Bonuskryss nummer fem blir Rakel av Satu Rämö. Fjärde delen i serien om polisen Hildur på Island. Inte riktigt lika bra som de tidigare men läsvärd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för tipsÅh ja, den tyckte jag väldigt mycket om! Lustigt nog har jag fortfarande inte tagit tag i att läsa The Beekeper så jag tackar för påminnelsen
Kan rekommendera Awais Khan och Corban Addison om du vill ha tips på andra författare som skriver lite liknande böcker.
Visa bifogad fil 172669
Vad gör man inte för att kryssa full rad
Läser Kackel i Grönsakslandet av Sven Nordqvist och kryssar för rutan med ordet grön i titeln. Hoppas det är ok.
Findus & Pettson-böckerna är en av toppfavoriterna bland barnböcker. Både jag och ungarna älskade dom när dom var små.
Fel tråd?Fyllt bilen med grejer till återbruket. Alla grejer räknas osv..
Haha ja!Fel tråd?
Jag är uppväxt i Skåne, nära Klippan, och var tillräckligt gammal 1999 för att ändå ha koll på de största sakerna som hände då (tänker jag i alla fall nu i efterhandJag har läst Tre män funna mördade i Klippan av Max Hebert & Steve Nyberg. Det är något så ovanligt som ett seriealbum om ett riktigt brott, om trippelmordet i Klippan 1999. Fokus ligger på de döda och deras anhöriga som berättar historien. Även om den som dömdes för (och senare också erkände) morden får komma till tals, så målas en bredare bild upp. Bokstavligen.
1999 upptog Malexandermorden mitt fokus, då det var nära på ett helt annat sätt. Jag hade därför dålig koll på det som hände i Klippan och jag är inte heller så intresserad av true crime att jag kommit i kontakt med det i nutid. Jag tycker att serieformatet fungerar oväntat bra, kanske att jag har svårt att hålla isär mer perifiera karaktärer men det har jag även när jag ser på film. Det är skickligt berättat, det är fyra personers liv som skildras tills de möts förhållandevis slumpmässigt. Tre dör, men så himla många fler får sin tillvaro sönderslagen.
Jag kryssar rutan en konsert finns med i boken, då mannen som utför morden är manager åt några olika band och är med och ordnar festivaler, stadsfester och liknande. Några stycken konserter skildras i samband med det.
Jag är uppväxt i Skåne, nära Klippan, och var tillräckligt gammal 1999 för att ändå ha koll på de största sakerna som hände då (tänker jag i alla fall nu i efterhand) - men jag har aldrig hört talas om Klippanmorden, varken som barn eller vuxen. Däremot hade jag hört talas om Malexandermorden långt innan jag flyttade hit. Så du är inte ensam om det
Jag var tvungen att fråga min mamma nu (som ju var vuxen då, och troligtvis hade bättre koll på nyheterna), och hon kom inte heller ihåg något om det (och det ringde inga klockor när hon googlade)
Jag har läst Tre män funna mördade i Klippan av Max Hebert & Steve Nyberg. Det är något så ovanligt som ett seriealbum om ett riktigt brott, om trippelmordet i Klippan 1999. Fokus ligger på de döda och deras anhöriga som berättar historien. Även om den som dömdes för (och senare också erkände) morden får komma till tals, så målas en bredare bild upp. Bokstavligen.
1999 upptog Malexandermorden mitt fokus, då det var nära på ett helt annat sätt. Jag hade därför dålig koll på det som hände i Klippan och jag är inte heller så intresserad av true crime att jag kommit i kontakt med det i nutid. Jag tycker att serieformatet fungerar oväntat bra, kanske att jag har svårt att hålla isär mer perifiera karaktärer men det har jag även när jag ser på film. Det är skickligt berättat, det är fyra personers liv som skildras tills de möts förhållandevis slumpmässigt. Tre dör, men så himla många fler får sin tillvaro sönderslagen.
Visa bifogad fil 172801
Jag kryssar rutan en konsert finns med i boken, då mannen som utför morden är manager åt några olika band och är med och ordnar festivaler, stadsfester och liknande. Några stycken konserter skildras i samband med det.
Oj visste inte att det fanns ett seriealbum om det. Minns det väldigt väl från sin tid det var en fruktansvärd händelse.