Bukeromanen ....

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 821
  • Visningar Visningar 111 967
Sv: Bukeromanen ....

Även min bok kom igår, och i helgen är jag helt pluggfri, så gissa vad jag ska göra? :angel:

Jag vill egentligen passa på att tacka dig, när jag fyllde tio år fick jag min första bok om Klara, det var 1999 när de första böckerna precis kommit, och Klara har varit en stor del av hela min uppväxt efter det. Hon följde mig genom hela tonåren, och ibland kändes det nästan som om Klara och jag var samma person. Jag har aldrig fått den läsupplevelsen varken före eller efter, och nu kunde jag knappt bärga mig när jag såg att du hade skrivit en bok för vuxna. :bow:

:love: Åh, tack! Känns fantastiskt att höra, det förstår du säkert.

Risken är stor att jag snart drabbas av svårartad hybris och ramlar omkull ...:D

TACK alla bukefalister för det fantastiska mottagandet. Jag som velade i flera veckor om jag skulle våga tala om för er att "bukeromanen" fanns ...en riktig fegis är jag!:crazy:

Och jag har nyss läst ut den tyvärr och jag måste bara få säga att under hela min uppväxt var det godaste och lyxigaste jag kunde tänka mig carbonara:d Så du kan ju gissa vilka som i mina ögon var ruggigt otacksamma!

Jag måste bara berätta att min man som lyssnat med ett halvt öra när jag berättade om tråden och boken hade handlat en present till mig i torsdags! Mäkta imponerad över att han kom ihåg titeln och allt. :love:

Han insåg dock snabbt att det är väldigt otacksamt att köpa böcker till mig då jag läste ut den på två kvällar ;)

Tack för en jättebra bok! Hoppas på en uppföljare.

Och jag har nyss läst ut den tyvärr och jag måste bara få säga att under hela min uppväxt var det godaste och lyxigaste jag kunde tänka mig carbonara:d Så du kan ju gissa vilka som i mina ögon var ruggigt otacksamma!

:D

Hemska, inte sant?!

Inte än i alla fall, antar att det beror på intresset. Jag tycker att det är jättekul att läsa in böcker så jag hoppas att det blir av.

Ja snälla gör det!! Jag hinner inte läsa men lyssnar jämt på böcker när jag kör lastbil och skulle älska att höra den här :love:

*kl*

Jag har läst tråden i omgångar och måste erkänna att jag aldrig hört talas om var sig dig eller Klara-böckerna innan. :o:o:o

Antagligen var jag för gammal när böckerna kom, jag läste Vitnos och senare Pollux-böcker när jag var yngre. Sen började jag rätt så tidigt läsa "vuxenböcker".

Jag har iaf beställt och fått hem boken, kan knappt hålla mig från att läsa den. :D Dock så måste jag se till att få lugn och ro utan avbrott när jag ska läsa. :cool: För av vad jag förstått av alla andra som redan hunnit läsa så kommer jag att sträckläsa. Och min sambo har inte fattat att Kratus med en bok i handen är lika med en STOR Stör EJ-skylt. :angel:

Jag har lånat boken på bibblan och läst klart den.
Det gick ju så snabbt och jag saknar den redan

Ja snälla gör det!! Jag hinner inte läsa men lyssnar jämt på böcker när jag kör lastbil och skulle älska att höra den här :love:

Tyvärr är det inte jag utan förlaget som bestämmer om det ska bli någon ljudbok. Men jag kan ju alltid fråga dem. :)

Det är kul att läsa in böcker, men mycket svårare och jobbigare än jag trodde innan jag gjorde det. Det gäller att vara totalt avslappnad, annars hörs ens andetag. Och läser man fel och börjar fnissa är det typ kört ...:D

Tar det inte evigheter att läsa in en hel bok?

Tar det inte evigheter att läsa in en hel bok?

Efter att ha jobbat med radio en del så är jag rätt van vid att sitta i studio, vilket underlättar. Plus att det nog är lättare att läsa in sina egna böcker eftersom man "kan" dem.

Jag har bara läst in ungdomsböcker och då tar det ungefär fem timmar (två timmars speltid). Vet att de på studion tycker att jag är snabb och effektiv.

Men jag såg manuset till sista Harry Potter som lästes in - jäklar viken tjock pappersbunt!:eek: Den skulle jag aldrig ha orkat med ens om jag hade en månad på mig ...

Det är så spännande att få höra om sånt som man brukar gå runt och fundera över :)

Samtidigt som jag köpte din bok köpte jag också Nina Lekanders "Hästar, män och andra djur" och ett av kapitlen börjar med ett Pia Hagmar-citat :)

Måste också berätta, på tal om ljudböcker, att min väninna sa när jag nämnde den här tråden, att dina ljudböcker är de enda hon klarar av att lyssna på när hon kör bil :)

Samtidigt som jag köpte din bok köpte jag också Nina Lekanders "Hästar, män och andra djur" och ett av kapitlen börjar med ett Pia Hagmar-citat :)

Måste också berätta, på tal om ljudböcker, att min väninna sa när jag nämnde den här tråden, att dina ljudböcker är de enda hon klarar av att lyssna på när hon kör bil :)

Ja, det är kul!:D

Men blir det inte lite tjatigt för din väninna i längden?! SÅ många böcker har jag ju inte läst in ...:angel:

Vilken ynnest det här egentligen är..för oss alla. Du Miran får prata med oss läsare o vi läsare får prata direkt med författaren.

(nej, jag har fortfarande inte vågat införskaffa mig boken..jag vet hur jag funkar o törs inte äventyra det hela mer)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka