enormt segt på Buke dom senaste dagarna. I dag är det något bättre.
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Mynta2 skrev:
Jag har ofta problem med sega sidor samt sidor som ej visas...oftast bara här på Buke...men som sagt man får väl göra annat under tiden man vä'ntar ;-)


Äntligen en till!!
*sköööönt, pustar ut*
Inte bara MIN DATOR det är "fel" på då.... :angel:
Men du, byt webbläsare, problemet ska lösas då... (säger dom) ;)
(dock hjälper det inte ett smack med annan webbläsare... :mad: )
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Jo jag har samma problem dom du...(ang. scrollen+inlägg)
Men nu när jag loggade in på buke hade jag IE, för det har funkat bäst senaste tiden (--> läs det tar ca 3 min mellar varje sidvisning...)
Men idag somnade jag medan jag bara öppnade bukesidan...

Bytte snabbs som ögat till den lilla röda räven, men oj... Jag tror jag sover vidare...
(att byta webbläsare skulle ju vara den stora lösningen...:angel: )
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Jag har också problem, eller problem och problem, men det ÄR segt på just bukan! Ingen annanstans bara här. "sidan kan inte visas" får jag ibland men aldrig på bukefalos. Fast 3 minuter :eek:, nej här tar det kanske högst 1 minut.
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Måste bara lägga till för er som sa att det bara var Cronis som hade problemet: I början var det ett par andra som skrev att de hade problem med och så jag och Mynta2.
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

ETGT skrev:
Jag har också problem, eller problem och problem, men det ÄR segt på just bukan! Ingen annanstans bara här. "sidan kan inte visas" får jag ibland men aldrig på bukefalos. Fast 3 minuter :eek:, nej här tar det kanske högst 1 minut.


Det blir så för mig åxå, varje dag...Jag kan ta en liten tupplur mellan sidvisningarna... :D
jag har tom ominstallerat windows, å tömt hela datorn... (just för att det ska gå bättre...å eftersom att det är "min" dator det är fel på,-->läs om det längre upp i tråden)
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

ETGT skrev:
Måste bara lägga till för er som sa att det bara var Cronis som hade problemet: I början var det ett par andra som skrev att de hade problem med och så jag och Mynta2.

:bow: :bow:

Jag vet en till: LadyBlue, men hon har inte skrivit här, men talat om det för mig
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Du verkar fortfarande tro att hela världen lurar dig och att folks svar är illvilligt menade :confused:

Jag har också haft det segt igen. Men jag tror att det helt enkelt är en belastningsfråga. Det är segt på söndagkvällar, måndagförmiddagar, segare tidigare på kvällen än senare osv. Alltså när många är inne samtidigt.
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Men jag e inte bara online vid de tillfällen du skrev.
Utan mitt på dagen, EM, morgnar, tisdagar... etc...
Ändå leka segt?
Är det ändå min dator det är fel på då? (nej men DATAN som färdas i kablarna ska färdas hela den lååånga vägen å den datan jag har väljer antagligen längst väg)
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Jag vet inte om det är fel på din dator, jag talar bara om hur det är för mig och vad jag tror att det beror på. Till exempel är det inte segt just nu, det är det aldrig för mig vid den här tiden. Och vid den här tiden är belastningen inte särskilt hög, det är fler inne på dagar och kvällar än på nätter.
 
Gör Firefox snabbare

How To Speed Up Firefox (Helpful Vanity)


Here's something for broadband people that will really speed Firefox up:

1.Type "about:config" into the address bar and hit return. Scroll down and look for the following entries:

network.http.pipelining network.http.proxy.pipelining network.http.pipelining.maxrequests

Normally the browser will make one request to a web page at a time. When you enable pipelining it will make several at once, which really speeds up page loading.

2. Alter the entries as follows:

Set "network.http.pipelining" to "true"

Set "network.http.proxy.pipelining" to "true"

Set "network.http.pipelining.maxrequests" to some number like 30. This means it will make 30 requests at once.

3. Lastly right-click anywhere and select New-> Integer. Name it "nglayout.initialpaint.delay" and set its value to "0". This value is the amount of time the browser waits before it acts on information it recieves.

If you're using a broadband connection you'll load pages MUCH faster now!

(http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1299854/posts )
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Måste få försvara cronis här. Är också inne på alla möjliga och omöjliga tider/dagar. Men sista tiden har det varit ENORMT segt hela tiden. Har inte en aning om varför det är så, men emellanåt känns det rätt jobbigt. Fast det är klart, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. ;)
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

shady skrev:
Måste få försvara cronis här. Är också inne på alla möjliga och omöjliga tider/dagar. Men sista tiden har det varit ENORMT segt hela tiden. Har inte en aning om varför det är så, men emellanåt känns det rätt jobbigt. Fast det är klart, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. ;)


Tack Shady!! :bow:

(jag förstår inte varför alla har emot mig, när det är fler som har problem)
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

:crazy:

Jag har inte emot dig, jag talar om vilka problem jag har och vad jag tror att det beror på.

Behöver jag skriva det en gång till :confused:
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Men det känns som om det bara är jag som "är"/"har" problemet... trots bekräftelse från andra bukefantaster. (å ändå är det min dator det är fel på, jag fattar inte det riktigt)
Eftersom en del påstår att det är min dator det är fel på. (vilket det inte är, eftersom jag ibland sitter vid annan dator på annan plats än hem datorn)

Nu har jag ju tom uppdatarat datorn, å ominstallerat den, men inte blev det bättre.

men som någon skrev här i tråden, att servern kanske borde plockas ner under en tid å ses över, det vore väl inte någon dum idé?
Iofs kan det vara svårt kanske, eftersom den ligger i USA...(av alla ställen)
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 499
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
IT & mobiler Varför har jag helt plötsligt asiatiska Google-annonser? Jag har rensat webbplatsdata och cookies men jag får ändå bara dessa skumma...
Svar
12
· Visningar
744
Senast: Raderad medlem 68338
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 124
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp