Bukeromanen ....

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 821
  • Visningar Visningar 111 967
Sv: Bukeromanen ....

Mitt paket är här men det ligger på posten (för jag var på jobbet när DHL var här) och jag får ut det först imorgon efter klockan 10.00. Jag vill läsa nuuuuuuuuuuuuuuuu!!!

Är den så sorglig? Tycker du verkligen det? Okej, ett ställe grät jag själv när jag skrev det ... fånigt att man kan bli så rörd över sin egna ord ...:o
Jag är väl bara väldigt överkänslig för sådant, träffade precis de strängarna hos mig.
Men jag tycker om den, jag bara KÄNNER så mycket med personerna.

Det mest intressanta med att ha läst den här underbara boken är att jag plötsligt är kräsen. Jag har försökt komma igång med minst 10 böcker nu och det bara går inte. Igår äntligen hittade jag en ny författare som faktiskt skrev så det duger åt mig, Thomas Eriksson.

Vår boklåda på stan ska stänga och hade 75% på allt i butiken, inte så mycket kvar men jag fyndade nya Millan. Strunt i att det är en ungdomsbok, jag tänker läsa den ändå :-)

Då är jag där, har redan en monter inbokad alla dagarna. Det har jag haft i tre år nu. Välkomna att hälsa på mig då allihop! Största buketräffen ever?!:D

Åhh.. Jag kommer att ta med mig min bok för att få den signerad!
Ska man ta i hand och presentera sig som Blomskan kanske... :D

Jag hämtade boken på posten vid 9-tiden i går morse.
12 timmar senare var den utläst och då hade jag hunnit med att jobba till 5 samt vara i stallet och pussa på hästen lite. :)
Den var verkligen gripande.
Jag fastnade verkligen för karaktärerna och hoppas att vi får veta mer om dem i en framtida bok.. :)

Senast ändrad:

Jag är väl bara väldigt överkänslig för sådant, träffade precis de strängarna hos mig.
Men jag tycker om den, jag bara KÄNNER så mycket med personerna.

:love: Så fint!

Du skriver väl själv om jag inte missminner mig? Har alldeles för mig det, men mitt minne är förstås lite ... eh ... sådär ...:)

Själv älskar jag dem alla fyra, men är lite extra svag för Linn, det var väl därför jag lät henne få en skimmelarab ...:angel:

(fast det skrev du ju svar på här i tråden...men STÅR det verkligen nånstans i boken att den är skimmel?)

Nej, det står inte! Om inte starren slog till när jag läste så gör det faktiskt inte det. Hur sjutton kunde du komma ihåg det?:D

Miran - när du ser att folk faktiskt memorerar dina böcker måste du ju skriva en till:banana:

Nej, det står inte! Om inte starren slog till när jag läste så gör det faktiskt inte det. Hur sjutton kunde du komma ihåg det?:D

Miran - när du ser att folk faktiskt memorerar dina böcker måste du ju skriva en till:banana:

Fniss, tänk att det var så självklart för mig att det var en skimmel att jag inte ens brydde mig om att skriva det ...:angel:

Lite scary att läsarna har bättre koll på min text än vad jag har själv!:o

Du skriver väl själv om jag inte missminner mig? Har alldeles för mig det, men mitt minne är förstås lite ... eh ... sådär ...:)
Jo, jag försöker, men det var länge sedan nu...
Du hjälpte mig en gång och läste en text och gav massa bra tips, men så fort jag skrivit ett tag på en text så börjar jag tycka att den är löjlig och så slutar jag. :o

Vilket minne du har!!!:bow:

Vilket minne du har!!!:bow:

Det har INGEN sagt till mig tidigare!:D
Är mer känd för min totala flummighet ...:o

Vad jag minns skrev du bra dessutom. Så skippa det där med att tycka att du själv är löjlig!!! Ta tag i det igen, vetja!:D

:D
Wow, grattis till boken!
Jag tänkte först: Jag undrar om det är ....
Jag kommer ihåg för sju hundra år sedan när du hade ett användarnamn som var konstruerat av ditt eget förnamn nämligen... så jag sökte på dig på Adlibris men fick bara fram ungdsomböckerna. Men nu har jag hittat.
Spännande!!!

Vad jag minns skrev du bra dessutom. Så skippa det där med att tycka att du själv är löjlig!!! Ta tag i det igen, vetja!:D

Har det inte med att man måste 'mörda' sin inre kritiker? Den där 'rösten' som säger att det inte alls är bra.

Så funkar det för mig iaf, kommer den 'där' är det helt kört.

Har det inte med att man måste 'mörda' sin inre kritiker? Den där 'rösten' som säger att det inte alls är bra.

Så funkar det för mig iaf, kommer den 'där' är det helt kört.

Min inre kritiker dog antagligen vid späd ålder - annars hade det väl inte blivit snart 60 böcker ...:D

Klockmalva: Fniss, ja jag var Aip ett tag - enbart av den anledningen att jag inte fattade att det skulle bli nicket jag var tvungen att dras med ....:crazy:

Även min bok kom igår, och i helgen är jag helt pluggfri, så gissa vad jag ska göra? :angel:

Jag vill egentligen passa på att tacka dig, när jag fyllde tio år fick jag min första bok om Klara, det var 1999 när de första böckerna precis kommit, och Klara har varit en stor del av hela min uppväxt efter det. Hon följde mig genom hela tonåren, och ibland kändes det nästan som om Klara och jag var samma person. Jag har aldrig fått den läsupplevelsen varken före eller efter, och nu kunde jag knappt bärga mig när jag såg att du hade skrivit en bok för vuxna. :bow:

Nu är boken här hemma och jag är gräsänka ett drygt dygn, boken kommer vara slut långt innan jag ska hämta son och sambo :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka