Bukeromanen ....

Sv: Bukeromanen ....

blir det någon ljudbok av den, då?

Just nu önskar jag att det fanns, då jag fördriver nätterna med just såna via storytel medan jag jobbar...

Maila gärna förlaget om det, om de tror att det finns efterfrågan så blir det ljudbok av den, annars inte. Och de lyssnar inte på mig, jag är ju liksom en smula partiskt i frågan ...;)
 
Sv: Bukeromanen ....

Pocket är bra, lättare att bära runt på. Köpte på lunchen igår och läste klart idag.

Att det går på nolltid är ett gott betyg ;)
 
Sv: Bukeromanen ....

Jag läste ut bukeboken idag, å jag älskar den!

Men nu behöver jag faktiskt en fortsättning illa kvickt!
Jag är ingen läsare, men den här läste jag gladeligen ut å det är nog den enda bok jag läst ut som jag inte varit tvungen att läsa...

Jag kommer faktiskt att lida nu när jag inte har ngn bra bok att läsa under mina hemska timmar på sjukhuset när jag ligger och får dropp i tid och otid.

Så skriv lite fortare tack!
 
Sv: Bukeromanen ....

kl

Jag är lite efter men nu har jag läst boken! :banana:

Läste den i pocket på några dagar och tycker den var helt underbar, jag är en av de som läste Klara-böckerna som liten och blev ett fan redan då. :D

Nu ska jag läsa den där tråden för de som läst boken! Ca ett år efter alla andra... :angel:
 
Sv: Bukeromanen ....

Jag köpte boken i pocket för några veckor sen men jag har inte haft tid ännu för att läsa den. Ser fram emot en läsupplevelse! Har med fit låtit bli att läsa vad andra tycker för att kunna bilda mig en egen upplevelse.
 
Sv: Bukeromanen ....

Maila gärna förlaget om det, om de tror att det finns efterfrågan så blir det ljudbok av den, annars inte. Och de lyssnar inte på mig, jag är ju liksom en smula partiskt i frågan ...;)

Ljudböcker verkar tyvärr vara en smal marknad. Jag älskar att höra på böcker under långresor i bilen. Men utbudet av böcker tycks vara relativt smalt. Vi köper mest barnböcker än så länge, det är ju lättare för oss vuxna att "stå ut" under en långresa.
 
Sv: Bukeromanen ....

Ljudböcker verkar tyvärr vara en smal marknad. Jag älskar att höra på böcker under långresor i bilen. Men utbudet av böcker tycks vara relativt smalt. Vi köper mest barnböcker än så länge, det är ju lättare för oss vuxna att "stå ut" under en långresa.
problemet med ljudböcker för vuxna är att nästan allt som är inläst är deckare. Och gillar man inte deckare så finns inte mycket kvar.. :meh:

/ameo, vars son just nu envisas med att lyssna på Klaraböckerna strömmande från bubblotekets webplats när han ska sova.
 
Sv: Bukeromanen ....

kl

Jag är lite efter men nu har jag läst boken! :banana:

Läste den i pocket på några dagar och tycker den var helt underbar, jag är en av de som läste Klara-böckerna som liten och blev ett fan redan då. :D

Nu ska jag läsa den där tråden för de som läst boken! Ca ett år efter alla andra... :angel:

Tack snälla, vad glad jag blir!:)
 
Sv: Bukeromanen ....

kl

Jag vet inte om jag skrivit det, men jag läste ut boken i somras! MYCKET bra!:) Läste ut den på några dagar vilket är ett bra betyg!:D
 
Sv: Bukeromanen ....

Kul!:) Men det finns väl bara 4 böcker inlästa?
Ja, vi har i alla fall bara tillgång till 4, varav den uppläsaren som inte är Miran nog inte har någon som helst hästanknytning, va? ameo får nämligen gåshud av uttalet ibland :p, men vet man inte att oxer uttalas åxer, så är det ju inte så lätt att säga rätt...
 
Sv: Bukeromanen ....

Ja, vi har i alla fall bara tillgång till 4, varav den uppläsaren som inte är Miran nog inte har någon som helst hästanknytning, va? ameo får nämligen gåshud av uttalet ibland :p, men vet man inte att oxer uttalas åxer, så är det ju inte så lätt att säga rätt...

Jag har faktiskt ingen aning, de köpte rättigheterna till att läsa in några av böckerna eftersom jag aldrig skulle hinna läsa in alla 18 ... Tur du inte får rysningar av min läsning då ...:)
 
Sv: Bukeromanen ....

läste tråden, marcherade in på biblioteket, och hör och häpna, även i denna avkrok, i landet i öster fanns den ! dock utlånad, så på fredag får jag hämta den !
 
Senast ändrad:
Sv: Bukeromanen ....

men vet man inte att oxer uttalas åxer, så är det ju inte så lätt att säga rätt...
Vänta vaaaaaa? Jag uttalar det åxer, har alltid gjort och kommer alltid att göra. Är det fel alltså?
 
Sv: Bukeromanen ....

det uttalas åxer
uppläsaren ifråga uttalar det som oxe-r och oxern låter mest som oxen....
 
Sv: Bukeromanen ....

Ah, jag läste för snabbt. Då är jag med! :)
 
Sv: Bukeromanen ....

Och nu har även jag läst den :)
Köpte den när någon skrev i tråden igen, hade glömt bort :o

Jättebra bok som var svår att lägga ifrån sig :D
 
Sv: Bukeromanen ....

Jag har alltid uttalat oxer som det stavas, med o. :o Och jag har ändå tävlat hoppning i många år och kuskat runt på olika framhoppningsbanor där alla andra tävlande också sagt så. Alltid lär man sig något nytt.
 
Sv: Bukeromanen ....

Jag har alltid uttalat oxer som det stavas, med o. :o Och jag har ändå tävlat hoppning i många år och kuskat runt på olika framhoppningsbanor där alla andra tävlande också sagt så. Alltid lär man sig något nytt.
men uttalar du det som oxe-r eller med betoningen på o?
Låter det som att du säger oxen när du säger oxern? (utan att vara smålänning som av den orsaken hoppar över r...)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp