Bukefalos 28 år!

Bukefalos är grått?

Sv: Bukefalos är grått?

Även jag har jättesvårt att se den svarta texten mot gröna bakgrunden, i övrigt gillar jag färgerna mycket!
 
Sv: Bukefalos är grått?

Som sagt, svart text mot mörkgrön bakgrund är INTE bra och då har jag ändå opererat mina ögon mot gråstarr. Om inte... hade jag inte kunnat läst det alls...

Den ljusgula texten på mörkgrönt, funkar skitbra!

Sorry Gunnar... Jag brukar inte jämra mig över för mkt förändringar utan tycker lite som du, att man måste förnya sig för att hänga med i dagens internetsamhälle där konurrensen mellan sidor hela tiden ökar.
 
Sv: Bukefalos är grått?

Jag har haft lite annat för mig idag och inte hunnit göra något åt detta. Jag skall se vad jag kan göra för att lösa detta utan att ändra alltför mycket på de andra färgerna, då de flesta verkar ganska nöjda med dem.
Jag har full förståelse att man vill ha det mer lättläst, även om svart på grönt inte förekommer på så många ställen och ofta inte innehåller någon information som inte finns på annan plats på sidan.
Jag lovar dock att göra något åt det hela kanske redan i morgon. Påminn mig om jag skulle glömma :)
 
Sv: Bukefalos är grått?

Det mörk gröna liknar något som en ko har idisslat...
Om jag fick välja så skulle buke vara helt utan grönt ,varför inte aktivera så vi får välja mellan olika stilar själva??

Tog mig friheten att skapa en bild med mina färgval
buke.jpg
 
Sv: Bukefalos är grått?

Jo, jag tror att det blev bättre. Vi får se, troligen provar jag att göra lite andra små förändringar framöver. Jag har fått ett par förslag förutom det ovanför här, så några små ändringar blir det nog.
 
Sv: Bukefalos är grått?

Jag använder själv oftast ubuntu som OS på mina datorer och det är ju känt för att vara brunt och jag gillar det bruna. Jag tror dock att de flesta användarna här inne gillar grönt bättre ;)
Om man nu skall prata om kor så är väl det gröna det de stoppar i sig och det bruna det som kommer ut efteråt ;)
Någon typ av grön färg har i princip alltid funnits på Bukefalos och så vill jag nog behålla det.
Jag har dock en fundering om att kanske byta ut den grå bakgrunden mot en grå med lite brunt i, så den blir lite varmare. Vi får se om jag hittar en bra färg som inte ogillas av alltför många.
En sak man skall tänka på är att fägerna kan se väldigt olika ut på olika skärmar. Så att något som ser snyggt ut hos mig kanske inte ser klokt ut hos någon annan.
En enkel lösning på detta är väl egentligen att bara använda svart, vitt och grått och kanske en kontrastfärg, men jag tycker nog att det troligen skulle bli lite tråkigt.
 

Liknande trådar

Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 717
Senast: sjoberga
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 340
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
544
Senast: Tilly_85
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 407
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp