Bukefalos 28 år!

Bukefalos är grått?

Sv: Bukefalos är grått?

Jättejobbigt för ögonen är det iaf nu... Bryr mig inte så mkt vilken färg det är, bara den är behaglig för ögonen i mer än några sekunder
 
Sv: Bukefalos är grått?

Gunnar skrev, om jag vill mig minnas rätt, att färgerna som är nu är de färger som fanns när Buke startades! :)
 
Sv: Bukefalos är grått?

Men det är ruggigt!

Jag ser en blandning av illamående, möglig mat och levrat blod.
 
Sv: Bukefalos är grått?

Nu har ju färgerna ändrats en del under dagen.
Men om du ser det du ser föreslår jag att du till att börja med går ut i solen och sedan kanske blandar in mindre av dig själv i dina tolkningar ;)
 
Sv: Bukefalos är grått?

Men det är så jag upplever färgerna :D
De är liksom dystra.

Däremot när jag startade tråden var allt verkligen grått!
 
Sv: Bukefalos är grått?

Jag skulle vilja kunna välja mina egna färger på menyerna.. så får alla som dom vill också :p
Konstant ny färg...
 
Sv: Bukefalos är grått?

Förr i tiden fick man välja sina färger själv!!!
Minns att jag hade rosa och svart ett tag :)
 
Sv: Bukefalos är grått?

Det mörkt gröna är inte bra.
Det blir svårt att se svart på det och den blå som markerar att man skall klicka på en länk.

Det skulle nog synas bättre med litet ljusare grön färg.
 
Sv: Bukefalos är grått?

KL
HJÄLP!! SNÄLLA! Det måste vara vitt bakom texten! så skarpa kontraster som möjligt! annars blir det svåååårt att läsa! Snälla ändra tillbaka till vit bakgrund och svart text på inläggen! Tack! :)
 
Sv: Bukefalos är grått?

Jag tycker det här som är nu är jättebra. Stilrent och enkelt. Lätt att läsa och mjuka kontraster. :bow:
 
Sv: Bukefalos är grått?

Om du ändrar så att all den svart texten som ligger på mörkgrön bakgrund blir vit så blir det ok. Nu är det kämpligt att se vilket forum man är i (om man är förvirrad som jag).
 
Sv: Bukefalos är grått?

Jag tycker den svarta texten går rätt bra att läsa. Den svarta texten var vit tidigare. Kanske det hela handlar om att du är van att den var vit.
Problemet med den när den var vit var att det då var svårt att veta vilken text som var länkad och inte. För mig känns det bättre att man genomgående vet att svart text inte är länkad.
Jag skall dock fundera vidare på om det går att förbättra det hela utan att göra allför stora ändringar.

Alla får gärna komma med tips :) ibland kanske jag följer dem ;)
De blå länkarna mot mörkgrön bakgrund fungerade inte så bra, även om de bara var blå när man höll musen över. Detta fixade jag till efter Inte_Ungs synpunkt. Nu gjorde jag inte riktigt som hon hade tänkt sig då jag tycker att den mörkare gröna färgen är en bra kontrastfärg.
 
Sv: Bukefalos är grått?

Det hela handlar om att jag har ett brytningsfel på ena ögat som ger lätt dubbelseende (kommer troligen att korrigeras i höst). Och det är faktiskt fysiskt omöjligt för mig att läsa den svarta texten på gröna bakgrunden med mindre än att jag kryper väldigt nära skärmen. Ingen vana i världen lär lösa det problemet.

Även I_U påpekade att det svarta var svårläsligt.
 
Sv: Bukefalos är grått?

Nu gjorde jag inte riktigt som hon hade tänkt sig ...

Hur du gör det spelar ju ingen roll.
Men nu är det i alla fall lättare att se länkarna.

Det svarta är dock fortfarande svårt att läsa mot den mörkgröna bakgrunden.
Man behöver ju inte göra saker svårare i onödan tycker jag.
Färgerna känns annars lugna och behagliga så att jag kan koncentrera mig på innehållet i texten i stället för att känna färgflimmer.
 
Sv: Bukefalos är grått?

Håller med om svart text på det mörkgröna - jag ser den inte heller.
 
Sv: Bukefalos är grått?

Den svarta texten i det mörkgröna är jättesvårt att läsa. Text i vitt syns direkt.
 

Liknande trådar

Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 716
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
544
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 518
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 453
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp