Bukefalos 28 år!

Bukefalister på radio och tv

Jag var med i lokaltidningen med min första pojkvän på båtklubben. Jag kör cykel med stödhjul och han sitter baktill. Dagisålder..

Sambon har varit med mer i pressen i jobbsaker. Det roligaste var för något år sedan då han mitt i vintern behandlar hästar i iskallt stall på Bornholm. Han fick dra på sig en asful overall med islandshäst för att inte frysa ihjäl. Han hade också haft samma snus i flera h. Den hade halkat ner och han fick jobba hårt för att den inte skulle synas/åka ur. Då helt plötsligt kommer ett filmteam och ska göra reportage om honom. Utan förvarning..
Sen gick det där klippet på honom iklädd overall likt det små barn har på färgan från ön. Så han fick skämmas där. Och ryktet spred sig i DK öht och folk kollade på nätet. Han blir fortf retad för sin ”flugdräkt” som det heter på danska. 😂
 
Jag har varit med i verkligheten i P3 en gång, fick nåt jädra infall :angel: Ingetning jag ångrar direkt men man blev ju lite outad.
Coolt! Jag gillar verkligen det programmet. Om du vill dela med dig om vad det var för avsnitt så får du jättegärna skriva till mig :). Men förstår om du vill vara anonym. Hörde du själv av dig till programmet med din historia?
 
Coolt! Jag gillar verkligen det programmet. Om du vill dela med dig om vad det var för avsnitt så får du jättegärna skriva till mig :). Men förstår om du vill vara anonym. Hörde du själv av dig till programmet med din historia?

Skickat PM :)

Japp hörde av mig själv, blev kontaktad av Sigge Dabrowski strax därefter.
 
Coolt, och starkt jobbat! Jag skulle nog aldrig våga göra det :)

Jag är väldigt impulsstyrd med lite bristande konsekvenstänk ibland så det handlar nog mest om det skulle jag tro ;) Blev lite tjafs efteråt eftersom jag även "outade" en närstående men det har tack och lov lagt sig.
 
Genom jobbet, intervjuer i lokal-TV och Rapport och Sveriges radio senaste året. Sydsvenskan ett par gånger.

"Privat" blev jag intervjuad av Carina Berg en gång på Sthlm c när de hade någon eftermiddags-TV där. Jag fattade inte att det var live TV utan trodde det var en skriftlig undersökning jag skulle vara med i typ SCB. Lite fult upplägg av den som frågade faktiskt.
 
Jag var med i P1:s Tendens en gång. Mia Blomgren gjorde ett program med mig om ett visst ämne. Skulle aldrig, aldrig våga lyssna igen, tror knappt jag gjorde det då. Läskigt att höra sin egen röst.
 
Jag har funderat på detta ett tag, ifall man hört eller sett nån bukefalist i radio/tv/tidning... så, har ni varit med nångång? 😃

Jag förstår ifall vissa inte vill gå ut med sånt, men vore kul om nån vill. Jag brukar t ex ofta lyssna på Kvällspasset i P4 och är ingen sån själv som skulle ringa in, men många är ju det som tur är :).
Eller ni har kanske blivit intervjuade för Allers eller nåt? 😊
Jag blen en gång intervjuad av TV4 angående julmats kvalitén. Inte den bästa intervjun.
Sen har min ryggtavla varit med en gång från Göteborgs Horseshow (flera år sedan) när jag gick upp för en trappa.

Är mer i tidningar, hamnar i fack-tidningen några gånger.
Har varit med i många telefon intervjuer, som i och för sig intne hörts någonstans sen men änd dock.
 
Undviker i görligaste mån media. Trots dethar jag varit med i radio ett par gånger. Plus att en bekant haffade mig på Landsbygdsriksdagen och ville ha några ord i ett TV-inslagom arrangemanet.

Exets familj hade en TV-journalist boende i ett hus på gården. Det har lett till att bröderna har fått agera illustrationsmaterial för allt från ökade självmord till bensinprishöjningar. :D

Var på lokaltidningens redaktion idag för att ge lite bakgrund till aktuella kriser i kommunen. Litar på att jag inte namnges. :crazy:
 
Jag har gjort statistroller lite då och då i reklam och tex de tyska maraton-inga lindström-filmerna. Utöver det är jag då och då synlig i vissa event och konsertinslag.
 
Jo jag är med i olika medier, både tv, radio och tidningar. Handlar om jobbet. Jag är en extremt blyg och introvert person som har fått jobba hårt med mig själv för att klara sådant.
Jag är ganska bekväm med tidning och inspelad radio, men jag har svårt att hantera direktsänd radio men framförallt tv. Fördelen är att tv är ganska sällsynt nu.
 
Har varit med på mittuppslag i Aftonbladet för många år sedan, eller om det var Expressen, om Bingolotto och föreningar. Sedan en del i lokaltidningen och så var jag med i Musikguiden i P3 för några år sedan, från festivalen Where's the music. 😁
 
Jag var med i direktsänd tv för mååånga (bortåt 30) år sedan, när svt sände nån programserie från fjällen och jag var och knatade runt i renarnas inhägnad vid kalvmärkning. Min moster jobbade på fjällstationen där tv-teamet bodde, jag var och hälsade på henne där. Och de riktade kameran rakt mot oss, gissningsvis för att hon var känd för dem...

Jag blev lurad till att vara med i P4 upplands direktsändning när jag gjorde hovslagarpraktik (typ 1997), de ville prata med mig om just det och jag var helt oförberedd.
Sen har jag ringt in och tävlat i P3/P4s nattradio några gånger då jag körde lastbil på nätterna.

Allt detta ligger, som sagt, flera år bakåt i tiden.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 181
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Som kanske många vet så har jag gjort slut med min pojkvän 💔 Eller ja min föredetta pojkvän. Men jag kommer kalla han för T nu. Och...
Svar
12
· Visningar
1 218
Senast: Pratsch
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 334
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok FÖRLÅT att jag skriver såmycket om sånthär nu! Men det är jätte mycket i mitt huvud justnu pågrund av terapin och andra saker. Men...
2
Svar
31
· Visningar
2 061
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Valp 2024
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp