Buke är SEEEEEGT

Sv: Buke är SEEEEEGT

Jag får ping 125ms i genomsnitt, testade ett flertal gånger senaste halvtimmen, ska pröva vid andra tillfällen också...
Men som du säger så går den ju via en hel del servrar, kan nog ha ett finger med i spelet så att säga...
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Att servern ligger i USA förklarar knappast att Cronis har problem som jag och många andra inte har?
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Nej, men om du läser resten så kan det visst förklara problemen...
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Aha, just den här meningen hade jag missat:

Problemet kan vara som följer, alla kanske inte får datan samma väg som vad Cronis får, vilket medför att för vissa går de fint o för andra inte....

Men det verkar fortfarande som om Cronis i så fall är i princip ensam om sin väg, är det sannolikt?
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

mandalaki skrev:
Aha, just den här meningen hade jag missat:



Men det verkar fortfarande som om Cronis i så fall är i princip ensam om sin väg, är det sannolikt?

Men jag om jag e ensam om problemet?
Måste man byta webläsare då? Som några har påstått?

(Jag å Jonas740 sitter på samma linje å han har aldrig problem med datorn...?)
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Jag har ingen aning, jag tycker bara att det är så konstigt att du verkar har mest problem av alla.
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Nej jag vet inte heller, men jag får väl leva med det helt enkelt?
Eftersom ingen vill erkänna fel?

Jag menar, min dator kan det inte vara, då felet uppstått flera gånger vid annan dator än min och Jonas740`s (vi har dock varsin på samma lina)...

Men då är det väl jag som har dåligt inflytande på datorerna eller nått? :smirk:
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Erkänna fel... Det låter som du tycker att nån döljer nåt för dig, men i så fall hoppas jag att du inte menar mig. Jag har bara skrivit om när jag haft problem - och när jag inte har det.
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

När jag surfar genom brandväggen på jobb så får jag det medelandet för jämnan, det beror på strul med vår brandvägg tyvärr inte fungerar optimalt.

Angående Bukeserverns placering så misstänker jag att Gunnar väljer det mest prisvärda, det är inte billigt att driva en site med så pass mycket trafik som denna.

Just nu är jag överlycklig, har precis kommit hem till mitt bredband efter att ha fått nöja mig med en uppringd linje, det är gudomligt och dumma felsidor var det länge sedan jag fick hemma :banana: .

Den som är relativt ensam om problem bör nog titta på problem med den egna datorn eller eventuellt internetleverantören, att Bukeservern skulle fungera olika mot olika användare är inte troligt, men väl mot olika internetleverantörer/datorer/webläsare.
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Cronis skrev:
(Jag å Jonas740 sitter på samma linje å han har aldrig problem med datorn...?)

"Faktum är att han brukar ha en fantastisk nerladdningshastighet just som buke segar!!" :idea:
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

mandalaki skrev:
Erkänna fel... Det låter som du tycker att nån döljer nåt för dig, men i så fall hoppas jag att du inte menar mig. Jag har bara skrivit om när jag haft problem - och när jag inte har det.

Jag menar inte dig när jag skrivit "moderator"...
Förlåt om du tog åt dig :o
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Vad bråkas det om egentligen, 14:is ligan här inne verkar de som...

Jag ville bara ange några anledningar till att de KAN krångla...

Sista saken jag säger är: En dator är ALLTID oberäknelig, lustiga saker sker hela tiden. Acceptera eller sitt inte vid datorn! Tålamod!

Det skulle nog helt klart bli en stabilare o snabbare server för ALLA om den låg placerad i sverige...

Varför gör den inte de undrar jag ?

/Jonas
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Jaja bara att inse att det är min (å din Jonas) datorer som är miffade... :smirk:
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Men vad tycker du ska göras åt problemet? För den stora majoriteten funkar det bra, alltså verkar inte problemet ligga hos buke. Angående serverplaceringen är det Gunnar som avgör. Svårt för andra att göra mer än att tipsa dig om det som kan vara värt att kolla upp.
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Som någon redan nämde så beror det nog på kostnaden, jag antar att det är rätt mycket billigare att ha servern i USA än i Sverige... och eftersom sidan inte har några direkta inkomster heller...
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Det skulle nog helt klart bli en stabilare o snabbare server för ALLA om den låg placerad i sverige... Varför gör den inte de undrar jag ?

Därför att det är en kostnadsfråga, och en server som skall klara av en sajt som buke kostar en hel del pengar. Därför ligger inte servern i Svergie, denna sajt är ingalunda ensam om att söka sig utomlands där priserna är betydligt bättre än här hemma i Svedala.
 

Liknande trådar

Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 499
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
IT & mobiler Varför har jag helt plötsligt asiatiska Google-annonser? Jag har rensat webbplatsdata och cookies men jag får ändå bara dessa skumma...
Svar
12
· Visningar
744
Senast: Raderad medlem 68338
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 128
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp