Bukefalister på radio och tv

Jag blev intervjuad av nån tidning när jag var barn. Minns inte om vad, julen tror jag?
Har synts till i Gladiatorerna när det begav sig och fick prata med Tobias (tror jag han hette?) i Kompis på Ztv :p
 
Har varit med i radio, P3 för 8års sen. Fick prata med min idol :love: , skitkul men lagom pinsamt när skånska vinden hördes in i telefonen :o (besökte släktingar i skåne).
Sen vart med i småländsk tiding, när satt och vänta på min favorit grupp skulle uppträda.
Annars i TV kunde se mig någon sek i ett inslag på lokala nyheter (Tv4 västra götaland?) och från We Are Voice konsert som gick på TV så är antingen innan går på reklam eller efter reklamen så syns jag.
 
Varit med i tidningen och lokaltv en del som barn.
För några år sedan var tidningen på besök när det var inomhusterräng. Blev intervjuad och fotad.
En stor bild hamnade på förstasidan och någon kollega tyckte det var roligt, klippte ut den och satte upp på kylskåpet på jobbet 😂
Jag tyckte mest det var pinsamt.

På tal om kollegor så blev vi ganska uppmärksammade förra året efter flera påkörningar i följd.
Nyheterna kom ut för att intervjua en förare. Det är inte tillåtet med folk i hytten under körning så han fick sitta och låtsasköra tåget på vår bangård 😂
Blev ett väldigt bra inslag och kollegan gjorde ett utmärkt jobb med att se fokuserad ut, dra i körspaken, bromsa och titta framåt rakt in i en stoppbock 😁
 
Jag vsr som liten med i något program från ett läger jag var på. Sen har jag tävlat i nåt uselt frågeprogram i radio. Och sen gjorde jag och min kompis ett program om hästar. Det var en del av ett barnprogram där olika intressanta saker presenterades.

Nu som vuxen försöker jag undvika att synas och höras. Eller i och för sig skrev jag nyss en två sidor lång grej i en greyhoundtidning. Men där var det bara bilder på hunden och hans skador.
 
Jag har varit med i lokaltidningen några gånger när jag var yngre och hade en helsida en gång där de intervjuade mig om mitt jobb för att förbättra centrumet.

För två år sedan intervjuades jag i P4 Stockholm om mitt engagemang under Stockholm Pride och sedan har jag ju mina 5minutes of shame i amerikansk talkshow när Svenska turistföreningen hade sin kampanj "the swedish number" 🤪 :D. Inslaget finns för övrigt förevigat på youtube oxå, så jag kan kanske titulera mig youtube-kändis nu :p
 
Dyker upp i lokalblaskan då och då. Har även blivit intervjuad av P4 efter RGB vann jerringpriset.
Syntes en del i dressyrsändningarna från EM i Göteborg när jag satt i domarkuren. Dök även upp i publiken på GCT Stockholm i somras.
 
Jag började min "karriär" med att delta i Röda Tråden. Hade gått jättebra i uttagningarna men gick mindre bra i TV. Men kul ändå!

På senare år har det blivit en hel del relaterat till en viss TV serie med drakar. Det roligaste var en reklamfilm för Telia.
 
Jag var med i Lilla Sportspegeln på 90-talet under ett gymnastikläger. De skulle testa rörligheten i våra axlar genom att vi låg på mage och höll i en pinne axelbrett framför oss. De flesta kom bara en bit upp ovanför huvudet men så säger Jan Svanlund "Titta på Murray nu!" och så swish har jag bänt runt och har pinnen bakom ryggen. Kanske inte så konstigt att jag har problem med hoppande axelleder idag :laugh:

Har varit med i ett radioinslag för SR om "Sveriges farligaste sport".. (ridsport alltså) :cautious: Det lustiga var att med i expertpanelen som kommenterade inslaget live i radion sedan var en gammal gymnast-kollega och när reportern frågar henne om hon inte blir orolig nu när jag håller på med den här livsfarliga sporten "inte ett dugg, hon har kontroll" :rofl:
På samma tema angående fälttävlan blev jag intervjuad i tysk TV men det hoppas jag ingen sett det.
 
Senast ändrad:
Tv har jag undvikit men jag har två gånger varit med i en frilufttidning när jag fjällvandrat med min dåvarande chihuahua. Sådär lagom fräsch såg man ut på bilderna efter många mil i varierande väder med ultralätt packning. Blev spontanplockad direkt från vandringsleden, väckte väll uppmärksamhet på grund av att man var en ung tjej med extremt liten hund som vandrade ensam 😄
 
Jag var ”Svenska Sofia” i Aftonbladets topprubrik under en helg efter att jag filmat en knölval som uppehöll sig vid vår båt utanför Grebbestad 😂 Blev både en stor artikel i papperstidningen, hemsidan samt videointervju som plockades upp av både SVT och TV4. Var många år sen nu dock.

Har utöver det hamnat i olika lokaltidningar, samt varit på TV i Marocko och Dubai pga mitt jobb.
 
Jag har funderat på detta ett tag, ifall man hört eller sett nån bukefalist i radio/tv/tidning... så, har ni varit med nångång? 😃

Jag förstår ifall vissa inte vill gå ut med sånt, men vore kul om nån vill. Jag brukar t ex ofta lyssna på Kvällspasset i P4 och är ingen sån själv som skulle ringa in, men många är ju det som tur är :).
Eller ni har kanske blivit intervjuade för Allers eller nåt? 😊

Ullared typ säsong 3, jobbade extra där då 😁
 
Var med i ett avsnitt av ett barn/ungdomsprogram på TV som liten, Teckenlådan, fick åka upp till Leksand med en klasskamrat. Värsta äventyret tyckte man :D
En dag hade väl Östermalms lokaltidning nyhetstorka när vi flyttade in till stan och de fick på något vis nys om att en nyinflyttad gick på en dövskola - det var tydligen värt en stor bild på framsidan :laugh: Fick iallafall känna mig populär för en dag när en journalist och fotograf kom till skolan för lilla mig :p Tror t.o.m att vi har kvar vårt exemplar av tidningen någonstans här hemma.
 
Oj, vad roligt att tråden tog sån fart! Jättekul att ni varit med i en massa olika sammanhang!

Jag har varit med i Vem vet mest (sammanlagt tre program) och Jeopardy för ett antal år sedan :)

Åh, dem hade jag gärna velat se! Du får gärna pm:a vart jag kan se dem ifall du inte vill skriva det här.

Jag har sett @tornblomma i en reklamfilm för några år sedan. :)

Åh ja just det det minns jag det skrevs om, men såg den aldrig själv. Kan man se den nånstans nu?

Jag har varit med i Vem Vet Mest för några år sedan. Och tävlat i Vinn Adams Pengar på RixFM i höstas, vann inte men blev oavgjort.

Kul! Hade gärna sett det Vem vet mest-avsnittet.

Nöjt mig med tidningar i tonåren. Ena gången något hästjippo när jag höll på med brukskörning. Andra gången när ett syskon blivit påkörd och dött på en riktigt obehaglig vägsträcka vid busshållplats. Fanns oreggade händelser på den aktuella platsen så jag försökte få Vägverket att vidta åtgärder. De gjorde inte det och jag gick ut i media och poff så blev det jävligt bråttom att åtgärda ;) nu sitter där både fartkamera och gångväg vid hållplatsen.

Nu för tiden slipper jag gärna.

💔 Jag beklagar sorgen.

Varit med i en julkalender och även i verkligheten i P3. Fan, blir inte mer intressant än så. 😁

Åh, vilken julkalender?

Ett gammalt Jeopardydeltagande är det mest ”frivilliga” inslaget. Undviker helst att synas och höras i media i jobbet men ibland är det nödvändigt. Minns särskilt en filmad intervju med lokalmedia där filmaren instruerade reportern att stå typ 15 centimeter från mig. Mycket stelt och allmänt awkward. Det lär även finnas någon rättegångspodd med klipp från förhör men jag har inte lyssnat på den.

Men vad många allmänbildande bukare vi har! Ett till frågeprogram... hade gärna sett...

Just det, om man bortser från nyheter osv och mer oseriösa saker så spelade vi in ganska många sketcher med bla Peter Settman. Tror jag han heter.
Sen har man säkert synts på evenemang osv men det är ju inget konstigt.

Åh, vad roligt att träffa Peter Settman!

När vi gjorde Buke-kalendern blev det lite lokal uppmärksamhet. Undrar om inte det var i Allers också 🤔

Buke-kalendern??!! What what? Det har jag missat... vad roligt med Allers, jag gillar ju den!
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 015
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Som kanske många vet så har jag gjort slut med min pojkvän 💔 Eller ja min föredetta pojkvän. Men jag kommer kalla han för T nu. Och...
Svar
12
· Visningar
1 196
Senast: Pratsch
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 289
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok FÖRLÅT att jag skriver såmycket om sånthär nu! Men det är jätte mycket i mitt huvud justnu pågrund av terapin och andra saker. Men...
2
Svar
31
· Visningar
2 012
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp