Bukefalister på radio och tv

Nöjt mig med tidningar i tonåren. Ena gången något hästjippo när jag höll på med brukskörning. Andra gången när ett syskon blivit påkörd och dött på en riktigt obehaglig vägsträcka vid busshållplats. Fanns oreggade händelser på den aktuella platsen så jag försökte få Vägverket att vidta åtgärder. De gjorde inte det och jag gick ut i media och poff så blev det jävligt bråttom att åtgärda ;) nu sitter där både fartkamera och gångväg vid hållplatsen.

Nu för tiden slipper jag gärna.
 
Jag syntes i publiken på Gbg horse show i slutet av 90-talet.

Det har jag också gjort ett år hade jag seriebilljett och satt tydligen snett bakom den som var ansvarig för blommorna på GHS så han visades i bild varenda klass de sände så då hamnade jag också i bild. Var dock på slutet av-80 eller början av 90-talet och då sändes väl inte så många klasser på tv om jag kommer ihåg rätt.
 
Ett gammalt Jeopardydeltagande är det mest ”frivilliga” inslaget. Undviker helst att synas och höras i media i jobbet men ibland är det nödvändigt. Minns särskilt en filmad intervju med lokalmedia där filmaren instruerade reportern att stå typ 15 centimeter från mig. Mycket stelt och allmänt awkward. Det lär även finnas någon rättegångspodd med klipp från förhör men jag har inte lyssnat på den.
 
När jag var liten så hamnade jag då och då i lokaltidningen pga journalistmorsa. Har sedan råkat bli frågad någon konstig fråga om potatis som skulle med i... Aftonbladet? Jag fattade ingenting och höll på att skratta ihjäl mig när jag såg resultatet.

Sedan pratade jag lite i Karlavagnen i radio också. Min tanke var bara att kommentera ett inlägg på Facebook men så hörde de av sig och ville ringa mig.

Med hundarna har jag varit med i tidningar mååånga gånger. Främst sådana för rasklubben. Min förra hund var även fotomodell för tidningen Härliga Hund en gång.
 
Just det, om man bortser från nyheter osv och mer oseriösa saker så spelade vi in ganska många sketcher med bla Peter Settman. Tror jag han heter.
Sen har man säkert synts på evenemang osv men det är ju inget konstigt.
 
Radio och tidningar ingår i jobbet, typ. Jag är inte mycket för att synas och höras, men det är ju nödvändigt för att inte bli bortglömd. :) Tv har jag bara varit med på några få gånger. Blev intervjuad i Carin 21.30 och hamnade av misstag i ett reportage om när de fiskade upp den allra första biten av fartyget Götheborg.
 
Har varit med en gång live på lokala P4 radion genom jobbet. Dom gjorde ett inslag från ett av våra arrangemang och ville ha med någon från oss som arrangör.
Total oförberedd, fick väl några minuters förvarning från det att reportern klev in genom dörren tills det var dags för liveinslaget.
 
Jag tänkte först att jag har råkat hamna på nyheterna någon gång. Sen kom jag på att jag blivit intervjuad i radio som barn, av tidningen som ungdom och skymtas på tv typ två gånger i månaden, då jag är funktionär på travet, så det var kanske lite mer än jag trodde 😂
 
När vi gjorde Buke-kalendern blev det lite lokal uppmärksamhet. Undrar om inte det var i Allers också 🤔
Sen var vi och vårt uterum med i Villatidningen 😁
Och för många år sen gjorde lokaltidningen en serie om gator i stan, då var jag och vårt hus på ABC-gatan först ut på en helsida 😳
Det är väl ungefär så mycket/lite kändis jag är 😜
Kom på - min klass var med i en radiotävling i sexan (1972 kanske) och vann!!! Det handlade om saker man var rädd för och vi gjorde små sketcher. Jag var bl a salivsug 🤣🤣🤣 lyckades väl få till det rätta gurglande ljudet 😁
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Som kanske många vet så har jag gjort slut med min pojkvän 💔 Eller ja min föredetta pojkvän. Men jag kommer kalla han för T nu. Och...
Svar
12
· Visningar
1 196
Senast: Pratsch
·
L
  • Artikel
Dagbok FÖRLÅT att jag skriver såmycket om sånthär nu! Men det är jätte mycket i mitt huvud justnu pågrund av terapin och andra saker. Men...
2
Svar
31
· Visningar
2 011
Senast: Blyger
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 978
Senast: Voeux
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt att dethär nog inte blir så bra skrivet. Men som ni kanske vet så är jag ihop med en kille som jag kallar för T. Och han är min...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 749

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp